Hej alla lefties. Nu har Ulf Kristersson besökt SDs landsdagar. Ping @pwolodarski @UlfBjereld @DNKultur
Visa på X →419
inlägg
@GostaHulten Men varför bryr du dig i dessa frågor? Du hör ju till ett helt annat gäng. Vi gnäller inte om att S bör dra öronen åt sig över alla tokförslag från MP och V.
Visa på X →@JohannesKlenell En helt ny och måhända chockerande tanke. Hur skulle det vara om kultursidor skrev om kultur? Min erfarenhet av kulturmänniskor är att de undantagslöst ligger till vänster med mycket begränsade insikter om levnadsvillkoren för de som inte pysslar med kultur.
Visa på X →@thereseverdun Nja. Det är väl lite mer komplicerat än så. Men högerregeln följs inte alltid nej. Och den följs ALDRIG av cyklister och skoteråkare.
Visa på X →@Markus_Allard @HerrHusis @Riksstudios Som riksdagsledamot för SD har jag absolut ingen åsikt i frågan (skiter i det fullständigt). Bolla det gärna med Hagnell eller @RSorman1
Visa på X →@Markus_Allard @HerrHusis Media är skyldig till denna massiva desinformation om vad politik innebär. Vi skall självklart inte klanka ner på enskilda strävsamma invandrare (säger det för 1000 gången). Men ansvariga politiker skall forma en hållbar invandringspolitik för hela samhället och framtiden.
Visa på X →@MartinAagaard @bjornwerner Skämtar du? Gellert Tamas, och Per Svensson fick bre ut sig. Vi pratar inte om personer som hatar SD, utan om personer som tom hatar marken en SD:are gått på och luften den andats. På hat listan för dessa personer toppar SD, FÖRE Hitler och nazismen.
Visa på X →@TeodorMG Frågan är varför DN ens tar in sådana här insändare, skriet av "Kjell Nordenstam, 86 år, Solna".
Visa på X →@GostaHulten Jo men det var vad vi anade. Den tragiska olyckan på Valhallavägen är självklart SD:s fel.
Visa på X →@OlofFlodin Jag hoppas många människor har empati med människor i nöd. Men som ansvarig politiker skall man agera för hela samhällets bästa på makronivå. Det är liksom skilda kategorier du pratar om.
Visa på X →@RSorman1 Allt det här är tämligen ogenomförbart. Men S kommuner kan bygga villor i miljonprogramsområden om de vill, varsågoda. Kan de som vill flytta in i dessa villor.
Visa på X →Av alla märkliga KU-anmälningar är det här en av de mest bisarra. Svantesson KU-anmäls för att hon INTE kastat bort skattebetalarnas pengar rakt ner i ett svart hål.
Visa på X →@fredrikolovsson Så skattebetalarna, du vet de där snickarna, plåtslagarna och chaufförerna du ibland ser i förbigående, skall betala för ett projekt som inte det privata näringslivet vågar investera i ?
Visa på X →@owenil Du är så enögd Owe så en cyklop framstår som vindögd. Man mår säkert bra i bubblan, men jag avstår hellre från euforin för att se världen lite mer som den är. Och ärligt talat, är det inte lite tonårsaktigt?
Visa på X →@OlssonKarin Samtliga SD toppar har alltså avbrutit kontakten med mannen, som numera attackerar SD och sympatiserar med AfS. Ok. Verkar långsökt detta.
Visa på X →@RMortvik Vi är emot hets ”vad nu det innebär juridiskt” av alla grupper och människor, men vi är emot lagar som missbrukas politiskt. Men ingen är väl förvånad att du är för den typen av lagar.
Visa på X →Nämen vad skönt. EKOT är friad i islamgate. Detta efter en opartisk undersökning av EKOT.
Visa på X →@ingethuresson1 Ja vi har ju aldrig pratat om SDs människosyn förut. Hur kom du på denna fräscha nya fråga?
Visa på X →@GostaHulten Så fan heller! Och håller de sig på denna "bakgata" blir ingen gladare än jag. Men jag tvivlar starkt på det.
Visa på X →Högsta chefen BBC Tim Davies avgår efter stora skandaler med manipulerade filmer om Trump, desinformation om Gaza och annat. Man kan med rätta kritisera SVT, men det är ingenting mot BBC. https://youtu.be/j5-XVjZOCWM?si=FA0uQ3gePg9oMYIR
Visa på X →@malmskinen Alltså jag tycker också att folk får flytta dit jobben finns. Absolut. Men flytta för bärplockning? Där går väl ändå kanske gränsen.
Visa på X →Det är ju att göra det enkelt för sig. Dessa demonstrationer är ett missbruk av demonstrationsrätten. En frihet inskränker andra stora delar av samhället och andra människors frihet. Stänga av halva huvudstaden lördag efter lördag i åratal. Ja vi får se vad väljarna tycker då. Det är ju snart val.
Visa på X →@RSorman1 Och enligt Carl Gustav Jung är en del helt enkelt dumma i huvudet.
Visa på X →UK är illa ute, pga av massimmigrationen som är helt bortom kontroll. De som sätter ljuset på problemen hanteras som terrorister. Jag är ju emot att Sverige tar emot asylsökande, men ett undantag borde ges till Tommy Robinson.
Visa på X →Det här är effekterna på kollektivtrafiken för palestinademonstrationerna inne i Stockholm. Då kan ni tänka er effekterna på privattrafiken. Det här är missbruk av demonstrationsfriheten. https://www.mitti.se/nyheter/palestinademonstration-varje-lordag--bussar-paverkas-6.3.328399.f228911abc



