Chatt GPT ” Det land i EU som har lägst utsläpp av växthusgaser – mätt som konsumtionsbaserat fotavtryck (tons CO₂-ekvivalenter per person) – är Sverige med ca 7,9 ton CO₂-ekv/person för 2022 ”. .
Visa på X →419
inlägg
Enligt AI. ""De EU-länder som släpper ut minst koldioxid per capita är bland annat: Per capita: Sverige har relativt låga territoriella utsläpp per capita (cirka 3,69 ton) jämfört med EU:s genomsnitt. Andra mindre länder, ofta med stor andel förnybar energi eller lägre industrialisering, har också låga utsläpp per invånare.""
Visa på X →Låt mig vara tydlig. Håller med kungen till 100%, även hans rätt att uttala sig i frågan.
Visa på X →@owenil Ja, både din inställning och demonstrationerna lär ge väljare till oss. Man får trösta sig med det.
Visa på X →@Bulletin_Nu Det region Stockholm och Stockholms kommun sysslar med är att försvåra för bilismen så mycket som möjligt. Bl.a. genom att på rent okynne göra om bilfiler till bussfiler, där det uppenbart inte behövs. Gratis tips till artikel.
Visa på X →@nikeorbrink Håller helt med angående palistinademonstrationerna, men hur fan kan man hålla på AIK?
Visa på X →@JessicaStegrud Mycket bra responderat. 😉
Visa på X →@VencuVelasquez Och SD har som vanligt inte gjort ett enda yttrande i frågan. Men självklart är det vårt fel. Fattas bara annat.
Visa på X →@annaornestrand @amandalind_ @IsabellaLovin Vi måste naturligtvis sälja till alla som vill köpa våra produkter, även vapen. Hur skall vi annars få råd till välfärden och alla era svindyra gröna projekt? (Pssst, dollar är gröna, men växer inte på träd).
Visa på X →@AsaWestlund Sverige är fortfarande ett föregångsland i alla seriösa jämförelser. Hur vill ni minska utsläppen ytterligare? Lägga ner industrier? Förbjuda bilism?
Visa på X →@owenil Du är verkligen en prydnad för TT. Språket, nyanserna, eftertänksamheten. Det noga utvalda språket och orden.
Visa på X →@RSorman1 Min identitet är svensk, ursvensk. I andra hand stockholmare. I tredje hand södra Stockholm. Jag känner ibland främlingsskap inför skåningar och norrlänningar, men... vi tillhör samma nation. Så fort jag sätter min fot utanför gränsen känner jag mig extra svensk. Frågor på det?
Visa på X →Så här kan det låta i UK nuförtiden.
Visa på X →@Johan_Gillman @Ninnis_tankar Jag förstår inte problemet? Det är ju inte så att han kommer bli fängslad och torterad i sitt hemland.
Visa på X →Fruktansvärt vansinnesdåd med kniv mot helt oskyldiga i UK Huntington. Dessutom verkar det vara TVÅ gärningsmän. Hoippas de skadade överlever. https://news.sky.com/story/train-stabbing-latest-two-arrested-after-multiple-people-stabbed-13462248?postid=10455615#liveblog-body
Visa på X →@owenil Du har sagt det ungefär tusen ggr. Vem vill du påverka? Tveksamma sossar? Får du nog komma med något nytt.
Visa på X →@Bulletin_Nu Reinfeldtmoderater.
Visa på X →@SDTobbe Phuuu...allmänna val är den överlägset viktigaste komponenten i en demokrati. Men valrörelserna? Vi som fyllt 60, hört allt, sett allt blir bara trötta på alla utspel. Man känner desperationen av alla utspel. Fan ta det lugnt.
Visa på X →@jingezon @MorKarins Lund, alltid detta Lund.
Visa på X →@ROGSAHL Skall vi nu omvärdera prideflaggan helt?
Visa på X →@detljuvalivet Ja S tycker det är groteskt att vi lyckas utvisa brottslingar till Somalia.
Visa på X →@UlfBjereld Enda bistånd någonsin som S kritiskt granskat.
Visa på X →@44Margita Svenska värderingar är att du offentligt kan deklarera just detta. Och att jag inte sjutton delar Maddas och MPs värderingar.
Visa på X →Hela diskussionen är från fel utgångspunkt. ”Papperslösa” vistas illegalt i vårt land. Utlänningslagen skall följas precis som alla andra lagar. Att Svenska kyrkan tycker man skall bryta mot den är inte mindre än horribelt.
Visa på X →I UK har romanen 1984 av Orwell blivit verklighet. ”Adam dömdes för ett tankebrott Adam Smith-Connor, 52, dömdes för att ha bett en stilla bön för sitt ofödda barn utanför en abortklinik. I Storbritannien kan numera "tankebrott" straffas. MALIN EKMAN OCT 26”
Visa på X →