@Knytanders Vi ligger på regeringen! https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
Visa på X →400
inlägg
@asoderqvist Vi ligger på! https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
Visa på X →Det här är så sjukt provocerande. Fattar inte klimatministern att omläggningen av klimatpolitiken, som hon är stolt över, har gynnat OPEC, samma OPEC som hon i artikeln ratar. Är slutledningsförmågan verkligen så bristfällig? https://www.dn.se/varlden/sverige-som-tinder-for-klimatet-far-kritik-pa-klimatmotet/
Visa på X →@2Hammar Vi låg i topp innan. Nu gör Danmark det. Knappast ett fattigdomsbevis.
Visa på X →Sverige rankades i topp fram till 2022 när det gäller klimat. Nu är vi sämre än Marocko. Regeringens ökar inte bara utsläppen, de skadar också Sveriges anseende och inflytande i världen. Korkat! https://www.dn.se/sverige/sverige-fortsatter-tappa-i-klimatrankning-efter-indien-och-marocko/
Visa på X →Alla vet att det man vill ha mer av bör beskattas lägre och det man vill ha mindre av beskattas mer. Politisk ekonomi 1.0. Dagisnivå. Ändå gör regeringen tvärt om. Höjer skatten på el och sänker på fossilt. Inte konstigt att utsläppen skenar… Vansinne! https://www.expressen.se/ledare/regeringen-har-klantat-sig-och-du-far-betala/
Visa på X →SAAB:s sensorer har inga problem med vindkraft. Så försvaret hade kunnat få nya sensorer på vindkraftens bekostnad. Win-win om inte regeringen satt stopp. https://www.dn.se/ekonomi/saab-chefen-vara-sensorer-kan-hantera-vindkraftverk-till-havs/
Visa på X →När ska det vara slut på regeringens galenskaper?

Ingen är förvånad. Likväl är det ett underbetyg att statsministern inte prioriterar att åka till årets viktigaste klimatmöte. Han vill väl inte få kritik för att han helt medvetet och enligt egen utsago enligt plan ökar utsläppen...

@A_Sokolnicki Det har redan hänt. Hela valrörelsen 2022 var ju en fest av lögner utan granskning och titta nu på valfri intervju med klimatministern. Hon hävdade ju på allvar i Klotet nyligen att utsläppen inte ökar med den här regeringen.
Visa på X →@DahlgrenF @adamcwejman Du menar att analysen kring Ryssland i olika NATO-länder skiljer sig så radikalt åt? Det är inte min uppfattning.
Visa på X →@DuNyaDuFria @CrowHater1 Varför säger regeringen då nej till parker väster om Bornholm i området du ritat in som "Inte intressant"?
Visa på X →@ensummapengar Jag citerar bara SAAB som jag besökt. De torde vara tämligen kunniga eftersom de bygger systemen.
Visa på X →@TobiasHoldstock @potissumum Kolla regeringens karta. Hela Bornholm ligger ju i vägen för vissa av parkerna regeringen sagt nej till. Och Tobias - jag har annat att göra än sitta på X hela dagarna och svara människor som inte ens kan stava mitt namn rätt.
Visa på X →@potissumum @johanssonmorgan Danmark. De har ju haft stora planer för hela området kring Bornholm. Ändå säger regeringen nej till parker bortom Bornholm från Ryssland/Kaliningrad sett. Säger det mesta.
Visa på X →@CrowHater1 Polen ligger granne med Kaliningrad. De bygger havsvind.
Visa på X →@mseid Det finns goda exempel på hur man kan samexistera, men när regeringen inte vill ha vind så är detta en ursäkt att dra till med.
Visa på X →Ett dråpslag för elektrifieringen i Sverige! Alla andra NATO-länder kan bygga havsvind. SAAB som bygger radarsystemen har inga problem med vindkraft. Det här är bara ursäkter för regeringen att fortsätta säga nej till förnybar energi. Huvudlöst och skadligt för Sverige!

Det är bra att regeringen bryr sig om vår energisäkerhet i ljuset av Ukrainakriget. Det vore också då bra att lyssna på de slutsatser som Ukraina dragit... https://www.di.se/debatt/replik-lyssna-pa-nato-och-ukraina/
Visa på X →Regeringens veka klimatpolitik ger nu resultat. Om politiken inte stakar ut riktningen vågar ingen investera. Ett efter ett faller nu projektet. Det här är djupt skadligt både för klimatet och för svensk konkurrenskraft. Att det tillåts fortgå är ett historiskt misstag.

@SamStromersten Precis. Det är mycket enkelt att säga vad man inte vill. Svårare att säga vad man vill. Och det är en viktig diskussion vi behöver föra på alla nivåer.
Visa på X →Slutligen: Vi har inte valt statsminsterkandidat. Däremot har vi valt partiledare. Jag ser ingen anledning att byta ut honom och hör inte heller några sådana krav. Mitt fokus är på att pressa regeringen. Det fokuset bör fler ha. För det behövs! Slut.
Visa på X →Att både vilja vara fristående och ha höga förtroendesiffror är mycket svårt i dagens politiska landskap. Jag har svårt att se att ett partiledarbyte skulle lösa det. Hela den processen skulle snarare ta ännu mer fokus från vår sakpolitik. 7/X
Visa på X →Förtroendet för vår partiledare (och för oss i sakfrågor) är lågt. Det är till stor del en effekt av att inte tillhöra något ”lag” och därmed inte få stöd från andra partiers väljare också. Lösningen på det är inte att byta partiledare. Den som tror det lurar sig själv.
Visa på X →För mig är det självklart att vilja genomföra vår politik. Det är därför jag är engagerad. Att gå till val på att sitta i opposition är att gå till val på att vilja förlora och inte genomföra sin politik. Det är en dålig strategi. Sen kan valresultatet ge något annat. 5/X
Visa på X →