Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Rickard Nordin

Centerpartiet

@rickardnordin (X)

400

inlägg

@PatrickIsaksson Självklart. Det är därför vi vill ha fler lokala incitament för elproduktion.

Visa på X

@StaffanSEklof Så vitt jag vet har denna regeringen godkänt två och avslagit två (till skillnad från förra regeringen som inte avslog en enda seriös ansökan). Dessutom ligger utredningen om lokala incitament (som ju även ni är för) och samlar damm helt i onödan.

Visa på X

@simonwakter @anderswagner Du har uppenbarligen inte koll på att Forsmark sedan tio år velat effekthöja men inte kunnat göra det (mer än en liten del) för att kostnaderna för nät varit för dyra. Så du får nog revidera den talepunkten ;-)

Visa på X

@LBrygga De har också avslagit betydligt fler och låter förslag för ökad elproduktion ligga och samla damm, så den ursäkten är tämligen klen.

Visa på X

@HStahlgren Med de nya reglerna om närvarokrav vid omröstningar så kan det inte stämma. Vid så hög frånvaro blir det avdrag på arvodet. Vad är din källa?

Visa på X

@rektor_linnea Och inte ens kommande generationer. Det låter långt borta. Priset blir mycket högt mycket snart. Konjunkturinstitutet har sagt 40kr/l för drivmedlet 2030…

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Att hänvisa till en YouTube-film som svar på klimatpolitiska rådets kritik mot regeringen säger det mesta.

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Kul skämt. Väntar fortfarande på dina invändningar i sak.

Visa på X

@T_0_F_0 @liberalerna @RPourmokhtari Vi satt inte i regering och samarbetade inte med dem förrän från 2019.

Visa på X

@hellaslundblad @liberalerna @RPourmokhtari Nej. Rådet skapades av 7/8 partier i enighet för att utvärdera den förda politiken. Läs på.

Visa på X

@Backman68 1) Jag eldar ingen olja 2) Läs statistiken. Det regeringen gör är att öka utsläppen radikalt. Det går inte att snacka bort.

Visa på X

@MagnusSchnurer @KlimatRadet Finns ingen straffsanktion kopplat till det men med tanke på att regeingen gått till val på höjda straff kanske de skulle införa det. 😉

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Bemöt dem i sak istället för mot person. Då blir du trovärdig snarare än trollaktig.

Visa på X

På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Det är mycket hårda ord från @KlimatRadet. Slutsatsen är enkel att dra: Regeringen skiter i klimatet. De pratar ofta om att stävja brottslighet, men bryter själva helt medvetet mot lagen.

Visa på X

Nu får vi facit. När @liberalerna och @RPourmokhtari lovade att stå upp för klimatmålen var det en bluff. Det här är djupt skadligt för Sverige. Detta kommer kosta. Både i klimat, säkerhet och konkurrenskraft. Priset får vi alla betala - även i närtid.

Visa på X

Det är tydligt @KlimatRadet sågar regeringens politik vid fotknölarna. Medborgarna vill ha offensiv klimatpolitik. Ändå gör regeingen precis tvärt om. Utsläppen ökar. Man lever inte upp till klimatlagen. Det saknas konkreta åtgärder. Klimatmålen nås inte. Saklighet saknas.

Visa på X

@PatrickIsaksson @Bbiiddee @eva_kristin77 Vi har sagt att fastighetsskatten för alla industrifastigheter, inkl elproduktion ska stanna lokalt. Vi jobbar med teknikneutralitet till skillnad från vissa andra. 😉

Visa på X