Det här är sanningen. Såhär ser scenariot för regeringens klimatpolitik ut. Vägen till nettonoll finns inte.
När ska regeringen och @RPourmokhtari sluta mörka? Er politik når inte klimatmålen. Det är ett gigantiskt svek mot både miljön och medborgarna.
Visa på X →Gång på gång får vi rapporter. När ska regeringen inse faktum och sluta gaslighta befolkningen?
Omställningen har alla möjligheter att bli en vinst för Sverige. Det är här och nu det avgörs. Sluta försena, börja agera!
https://omni.se/a/kwWW3a
Visa på X →@AndersSoderqvis Mycket intressant - finns ju processer även i Sverige (Aurora-målet), ska bli väldigt intressant att se vad det leder till.
Visa på X →@t_garga Det var riktigt fint! Inte i riksdagen utan medhavd matlåda :-)
Visa på X →@Andreas_Ceder Noterat - tar med dem nästa gång!
Visa på X →@Socialliberaler Lingon finns ju faktiskt på bilden. Jag delar synpunkten om mjölk och rårivna morötter dock. På det förstnämnda får mjölken på kontoret bara gå till kaffe (diskriminering mot oss icke-kaffedrickare!) och när det gäller morötter så är det bara att krypa till korset och erkänna.
Visa på X →Dagens lunch. Får jag stanna i SD:s Sverige då? #lexraggmunk
Visa på X →@olaspannar @andreascervenka Min poäng var att det väl under mycket lång tid varit svårt att arbeta ihop sig en förmögenhet?
Visa på X →@olaspannar @andreascervenka ”Längre”? Har det inte alltid varit så? Ända sättet att bli rik från att ha lite är ju via bostäder. Fram tills nyss. Att jobba sig till det har ju varit otroligt svårt.
Visa på X →@beckmansasikter @AndersSoderqvis Jag redogjorde för Centerpartiets åsikt. Vill du redogöra för Moderaternas så kan vi diskutera sedan?
Visa på X →@AndersSoderqvis Det är verkligen helknas hela delen med oproportionerliga sympatiåtgärder. Vi har ju lyft problemen. Verkar dock vara måttlig intresse från regeringen att agera och resten av oppositionen var jag svårt att se ska ta intresse.
Visa på X →@jonat5nu @AndersSoderqvis @BuschEbba @RPourmokhtari @Centerpartiet Varsågod.
Och 11,8 TWh solel ligger i ansökningar hos länsstyrelserna. Bara i Skåne skulle elproduktionen kunna öka med 50% med dessa.
https://www.centerpartiet.se/download/18.1e936add1817ec444492292/1657104332486/Rapport%2520-%2520Krafttag%2520f%C3%B6r%2520klimatet%2520%E2%80%93%2520handlingsplan%2520f%C3%B6r%2520utsl%C3%A4ppsfri%2520ny%2520el.pdf
Visa på X →@jonat5nu @AndersSoderqvis @BuschEbba @RPourmokhtari @Centerpartiet Nej då. Det finns mer. Biokraft, kärnkraft (effekthöjningar), effektivisering, lager, överföring, flexibilitet och mycket mer. Vi har inte politiskt tunnelseende till skillnad från regeringen. 😉
Visa på X →@Anders_Lindberg Magisk sågning och aprilskämt i ett! 😍👏
Visa på X →@ChristinaSpjut Vi har drivit det i decennier. Och nu finns ett förslag (vars utredning tillsattes förra mandatperioden) som ligger och samlar damm på regeringen bord.
Visa på X →@ChristinaSpjut Det är inget svårt. Jag är gärna för lokal självbestämmande och för att ge mer makt och pengar lokalt. Det är ju själva poängen. Att staten inte ska plocka russinen ur kakan.
Visa på X →@NikiWesterberg @DanielHellden @CalleElfstrom Du lyssnar som sagt inte på svaret. Jag vill ge förutsättningar för fler att säga ja. Förslagen finns på regeringens bord. Varför fattar ni inte beslut?
Visa på X →@NikiWesterberg @DanielHellden @CalleElfstrom Om du brytt dig om att lyssna på vad jag faktiskt säger så lyfter jag fram behovet av lokala incitament så att fler säger ja. Förslagen finns färdiga på regeringens bord. När fattar ni beslut?
Visa på X →@AndersWJonstorp Det är ett myndighetsbeslut som regeringen ska fatta. Jag vet att det behövs enorma mängder ny elproduktion i närtid. Om regeringen då inte bejakar det så behöver de visa på hur det istället ska lösas (innan ev kärnkraft är på plats). Just nu fattas bara beslut som försvårar.
Visa på X →@StaffanAsen Inte mer än förlustsiffrorna för befintlig kärnkraft.
Visa på X →@simonwakter @anderswagner Du är vi ju oeniga i sak, det är OK, men du får släppa din konspiration om att det bara handlar om vindkraft.
Visa på X →@LBrygga Nej. Det var precis samma kritik då.
Visa på X →@StaffanSEklof Du har nog mer inflytande än jag där. Det är du som samarbetar med dem ;-)
Visa på X →@StaffanSEklof Eller så kollar du regeringens hemsida.
Kriegers flak var förra regeringen. De andra två denna.
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/miljo-och-klimat/havsbaserad-vindkraft/
Visa på X →@simonwakter @anderswagner Det behöver inte Forsmark heller, men likväl har deras stora effekthöjning fallit pga kostnaden för nät. Men det går ju såklart inte in i din konspiration om att vi bara bryr oss om vind ;)
Visa på X →