@ulrikagood Kommer tyvärr inte hända. Ulf har inte styr på sina egna trupper. 😬
Visa på X →400
inlägg
@beckmansasikter @MuharremDemirok Ni måste skaffa bättre politik.
Visa på X →När det blir dyrare att köpa bil pga ekonomin tar regeringen dessutom bort bonusen på elbilar och gör det ännu dyrare. Klart som korvspad att försäljningen då störtdyker. Pinsamt argumenterat!

Jag tror @BuschEbba behöver lära sig ett och annat om löpträning. Det är inte genom att äta upp sig och lägga på sig fatt som det går snabbare. (Det är genom kontinuitet). På samma sätt går det inte snabbare att minska utsläppen genom att öka dem. #svtagenda

Ja @JohanPehrson Europa ska klara målen. Då måste ju Sverige klara sin andel. Det gör vi inte med er politik. Företagen trycker på, saknar ledarskap och vill mer. Varför ökar ni då utsläppen?

- Det behövs en skrotningspremie på den här regeringen! Klockrent @MuharremDemirok 😍


Nej Jimmie. Det går inte att nå klimatmålen enbart med elektrifiering. Speciellt inte till 2030 (tills dess finns inte heller någon kärnkraft). Det är fakta. Sluta hitta på. Börja ta ansvar! #svtagenda


Inget av riksdagens eller EU:s klimatmål nås med regeringens politik. Det är fakta. Inte åsiktsskillnader. Skärpning Ulf Kristersson! #svtagenda


@Backman68 @Centerpartiet 1) De har ju kört på marknadspris. Bland annat för att kärnkraften ligger nere under sommaren. 2) Om du är engagerad för miljön så kan du ju rasa mot den sänkta reduktionsplikten som leder till hundratals gånger utsläpp (eftersom el dessutom ligger inom utsläppshandeln).
Visa på X →Synnerligt dåligt omdöme av DreamHack att ens vilja förknippas med ett sånt här bolag! Jag kommer lyfta frågan med regeringen om lagstiftningen kan skärpas ytterligare. https://www.svt.se/kultur/flera-dreamhack-turneringar-sponsras-av-illegalt-ryskt-spelbolag
Visa på X →@BorsNoob21355 Redovisningarna säger ju samma sak. Det byggs. Och inget bolag lär ju bygga utan att se att det är lönsamt.
Visa på X →@energigunnar Gäller inte det övriga?
Visa på X →@TolnaiReka Allra bäst är ju att regeringen tar sitt förnuft till och lägger fram ett vettigt förslag, men om SD ska ”hämnas” från igår tar jag ju detta alla dagar i veckan 😅
Visa på X →@TolnaiReka Det var ju vårt förslag att om regeringen inte kunde komma överens så kan vi ta det i riksdagen ☺️ https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4Bj3le/c-vi-hjalper-er-rosta-fram-gardsforsaljning-pa-riktigt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@UlfAman @BuschEbba De måste också vårdas och hedras såklart. Stabiliteten är ändå bättre med än utan 😉
Visa på X →Många klokskaper i den här artikeln. En bra start vore ju för regeringen att faktiskt göra upp över partigränserna för att skapa stabilitet. Precis vad de som väntas bygga kärnkraft efterfrågar. Vi står redo, när kommer inbjudan @BuschEbba? https://www.dn.se/ledare/regeringens-misskotsel-av-karnkraften-kommer-att-sta-oss-dyrt/
Visa på X →Det sprids mycket strunt om vindkraft och dess lönsamhet. Sanningen är att den fortsatt byggs ut, den är lönsam och det sker helt på marknadsmässig grund. https://second-opinion.se/vi-kanner-inte-igen-oss-i-beskrivningen/
Visa på X →@simonwakter Du visade ju själv. Kapacitetsfaktorn skiljer sig ju åt. Då är det ju löjligt att referera till landvind när frågan handlar om havsvind. Eller hur?
Visa på X →@simonwakter Ministern talar om tillgängligheten vid topplasttimmen för landvind på en fråga om havsvind. Du vet mycket väl att det blåser stabilare till havs än på land. Gör dig inte löjlig.
Visa på X →Att ha en energiminster som inte ser skillnaden mellan landvind och havsvind är djupt oroväckande. Inte minst för industrin i Västsverige. Nu är det dags att ta bladet från munnen! https://www.dn.se/ekonomi/ebba-busch-vindkraft-ar-inte-losningen-pa-effektbristen/
Visa på X →För att vara en regering som jobbar så hårt på att motverka brottslighet så är de förvånansvärt ignoranta mot klimatlagen… https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPpn1R/c-ku-anmaler-kristersson-och-pourmokhtari
Visa på X →Om KD inte kan leverera ett ordentligt förlag kan vi gärna hjälpa till ☺️ https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4Bj3le/c-vi-hjalper-er-rosta-fram-gardsforsaljning-pa-riktigt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@emmawiesner Jag är väldigt nyfiken på vad som skulle hända om jag grillade korv samtidigt som jag eldade löven. Är det Ok? Då är det ju korvgrillning snarare än eldande av avfall. 🤷♂️ Så urbota dumt implementerat!
Visa på X →@MagnusSchnurer @RPourmokhtari Sådant som ändå sker i industrin och transportsektorn. Mer trots än tack vare regeringen…
Visa på X →@olaspannar @RPourmokhtari Vilket ju är det vi hela tiden sagt. Jag undrar mest vad som händer med löftena om att värna klimatmålen som L hade…
Visa på X →