@anderspangpang Jo tack. Så länge det kommer grundlösa påståenden och ökade utsläpp tänker jag fortsätta ta debatten 😇
Visa på X →400
inlägg
Återigen visar sig ministerns uttalanden vara luft. Planen når inte målen. Tjänstemännen har inte sagt det. Samtalen med företagsledare fanns inte. Likaså dialogen med klimataktivisterna. Sluta gaslighta befolkningen. Erkänn att ni inte klarar målen. Var lite hederliga!
Visa på X →@BjornBjorkqvist @ulrikagood @Centerpartiet Nu är du mest larvig. Kom tillbaka när fler gjort samma sak.
Visa på X →@NikiWesterberg @jennymaria Ja. Tyvärr gör hon och regeringen ju det. Åt fel håll. Historiska utsläppsökningar.
Visa på X →@martindahlstran @Joonas0007 @TapirenNet Vi la fram förslaget i valrörelsen. Gick inte att sänka enbart på förnybart tidigare pga EU-regler, men de är nu reviderade.
Visa på X →@Joonas0007 @TapirenNet Det hade gått att sänka priset och behålla en hög inblandning. Bland annat genom att sänka skatten på förnybart.
Visa på X →24 procent. 4 miljoner ton. Så mycket beräknas ökningen av utsläppen från regeringen politik vara. Komplett vansinne! Mitt i brinnande klimatkris ökas utsläppen drastiskt trots att det finns alternativ som kunnat sänka priserna lika mycket utan att öka utsläppen. Galet!

@XarxaGnom Större rött flaggviftande för uppmärksamhet än regeringens beslut om ännu längre paus är svårt att hitta.
Visa på X →@OlofSjoholm Det går inte att släppa till riksdagen. Är förordningar mm som måste ändras. Och ja. Vi har ett antal konkreta förslag.
Visa på X →Suck! När pausen för vattenkraftens miljöprövning inleddes varnade regeringen själva för konsekvenserna om det drog ut på tiden. Nu har man gjort allt från elbolag till miljövänner upprörda och snart knackar Kommissionen på dörren med böter. Inkompetent! https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/05/regeringen-forlanger-pausen-av-vattenkraftens-omprovning-till-1-juli-2025/
Visa på X →@Ramosen26 @PatrickIsaksson @Andreas_Ceder @jingezon @Hans57685816 Biogasturbiner är ju också en möjlighet.
Visa på X →@PatrickIsaksson @Andreas_Ceder @jingezon @Hans57685816 @Ramosen26 Finns gott om marginal kvar i kraftvärmen.
Visa på X →@DeepHoge @Ramosen26 @jingezon @Hans57685816 Vad MP säger får stå för dem. Det tar jag inget ansvar för. Men om du tar alla politiska löften som sanningar så tror jag du är naiv.
Visa på X →@PatrickIsaksson @Andreas_Ceder @jingezon @Hans57685816 @Ramosen26 Det saknas kraft av alla de slag i söder. Därför vore det bra om regeringen också gav tillåtelse till de som vill bygga och att deras kollegor lokalt gör samma sak.
Visa på X →@PatrickIsaksson @Andreas_Ceder @jingezon @Hans57685816 @Ramosen26 Det är en hypotetisk fråga. Vi vet inte hur utvecklingen kring resten av energisystemet sett ut då. Att det inte hade varit nuvarande+2 reaktorer (om de hade varit kvar i drift idag) är väl ändå rätt säkert. Därmed går det inte att ge ett svar utan att sätta upp övriga villkor.
Visa på X →Regeringens egna processer verkar också behöva skyndas på. 2 år efter utredningen (som vi drev fram) var klar kommer förslagen. Det är alldeles för långsamt!
Visa på X →@ForssAlexander Att priserna sänkts beror på internationella faktorer. Men ser fram emot att du för samma argument kring kärnkraft. ☺️
Visa på X →@Infusion180282 @JohanPehrson Fundera då över varför ett enat näringsliv vill ha höjda ambitioner kring klimatet.
Visa på X →@asimonkarlsson @emmawiesner Menar du att den här faktauppgiften stämmer? https://www.naturvardsverket.se/amnesomraden/klimatomstallningen/sveriges-klimatarbete/nar-sverige-de-nationella-klimatmalen/
Visa på X →@GRydberg @BuschEbba Stabilitet, kontinuitet och långsiktigt är A och O i såväl löpträning som klimatarbete. Hon pratade om att äta upp sig och öka utsläppen för att sänka dem. Båda är helt fel i båda fallen.
Visa på X →@ForssAlexander Haha. Du tror att det var regeringens borttagande av bonusen som sänkte priserna? Ser fram emot att du resonerar likadant kring kärnkraft. Inga subventioner så blir den billigare. 🙈
Visa på X →@ForssAlexander Det är jobbigt det där med fakta. Jag förstår det. Med vår politik var vi på väg att nå målen. Och med vår politik kunde vi sänkt priserna på drivmedel och utsläppen samtidigt. Ni valde att höja utsläppen istället.
Visa på X →@halmstabo @MuharremDemirok Räcker väg med någon miljon (väljare).
Visa på X →Ingen blir snabbare på maraton av att lägga på sig. A och O är kontinuitet i träningen. Liksom i klimatpolitiken. Med vänlig hälsning, Mästaren i riksdagens stegtävling.
Visa på X →@FredrikBjorkman Ingen blir snabbare på maraton av att lägga på sig. A och O är kontinuitet i träningen. Liksom i klimatpolitiken. Med vänlig hälsning, Mästaren i riksdagens stegtävling.
Visa på X →