Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Richard Jomshof

Sverigedemokraterna

@RichardJomshof (X)

423

inlägg

@AMorrovatian Det finns ingen majoritet i riksdagen för att avskaffa lagen. Inget annat parti är villigt att göra detta. Däremot bör det vara möjligt att förändra lagen så att även svenskar inkluderas, vilket är det minsta vi kan göra.

Visa på X

@AllardKlipp Haha, nej. Du verkar inte förstå att för att påverka i riksdagen är man tvungen att samarbeta med andra, vad man än tycker om dem. Små förändringar är bättre än inga alls. Du kanske ska läsa på hur den representativa demokratin fungerar.

Visa på X

Visst är det så. Henry Nowak var ett offer för rasism, den rasism mot vita européer som socialister och liberaler har släppt lös i Europa. En skandal utan dess like.

Visa på X

Ständigt detta ”Allahu akbar”. Hur länge ska vi tvingas acceptera det importerade muslimska våldet?

Visa på X

Socialdemokraterna arbetar målmedvetet för att motivera sina nya väljare att gå till valurnorna.

Visa på X

Massinvandringen har bl.a. medfört att ett stort antal svenska flickor och kvinnor utsatts för olika former av sexuella övergrepp av importerade våldtäktsmän. Som om detta inte vore nog våldtas nu våra äldre av dessa kulturberikare. Vissa partier har mkt att stå till svars för.

Visa på X

Det är väl snarare så att alla som tror på det som står i Koranen är en del av problemet. Själva ordet muslim betyder någon som underkastar sig Allahs vilja. Det innebär att man tror på och följer det som står i Koranen, exempelvis att hela världen ska islamiseras genom det heliga kriget jihad, vilket i praktiken innebär att muslimer ska förfölja, förtrycka och döda icke-muslimer. Det är inte islamism utan islam.

Visa på X

Socialdemokraternas kulturministerkandidat vill alltså ge bistånd till islamistiska studieförbund. Varför är jag inte förvånad?

Visa på X

Visst är det så, undantagen är galna. Dessutom: den främsta anledningen till det omfattande behovet av nyanställningar inom vården är massinvandringen. Först importerar vi ett par miljoner människor under en tjugoårsperiod, sedan ska vi ta hit ännu fler människor för att ta hand om dem vi redan tagit hit. Galet.

Visa på X

@EUstatistic @hallen_a Du har naturligtvis fel. Vi gör allt vi kan för att motverka skadeverkningarna av tidigare förd politik. Detta gör vi inom ramarna för vårt samarbete. Det finns inget annat sätt att arbeta.

Visa på X

Jag vill inte ha några undantag alls. Det är regeringspartiernas linje. Men under mandatperioden går vi alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Alternativet hade varit att inte göra något alls. Och hur kan 13 000 kr/månad vara bättre?

Visa på X

När har jag sagt att vi vill ha några undantag? Regeringspartierna har naturligtvis fel i frågan. Men än en gång: Vi går nu från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre.

Visa på X

Nej, det stämmer inte. Under mandatperioden går vi alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån i normalfallet. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Ska jag tolka dig som att vi skulle behålla 13 000 kr/mån?

Visa på X

@PaxTiberius Nej, det gör det inte. Vi går alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Ska jag tolka dig som att vi skulle behålla 13 000 kr/mån?

Visa på X