@keklegator Vi går alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Ska jag tolka dig som att vi skulle behålla 13 000 kr/mån?
Visa på X →423
inlägg
Nej, det är inte rimligt. Men vi går alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Vi bör väl rimligtvis kunna vara överens om att 13 000 kr/mån är mycket sämre. Undantagen ville regeringspartierna ha.
Visa på X →Vi går alltså från 13 000 kr/mån till 33 000 kr/mån. I undantagna yrken går vi från 13 000 kr/mån till 28 000 kr/mån. Det är en förbättring i alla avseenden, även om SD vill gå längre. Vi bör väl rimligtvis kunna vara överens om att 13 000 kr/mån är mycket sämre. Undantagen ville regeringspartierna ha.
Visa på X →Jag ser att det pratas en hel del om uppgörelsen gällande det så kallade lönegolvet. Vad är det då som har hänt? När Tidöpartierna tog över makten år 2022 låg det så kallade lönegolvet på ca 13 000 kr/mån. Detta var en rest från regeringen Reinfeldt och deras låglöneinvandringspolitik. I ett första steg valde vi vi därför att höja kravet på månadslön för arbetstillstånd från ca 13 000 kr/mån till ca 30 000 kr/mån (vilket motsvarar 80 procent av medianlönen), det vill säga med ca 17 000 kr. Nu går vi vidare med en andra höjning av lönegolvet, till ca 33 000 kr/mån (vilket motsvarar 90 procent av medianlönen). Det kommer ytterligare att skärpa kvaliteten på dem som kommer till Sverige från länder utanför Europa för att arbeta. Samtidigt görs ett antal undantag inom vissa så kallade bristyrken. Där blir lönekravet istället ca 28 000 kr/mån (vilket motsvarar 75 procent av medianlönen). Undantagen var ett krav från regeringspartierna. På grund av återkommande problem med missförhållanden och fusk förbjuds dessutom arbetskraftsinvandring från länder utanför EU helt när det gäller personliga assistenter och bärplockare i skog. För att sammanfatta: under mandatperioden har vi alltså gått från ett lönegolv på ca 13 000 kr/mån till ca 33 000 kr/mån. I vissa undantagsfall har vi gått från ca 13 000 kr/mån till ca 28 000 kr/mån. Det innebär en höjning av lönegolvet med ca 20 000 kr/mån i normalfallet och ca 15 000 kr/mån i vissa undantagsyrken. Som Sverigedemokrat konstaterar jag att även om det inte är tillräckligt bra, har vi tagit stora steg i rätt riktning. Låglöneinvandringen upphör och det blir betydligt svårare att fuska med arbetstillstånd. Samtidigt är jag naturligtvis fortfarande kritisk till undantagen. Vi behöver möta kompetensbrist i Sverige med bättre matchning och arbetsmarknadsanpassad utbildningspolitik, inte med invandring från Afrika och Asien. Vi är stolta över att ha kommit så här långt, men det finns uppenbarligen mer att göra under nästa mandatperiod, inte minst med målet att höja kravet till 100 procent av medianlönen.
Visa på X →Nu har jag iofs främst tänkt mig posten som avislamiseringsminister.
Visa på X →Detta är smått humoristiskt. Varje gång man pekar på islams egna källor, oavsett om det är Koranen eller av islam erkända hadither, försöker man slingra sig. Men källorna är tydliga: Muhammed var en krigsherre, massmördare, rövare, slandhandlare och pedofil. Om det nu är så svårt att erkänna, kanske det är enklare att lämna skiten, islam alltså.
Visa på X →@SvenSpn0312 Exakt så. Mycket av det elände vi ser i den muslimska världen går att spåra direkt till deras så kallade profet.
Visa på X →”SD är inte ett parti som vill lösa Sveriges problem. Det är ett parti som lever på att problemen förvärras. Och det är i precis det sammanhanget man måste förstå lanseringen av Richard Jomshofs bok”, skriver socialisten Daniel Swedin. Det är dock precis tvärtom. Hela poängen med mitt politiska engagemang och den kommande boken om islam, är att försöka stoppa den pågående islamiseringen och minimera skadeverkningarna av den verklighetsfrånvända politik Socialdemokraterna har tvingat på det svenska folket. Det handlar alltså inte om att vilja ”bråka om islam”, utan om att försvara Sverige från de krafter som vill ta vår demokrati ifrån oss, det vill säga islamisterna och deras medlöpare på vänsterkanten. Att Swedin inte uppskattar det förstår jag. Som en följd av att hundratusentals socialdemokratiska väljare har övergett partiet till förmån för Sverigedemokraterna, har man bestämt sig för att fylla på med nya från den muslimska delen av världen. Även om det innebär att man är tvungen att knäböja för en religion/ideologi vars huvudmål är att islamisera hela världen. Det är i det sammanhanget man måste förstå Swedins märkliga text.


Just like their so called prophet.
Visa på X →@peterwennblad @JohanssonHeino @mattias_neo Sammanfattar det väl.
Visa på X →Efter razzian mot kommunhuset i Sundsvall avgår nu fyra socialdemokrater, samtliga misstänkta för grova ekobrott.
Visa på X →Ständigt dessa ”islamister”.
Visa på X →@NisseHultIsBack Så, genast mkt bättre.
Visa på X →@teandersson @Blackha45411608 Ja, absolut. Hon är bra, och att de närmar sig oss är välkommet. Men det räcker inte. De kan t ex sluta med att tillåta nya islamistiska moskébyggen runt om i landet.
Visa på X →Det var väl på tiden. Välkomna in i fighten. Problemet här är att det är ett halvhjärtat försök att göra något åt den accelererande islamiseringen. Det kommer att krävas betydligt mer än vad KD är villiga att göra.
Visa på X →@GoranS_1 @Ronny_Larsson Jag har läst den en gång. Däremot har jag läst delar av den många gånger, inte minst när jag har jämfört verser i olika översättningar (två svenska och en handfull engelska). Hadither har jag kan läst tusen stycken. Försöker alltid vara objektiv.
Visa på X →Söndagen den 17 maj föreläser jag om islam i Örebro. Jag kommer bland annat att berätta om vem den så kallade profeten Muhammed var och om hur han plundrade och mördade sig fram över Arabiska halvön. Det blir också en del om det hat som genomsyrar islam och dess källor samt om islamismens hot mot den demokratiska världen. Anmäl deltagande till: orebrolan@sd.se Helgen den 23 och 24 maj fortsätter min föreläsningsturné i Heby (Uppland) och Västerås. Vi ses där!


https://www.dn.se/sverige/s-sager-nej-till-regeringens-migrationsforslag/
Visa på X →Socialdemokraterna säger tydligen nej till flera av Tidöpartiernas migrationsförslag, bland annat utfasningen av permanenta uppehållstillstånd, kraven på vandel samt att vissa myndigheter ska vara skyldiga att anmäla personer som misstänks befinna sig i landet illegalt. Som anledning uppger man att ”människor riskerar att fara väldigt illa av det här”. Vilken märklig kommentar. Som om inte den vansinniga invandringspolitiken med sin segregation, splittring, gängkriminalitet, organiserade brottslighet, sexualbrottslighet m.m. har gjort att svenskar ”farit väldigt illa”.


@MariaStenergard @johanssonmorgan Tack för tipset. Den ska jag läsa.
Visa på X →@Btrz2023 Ja, våra demokratier håller på att brytas ned inifrån. Det är svårt att med ord beskriva socialisternas och liberalernas svek mot våra folk.
Visa på X →Jag tackar och bugar!
Visa på X →Exakt så, det är den kvinnliga vänsterradikalismen som är problemet.
Visa på X →Perhaps it is time for the people of Europe to listen to what these survivors have to say about the rampaging of Islam/Islamism (call it what you will).
Visa på X →Vänstern försvarar invandrade våldtäktsmän och mördare: ”Men den svenska debatten är ofta bakvänd. Här kräver vänstern skydd från talibanernas kvinnosyn – för gärningsmän som utövar den här.”
Visa på X →