Tackar ödmjukast Familjen Morell samt Cecilia och Jimmy för de fina julkort och hälsningar som vi har fått här hemma under veckan.
Familjen Farivar önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År med. 🙏🏻🎄✨😊
Era fina julkort kommer att pryda vårt kök och hem under lång tid. Tack!🙏🏻❤️
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en glad fjärde advent och en riktigt God Jul 🙏🏻🕯️🕯️🕯️🕯️🎄😊
Visa på X →Jag vill rikta ett stort tack till våra fantastiska representanter i Europaparlamentet Charlie Weimers, Beatrice Timgren och Dick Erixon för det fina julkortet och den varma julhälsningen som nådde mitt kontor i riksdagen. Ett särskilt tack till dig, Charlie Weimers, som under lång tid har varit initiativtagare till denna uppskattade tradition. 🙏🏻❤️😊
Jag önskar er och era nära och kära en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! 🎄🇸🇪✨
Visa på X →Sedan den 26 september 2022 är jag ordinarie ledamot i Sveriges riksdag, där jag representerar valkretsen Västra Götaland Västra, ett distrikt enligt vår interna organisation. Distriktet Västra Götaland Västra omfattar 11 kommuner: Ale, Alingsås, Härryda, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mölndal (där jag bor tillsammans med min familj), Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö, i bokstavsordning.
Sedan jag tillträdde i riksdagen har jag tagit på mig uppgiften att inför varje jul- och nyårsuppehåll skicka personliga julhälsningar, i form av riksdagens aktuella julkort, till samtliga 11 kommuner i mitt distrikt. Under veckan hade jag förmånen att skicka mina sista julhälsningar i egenskap av ledamot i Sveriges riksdag, och jag hoppas att alla 11 julkort hittar fram till berörda kommunordförande. Såvitt jag vet är jag den enda från min valkrets som gör detta, och min förhoppning är att den som tar över stafettpinnen efter valet 2026 fortsätter med denna tradition.
Våra medlemmar, aktiva såväl som mindre aktiva, är enligt mig guldvärda för vårt parti. Därutöver lägger jag alltid stor vikt vid att vårda, hjälpa och stötta våra fantastiska lokala företrädare i valkretsen. Det är dessa eldsjälar som, helt ideellt och utan några förväntningar, ser till att våra föreningar runt om i kommunerna fungerar. Det är också dessa lokala hjältar som säkerställer att Sverigedemokraterna finns representerade i demokratiska församlingar, nämnder, arbetsgrupper, bolagsstyrelser med mera, och som ytterst kommer att genomföra valrörelsen ute på gator och torg.
Vi i riksdagen har fått vårt förtroende av våra väljare, medlemmar och lokala företrädare. Det är ett förtroende vi aldrig får ta för givet, utan alltid ska vara ödmjuka och tacksamma inför.
Till alla våra medlemmar och lokala företrädare i distriktet Västra Götaland Västra: tack för ert arbete under det gångna året, tack för förtroendet och stort lycka till inför valrörelsen 2026. 💪🏻🇸🇪❤️
Med önskan om en God Jul och ett Gott Nytt År! 🎄✨

Visa på X →Efter några tuffa dagar i ett influensadrabbat hem, men nu äntligen på bättringsvägen, vill Familjen Farivar skicka en extra varm hälsning och önska er alla sansade och trevliga här på X en riktigt glad tredje advent. Ta hand om er och varandra. 🙏🏻❤️🕯️🕯️🕯️🎄😊
Visa på X →Familjen Farivar önskar er en mycket glad första advent 🙏🏻🕯️🎄😊
Visa på X →Henrik Jönsson! 📣
Skaffa ett exemplar av denna vänsterextrema propagandatidning.
Rama in förstasidan.
Häng den på väggen på ditt kontor.
Håll huvudet högt! 💪🏻🫡
Visa på X →@RPourmokhtari Stort tack, Romina! 🙏🏻😊
Visa på X →Det blev en dagsutflykt till Stockholm idag för att delta i en debatt om Sveriges digitala motståndskraft, anordnad av TechSverige i Näringslivets hus, samt gruppmöte för riksdagsgruppen i Första kammarsalen. En mycket givande dag med en trevlig och saklig debatt.
Jag önskar verkligen att vi kunde lägga mer vikt och tid vid dessa viktiga frågor under valrörelsen, men det är tyvärr nästintill omöjligt, för många i allmänheten, men särskilt i media, verkar mer intresserade av till exempel trollkonton, folkblandning och Trump än av svenskt jobb och tillväxt, industri, infrastruktur, digitalisering och AI.
Nåväl, nu är det dags för mig att åka tillbaka hem till familjen. Det har nu gått många månader där jag dagspendlar mellan Göteborg och Stockholm, men det är värt all ansträngning för att få vara med familjen i sitt eget hem nästan varje kväll.
Önskar er en mycket trevlig kväll! 🙏🏻🇸🇪😊
Visa på X →Sverige är möjligheternas land. Det är ett fantastiskt land för den som vill utvecklas, lyckas och är beredd att anstränga sig. Så länge jag kan minnas har detta varit min utgångspunkt – och därför känns det naturligt att inleda det här inlägget just så. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag en dag skulle få det finaste uppdrag man kan få i Sverige: att representera det svenska folket i riksdagen. Ibland tänker jag att jag har fått mer än jag någonsin kunnat drömma om – just för att Sverige är ett så fantastiskt land.
Jag blev medlem och partipolitiskt aktiv inom Sverigedemokraterna vid årsskiftet 2017. Jag hade nyligen blivit pappa och ville bidra till att förändra samhällsutvecklingen i en bättre riktning än vad tidigare beslutsfattare lyckats med. Mitt val av just Sverigedemokraterna byggde på partiets politik, partiprogram och den uthållighet och stabilitet som vår partiledare Jimmie Åkesson visade i sina framträdanden, debatter och tal. Partiets växande väljarstöd och politikutveckling har varit nyckeln till de nödvändiga reformer vi nu genomför – reformer som vi alla i partiet har kämpat för länge och har anledning att vara stolta över.
När jag ser tillbaka på mitt liv – mina studier i både Iran och Sverige, tiden som korvgubbe på Kungsportsavenyn, att vara pappa, min ingenjörskarriär inom fordonsindustrin och att först vara fritidspolitiker i Mölndal och sedan heltidspolitiker i Sveriges riksdag – ser jag en gemensam nämnare: ambitionen att bidra med något nyttigt och värdeskapande för samhället och människorna omkring mig. Det har varit grunden för hela mitt politiska och organisatoriska arbete inom Sverigedemokraterna, och jag hoppas innerligt att den drivkraften alltid kommer att finnas kvar hos mig.
Helgens Landsdagar var min fjärde i rad. Det är alltid givande att träffa partikollegor, mingla, utbyta åsikter och tillsammans arbeta fram bättre politik. Jag vill rikta ett varmt tack till alla som gjort årets Landsdagar möjliga genom sitt gedigna arbete. Under Landsdagarna fastställdes även våra kommande riksdagslistor. Många uppmärksammade att jag inte finns med på någon av dem, och jag vill här kort förklara varför jag internt välkomnat detta beslut.
Att tjänstgöra i Sveriges riksdag är ett krävande och tungt uppdrag som slår hårt mot familjelivet – särskilt om man bor långt ifrån Stockholm och har små barn. Under mandatperioden har jag bokstavligen sett hur mitt uppdrag påverkat min frus hälsa och karriär, vår gemensamma relation, liksom våra barns trevnad och utveckling. Detta är inte hållbart i längden.
Därtill har det politiska klimatet hårdnat. Den tolerans och hänsyn som en gång präglade Sverige är tyvärr inte lika självklar längre. Gruva och genomgripande hat, hot och trakasserier har blivit vardag för många som engagerar sig politiskt. Man kan undra med rätta vem som egentligen vill vara förtroendevald när man riskerar att mordhotas och trakasseras dagligen utanför sin arbetsplats eller få återkommande mordhot hem i brevlådan?
En särskild grupp som har varit extremt långtgående i sitt hat, sin antisemitism och sin extremism, utan att möta något nämnvärt motstånd från politiken eller samhällets institutioner, är de palestinademonstranter som under flera år har terroriserat vårt samhälle. Hur dessa våldsverkare och gaphalsar kunde underminera tryggheten runt riksdagen och regeringskansliet så allvarligt och under så lång tid, utan att riksdagsförvaltningen, riksdagspartierna, regeringen, Säkerhetspolisen och Polismyndigheten agerade, är för mig helt ofattbart och förtjänar all kritik. Det faktum att regeringen ingrep först när deras egna företrädare blev måltavla för ett angrepp i september är, enligt min mening, ett underbetyg för regeringen. Den 21 maj i år blev jag själv attackerad av flera aggressiva palestinademonstranter utanför riksdagens huvudentré. Ärendet polisanmäldes, men lades senare ned trots tydlig kamerabevisning. Den 10 juni kallades jag till ett möte med riksdagens säkerhetsfunktion och Säkerhetspolisen, där jag beskrev hur ohållbar situationen blivit och hur många ledamöter nu överväger att lämna politiken helt, men trots detta hände inte mycket.
Trots allt detta har jag gjort mitt yttersta varje dag, oavsett om jag var i huvudstaden eller på hemmaplan. Jag har tagit mitt uppdrag på största allvar, arbetat hårt med att utveckla politiken inom mina utskottsområden och utanför dem, tagit debatterna även när de varit obekväma och ständigt stöttat våra fantastiska lokala företrädare som är grunden till det förtroende vi har fått på nationell nivå. Jag har också varit öppen och transparent med mina tankar och idéer, även när de inte alltid sammanfallit med partiets linje. I det stora hela är jag glad och stolt över vad vi tillsammans åstadkommit i Tidösamarbetet och över mina egna insatser. Arbetet kommer att fortsätta med full kraft mandatperioden ut.
Tanken på att lämna politiken helt väcktes på allvar förra året när min fru diagnostiserades med en allvarlig sjukdom. Jag har varit mycket återhållsam med att kommunicera detta internt. Lyckligtvis återhämtade hon sig helt, tack vare fantastisk vård och det stöd vi fick. Men redan då bestämde vi tillsammans att något måste förändras efter mandatperioden.
Vid mandatperiodens slut kommer jag därför att lämna politiken helt. Jag vill återgå till ett vanligt liv – det som Jimmie Åkesson så träffande beskrev i sitt tal på Landsdagarna i lördags: ”[…] en helt vanlig medboragre, en vanlig väljare med ett vanligt helt normalt jobb, ett vanligt helt normalt liv med vanliga helt normala intressen och en helt normal bekantkapskrets […].” Jag känner att jag är nästan färdig med min demokratiska värnplikt och det är snart dags för mig att göra något annat.
Det är ca 10 månader krav till den punkten men jag hoppas att jag även i nästa kapitel av mitt liv får ert stöd – mina kära vänner, partikollegor och alla er som jag haft förmånen att möta, arbeta med, diskutera med, debattera med och ibland gräla med.
Tack för mig!
Bild: Mona Olin (SD)

Visa på X →Befinner mig tillsammans med yngsta dottern i Örebro för att medverka under Sverigedemokraternas Landsdagar 2025. Det är alltid lika trevligt att träffa mina fantastiska partivänner och kollegor som kämpar för Sverige varje dag. Jag har också hunnit försvara några av mina motioner i dag i talarstolen, och det kommer fler i morgon.
Det går utmärkt att följa debatterna på Sverigedemokraternas YouTube-kanal.
Önskar er en fin fredagskväll och en trevlig helg! 🙏🏻🇸🇪😊
Visa på X →Ett mycket välkommet besked från Kristdemokraterna, och min förhoppning är att även Moderaterna snart omprövar sin hållning i denna fråga.
Den europeiska bilindustrin, som står för omkring 7 % av EU:s BNP och sysselsätter nära 14 miljoner människor, befinner sig i en historiskt djup kris. Geopolitiska förändringar i kombination med ogenomtänkta och teknikfientliga EU-förordningar och direktiv riskerar att leda till avindustrialisering och göra EU allt mer beroende av Kina för såväl produkter som teknik.
Att avskaffa EU:s förbud mot nyförsäljning av bilar med förbränningsmotor från och med 2035 är därför ett viktigt steg i rätt riktning. Det skulle gynna teknikutvecklingen, stärka hållbarhetsarbetet och bidra till att återbygga EU:s ekonomiska, industriella och teknologiska oberoende.
Visa på X →Idag skriver jag, tillsammans med min riksdagskollega och partivän Jimmy Ståhl, på http://Altinget.se om vikten av ett förstatligande av Sveriges kommunala och regionala flygplatser.
”Regeringens och Sverigedemokraternas linje har hittills varit att stärka det ekonomiska stödet och förbättra flygets konkurrensvillkor. Men mycket tyder på att detta inte räcker långsiktigt. Hur länge kan vi egentligen fortsätta denna tiggar-uppfostran-politik gentemot SRF:s medlemsflygplatser – särskilt med tanke på flygets betydelse för tillgänglighet, redundans och totalförsvar i ett försämrat säkerhetspolitiskt läge?”
Länk till debattartikeln 👇🏻
https://www.altinget.se/artikel/forstatliga-sveriges-kommunala-och-regionala-flygplatser
Visa på X →Vi inom Sverigedemokraterna gjorde idag det vi kunde för att låta det svenska folket tycka till om förutsättningarna för våra grundlagsändringar. Tyvärr fick vi inte det stöd som behövdes från övriga riksdagspartier.
Vad innebär detta?
För det första betyder det att svenska folket inte kommer att få möjligheten att säga sitt om det vilande grundlagsförslag som med stor sannolikhet kommer att röstas igenom efter nästa val. För det andra – och betydligt allvarligare – innebär det att det i framtiden blir mycket svårare att ändra grundlagen, där en minoritet kommer att kunna blockera alla framtida förändringar.
Ett tydligt exempel är möjligheten att återkalla ett beviljat svenskt medborgarskap för grovt kriminella personer eller för dem som fått medborgarskap på felaktiga grunder – något som idag är helt omöjligt. Enligt Regeringsformen (1974:152), 2 kap. 7 § gäller att: ”Ingen svensk medborgare som är eller har varit bosatt i riket får fråntas sitt medborgarskap.”
Ur mitt perspektiv är en lagändring här den enskilt viktigaste åtgärden för att stärka kampen mot grov kriminalitet och för att komma åt det omfattande fusk och de oegentligheter som det svenska migrationssystemet utsatts för i flera decennier – båda problem som i grunden är importerade. Jag är fullt medveten om att en sådan grundlagsändring endast skulle beröra ett begränsat antal individer, men jag anser att många underskattar vilken starkt avskräckande effekt en sådan möjlighet skulle ha på potentiella grova brottslingar och fuskare.
I maj 2025 beslutade regeringen att ge en särskild utredare i uppdrag att föreslå hur det svenska medborgarskapet ska kunna återkallas. Utredningen ska redovisas senast den 20 mars 2026. Vänsterpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet motsätter sig en sådan grundlagsändring. Socialdemokraterna var till en början också emot förslaget och kallade det för rasistnazistfascistiskt – men gjorde därefter en helomvändning och är nu för.
Om regeringen under denna mandatperiod lägger fram en proposition om återkallelse av medborgarskap och den röstas igenom med enkel majoritet, vilket mycket tyder på, kan en framtida minoritet – exempelvis Socialdemokraterna, om de återigen skulle byta ståndpunkt – efter nästa val blockera en historisk möjlighet för det svenska rättssystemet att bekämpa grov kriminalitet, fusk och oegentligheter.
Och om ni frågar mig hur viktig denna grundlagsändring är, så är mitt svar enkelt: den är helt avgörande och central! Utan denna förändring kommer Sverige inte att kunna vinna kampen mot den grova, importerade kriminaliteten – för idag är dessa individer i praktiken untouchables, och de kommer att förbli untouchables.


Visa på X →"Det är en självklarhet att stora förändringar i våra demokratiska spelregler ska bygga på bred folklig förankring. Svenska folket har rätt att säga sitt när det gäller hur vårt lands konstitution ska kunna ändras.
Vi uppmanar därför riksdagens övriga partier att stå upp för demokratins mest grundläggande princip: att makten utgår från folket. Låt svenska folket tycka till om sin egen grundlag."
Idag skriver jag, tillsammans med min partikollega och tillika fantastiska kommunalråd i Lilla Edet, Frej Dristig om morgondagens prövning av Sverigedemokraternas yrkande om en folkomröstning kring det vilande grundlagsförslaget. Voteringen äger rum i Sveriges riksdag klockan 13.00.
Länk till artikeln: https://www.ttela.se/asikt/insandare/lat-svenska-folket-tycka-till-om-var-grundlag.2fe9a904-6b8c-4e17-818e-dce22f3b39e0
Visa på X →Av en märklig anledning glömmer Magdalena Andersson (@magdandersson) att berätta varför Sveriges energi- och effektförsörjning befinner sig i det läge det gör i dag, så låt oss ta det en gång till.
Under Stefan Löfven (S) som statsminister och Magdalena Andersson (S) som finansminister stängdes fyra svenska kärnkraftsreaktorer permanent av rent ideologiska och politiskt forcerade orsaker. Oskarshamn 2 stängdes 2016, Oskarshamn 1 år 2017, Ringhals 2 i december 2019 och Ringhals 1 i december 2020, med en sammanlagd effekt på cirka 2,9 GW.
Denna effekt motsvarade ungefär en femtedel av Sveriges totala kärnkraftskapacitet före stängningarna, eller tillräckligt för att försörja cirka 2,5-3 miljoner hushåll med el vid full drift.
Om alla dessa fyra reaktorer hade varit i drift i dag, med normal tillgänglighet, hade de kunnat generera omkring 22–23 TWh energi per år. Detta var ungefär lika mycket el som hela Sveriges vindkraft producerade 2019–2020 årligen, eller cirka 15% av Sveriges totala elproduktion.
Och glöm inte att Miljöpartiet firade med champagne när Ringhals lades ner, medan Socialdemokraterna fick i stället behålla makten i åtta år.

Visa på X →Ser fram emot kvällens partiledardebatt i Agenda kl. 20.00. Det finns dock flera indikatorer (typ 6 000) från gårdagens debatt för att redan nu förutspå att oppositionens pajkastning kommer att handla om Ulf Kristerssons och Jimmie Åkessons plånböcker i stället för sakpolitik - något som är en bristvara hos oppositionen idag. Vi får se hur det blir.
Visa på X →Idag är det två år sedan den bestialiska terrorattacken den 7 oktober 2023 mot Israel, där terroristorganisationen Hamas tillsammans med andra väpnade islamiska grupper från Gazaremsan brutalt mördade över 1 200 israeler och tog cirka 250 unga, gamla, barn och till och med spädbarn som gisslan till Gaza. Terrorattacken den 7 oktober 2023 var den största massakern på judar sedan Förintelsen.
I Sverige fördömde många denna fruktansvärda attack, medan det på gator och torg firades med tutande bilkaravaner, fyrverkerier och öppna hyllningar med stöd till Hamas, jihad och intifada.
Två år har gått. Israel har visat med tydlighet och styrka att det är fullt kapabelt att bemöta sina fiender och försvara sin befolkning. I motsatt riktning har Sverige och många delar av västvärlden blivit alltmer otrygga och farligare för sina judiska befolkningar, och gator och torg har blivit en öppen arena för aggressiva, ociviliserade och antisemitiska palestinademonstranter – samma grupper som firade morden på judar och israeler den 7 oktober 2023. Sverige är inte längre ett säkert land för judar (https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sverige-ar-inte-langre--ett-sakert-land-for-mig/) och, i viss utsträckning, inte heller för sin egen befolkning. Detta är djupt beklagligt och skall tas på största allvar.
Idag går mina tankar till Israel (@Israel), som har varit en måltavla för islamisk terror i över 77 år, och till den judiska befolkningen över hela jorden, som har levt med diskriminering, otrygghet, utnyttjande, våld, pogromer och antisemitism i flera tusen år.🙏🏻🇮🇱🇸🇪❤️
Visa på X →Ett stort tack till alla som har deltagit i omröstningen! Det är glädjande att en stor majoritet (76%) anser att man inte ska torgföra politiska manifestationer inom förskolan. Däremot är det, enligt mig, problematiskt att närmare en fjärdedel (24%) av de som röstat inte ens vill låta förskolan vara i fred från politiska och ideologiska kampanjer. Det säger i sig en hel del om vilka dessa individer är.
Jag vill också rikta ett varmt tack till alla som har hört av sig med stöd de senaste dagarna – från mina grannar till föräldrar på förskolan där min tvååriga dotter går (även föräldrar med judisk bakgrund) samt mina partivänner och följare här på X och på Facebook.
Att stå emot vänsteraktivister och palestinarörelsen är mycket kostsamt, av två enkla skäl: 1) de ser sig själva som goda och rättfärdiga, medan alla deras motståndare framställs som onda och förkastliga, och 2) en majoritet av svensk media står på deras sida – även vår skattefinansierade Public Service, vilket knappast förvånar någon. I det här fallet gick medierna igång för att en för mig tidigare okänd vänsteraktivist och Antifa-sympatisör inte "fick hata judar i fred" och manifestera sitt stöd för extremism på förskolegården där min dotter går. Den polisanmälan som medierna rapporterat om handlar i praktiken bara om att försöka pressa mig till att backa – något jag absolut inte tänker göra. Juridiskt sett finns det inget som heter fotoförbud på en förskolegård. Dessutom togs bilden så att ingen kunde identifieras - om inte Dagens ETC hade hängt ut personen med namn och bild.
Man kan förstås kritisera hur jag har uttryckt mig offentligt, men mitt budskap har varit glasklart: Förskolan är inte rätt plats för politiska manifestationer – allra minst när det handlar om en så kallad terroristsjal, eller som vissa kallar den "hipstersvastika", som är starkt förknippad med antisemitism samt våldsbejakande och extremistiska organisationer som Hamas, Hizbollah och IRGC.
I Sverige är det tyvärr inte accepterat att ta itu med samhällsproblem i ett tidigt skede. Först blundar man för problemen i hopp om att de försvinner. Sedan förnekar man dem och attackerar alla som vågar peka på dem. När allt till slut gått åt skogen låtsas man bli överraskad – och först då kanske något händer, fem eller tio år senare. Så har det varit med migrationen, kriminaliteten, hedersrelaterat våld och förtryck, islamisering av Sverige och palestinaaktivister som tycker sig ha rätt att passera alla gränser. Jag har aldrig varit särskilt framgångsrik i att anamma denna svenska normen att "hålla käften tills allt går åt helvete" – särskilt inte när det gäller mig och min familj.
Jag vill verkligen inte se förskolegården där min dotter går förvandlas till ett slagfält för politiska och ideologiska manifestationer. Det är därför satt jag ner foten och har stått upp för det – trots min rädsla och chock över både "hipstersvastikan", hela situationen och konsekvenserna. Och detta är något jag känner stolthet över, särskilt när människor i mitt område kommer fram, tar mig i hand och säger "Tack!" eller när den äldre damen med rullator säger: "Jag ställer mig bakom dig till 100 procent."
"Be brave. Even if you're not, pretend to be. No one can tell the difference."
– Jackson H. Brown Jr.
Visa på X →@Jeff_Ahl Jag har fullt förståelse för det du skriver. I Japan är det omöjligt för icke-etniska japaner att sitta i parlamentet eller inneha representativa ämbeten. Det fick jag veta under en studieresa till Japan förra året, och det verkade ganska logiskt och självklart för japaner.
Visa på X →@tuffsmurfen96 Jag har aldrig försökt det, men om så blir fallet innebär det för min del att jag lämnar min plats i riksdagen, förutsatt att:
1. förslaget antas som lagstiftning av riksdagen.
2. jag fortfarande har en plats i riksdagen vid den tidpunkten.
Visa på X →@tuffsmurfen96 Om mitt förslag får stöd i Sveriges riksdag måste jag då välja mellan mitt uppdrag som folkvald riksdagsledamot och mitt iranska medborgarskap. Detta krav skulle då också gälla övriga ledamöter och ministrar i regeringen. Just nu finns det dock inget stöd för en sådan lagändring.
Visa på X →Motion 2025/26:475 av Rashid Farivar och Staffan Eklöf (båda SD)
Lojalitetsförsäkran för riksdagsledamöter
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/lojalitetsforsakran-for-riksdagsledamoter_hd02475/
Visa på X →Motion 2025/26:193 av Rashid Farivar (SD)
Om krav på enbart svenskt medborgarskap för statsråd och riksdagsledamöter
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/om-krav-pa-enbart-svenskt-medborgarskap-for_hd02193/
Visa på X →Jag håller faktiskt med Gustav Kasselstrands första mening, och jag tror att jag är den enda ledamoten som har motionerat om att riksdagsledamöter och statsråd ska endast få inneha svenskt medborgarskap. Dessutom bör ett krav på lojalitetsförsäkran införas för riksdagsledamöter.
Visa på X →