Nu när hatarna hatat färdigt, hoten och förolämpningarna klingat av och vänstermedia dragit sina slutsatser och plockat sina poäng, är det dags att återvända till sakfrågan: Är förskolan rätt plats för politiska och ideologiska kampanjer och manifestationer? Mitt svar är: NEJ!
Visa på X →402
inlägg
@Ivarpi Och snart på en förskolegård nära dig.
Visa på X →En svensk medborgared - JA, tack! En frivillig lojalitetsförklaring skulle ge varje ny medborgare – och även de som redan blivit medborgare – möjlighet att högtidligt bekräfta sin vilja att stå upp för Sverige och dess värderingar. Läs här: https://bulletin.nu/debatt-en-svensk-medborgared-ja-tack

Min fråga till den ”svenske imamen” Saleh Abouelenen är om han också tror på en ”blågul islam”?! 🤔


@bjornhakansson Jag håller inte med dig! Gäller samma princip om någon går runt på förskolan med en SD-keps, en M-tröja, en S-jacka, en Hells Angels-väst, en NMR-t-shirt eller liknande, samtidigt som man uppför sig civiliserat? Jag tycker inte att förskolan är rätt plats för politiska kampanjer.
Visa på X →En vanlig söndag i Göteborg, där de våldsamma antisemiter och gaphalsar förbereder sin antisociala dominansmarsch i staden. Iranska regimens flagga hade jag sett förut, men den spanska flaggan var nytt. Bara att gratulera Spanien🇪🇸 till deras äktenskap med Hamas och judehatarna.



@dresser_1887 Ställer du en retorisk fråga? Var någonstans har jag påstått att jag är svensk?


@bjornhakansson Hej Björn, Är det verkligen en överdriven reaktion att vägra acceptera att Mellanösterns konflikter manifesteras på förskolegården där man lämnar sitt barn? Var går gränsen egentligen? Ska vi blunda även här, som ni svenskar har gjort för enorma samhällsproblem i flera decennier?
Visa på X →Otaliga journalister och riksdagsledamöter har blivit hotade och attackerade av Palestina-aktivister, ministrar har förföljts eller fått hembesök av våldsverkare. Trots detta många vänsterdårar tycker att vi ska kärleksbomba folk med en terroristsjal när vi möter de ute på gatan!


@molnigt_nu Jag påpekade respektfullt för henne att en förskola inte är rätt plats för politiska manifestationer och hon får fortsätta med det utanför. Hon svarade att hon gör som hon vill och om jag inte gillar det får jag ta det med rektorn. Och det var exakt vad jag gjorde + lite till. 🤷🏻♂️
Visa på X →“Many of those who wage war on Israel today will be gone tomorrow. Brave peacemakers will take their place. Nowhere will this be more true than in Iran.” Thank you, dear Prime Minister Netanyahu 🇮🇱 and I look forward with great hope and anticipation to that day. 🙏🏻
Visa på X →Jag tycker att Benjamin Netanyahus tal i FN i går var verkligen starkt, tydligt och modigt. Jag vill tacka honom och Israel, som ensamt och beslutsamt står i frontlinjen mot islamism och terrorism som hotar vår existens, och jag önskar honom all framgång i denna avgörande kamp.
Visa på X →Det är @moderaterna och @socialdemokrat som styr Mölndal. Dessutom är det Moderaterna som har ordförandeposten i skolnämnden. Sätt stopp för det redan NU oavsett om det handlar om en förälder eller medarbetare! Detta har gått för långt nu. @SwedishPM @kajsahamnen
Visa på X →Jag tycker inte att förskolan är rätt plats för politiska kampanjer. Det här är alltså förskolegården där min tvååriga dotter går. Att dessa människor inte har respekt för nånting! Vad blir nästa steg? Demonstrationer på förskolan? Ska inte ens småbarn få känna sig trygga nu?


Simona Mohamsson berättar om de fantastiska fördelarna med en ”blågul islam” i Sverige för ex-muslimer som har erfarenhet av islam, islamister, sharialagar, muslimska länder och all skit runt omkring det. 🤦🏻


Richard Jomshof är däremot den som har konsekvent stått upp för svensk demokrati, frihet och värdighet mer rakryggad än någon annan svensk politiker i modern tid och han har dessutom fått betala priset för det.
Visa på X →Jag tycker dock att det var just Tobias Billström som var ett ”stående problem”. Det var han som gullade med iranska islamister framför kameran. Det var han som släppte en flerfaldig mördare för att få hit två resenärer som, trots UD:s avrådan, självmant valde att resa till Iran.








https://www.altinget.se/artikel/samhallsviktiga-funktioner-hotas-om-save-flygplats-laggs-ner


”Försvarsmakten förordar att befintlig rullbana bevaras i nuvarande längd i första hand, och i andra hand att den bevaras i tillräcklig längd för att medge fortsatt trafik med lätta flygplan.” Ett mycket välkommet besked från Försvarsmakten om att Säve flygplats ska bevaras! 👍🏻










Som jag tidigare framhållit i riksdagens talarstol, liksom i flera motioner och debattartiklar: att lägga ner fungerande flygplatser kan gå fort, men att snabbt bygga upp den infrastrukturen igen är i princip omöjligt. Rädda Säve Flygplats! https://www.tn.se/inrikes/44487/uppror-forstors-flygplatsen-hotas-sveriges-forsvar-fullstandigt-sanslost/


I arvet efter Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfven (S) och Magdalena Andersson (S).


Det har gått 20 år sedan den dagen nu. Jag är djupt tacksam för allt Sverige och det svenska folket har gett mig: möjligheterna, friheten, tillgången till ett högst demokratiskt och öppet samhälle och inte minst förtroendet. Tack Sverige, från djupet av mitt hjärta. ❤️🇸🇪❤️






Nu är hushållet energisäkrat inför vintern! 🪵🔥 När det gäller ved har jag en enkel princip: jag köper aldrig och jag säljer aldrig. Behöver en vän eller granne ved inför vintern är man alltid välkommen att hämta några IKEA-påsar gratis – så länge man har varit snäll. 😊

