@strandhall


402
inlägg
@strandhall


@TobiasHoldstock @CarlOskar Om du tror det är hela min insats så vet du inte mycket om : mig, riksdagsuppdraget, chat gpt
Visa på X →@TobiasHoldstock @CarlOskar Vafalls? Måhända uppfattar hr Holstock inte den subtila ironi som präglar inslagen. En alludering till det högvälborne statsrådets egen formuleringskonst och tidvis antika typ av elokvens.
Visa på X →@CarlOskar Ett ödmjukt råd till det högvälborne statsrådet.




@FranssonJosef 0 kr
Visa på X →Moderaterna har radikaliserats, använder regeringsmakten för att kväsa misshagliga organisationer. https://www.dn.se/sverige/s-kraver-diana-janses-avgang-djupt-olamplig/?fbclid=IwQ0xDSwK-TsBleHRuA2FlbQIxMQABHg3-sCLJVDByZxPTAb6bYIMfdBhEf0quTs-n0dmoskzr4QV8kSVsNxplBfdp_aem_ooTL3NcFwJ3ZBJ22uepVQg
Visa på X →@Spesam Hur ser du på att sida stoppas av regeringen att skicka 30mkr till nödhjälp (ej sophämtning etc) till UNRWA. Trots sidas rekommendation? Hur ser ni Moderater på vikten av oberoende myndigheter?
Visa på X →@JessicaStegrud Att höja sin röst och protestera mot att barn svälter ihjäl när humanitär hjälp inte släpps fram- det tycker jag är högst civiliserat. Att ignorera det och reta sig på att folks protester stör en, det tycker jag är rätt ociviliserat.
Visa på X →@JessicaStegrud Ja, jag förstår att impulskontrollen är svår ibland. Mitt tips är ändå att bete sig civiliserat och acceptera att folk är upprörda över barn som svälts ihjäl och krigsbrott som begås.
Visa på X →@CarlOskar https://www.facebook.com/share/16oCZkntt9/?mibextid=wwXIfr




@JessicaStegrud Yttrande- och demonstrationsfrihet. Jättejobbigt.
Visa på X →@BenjaminDousa Varför hittar du på? Nederländerna har bestämt att fasa ut sitt stöd men har inte helt stoppat det?
Visa på X →@MariaStenergard @strandhall @BenjaminDousa Vad exakt är inte sant? Sverige är det enda EU-landet som helt stoppat sitt stöd och inte återupptagit det. USA gör samma som Sverige. Det är skamligt. Fokusera på att rätta till det istället för att fabricera faktafel hos oss
Visa på X →@MariaStenergard @johanssonmorgan Det finns inga lögner, Sverige och USA är de enda givarna som helt stoppat stödet. Sen finns det andra som aldrig varit givare och ytterligare andra som minskat eller fasar ut stödet. Så läs på lite bättre innan du försöker flytta fokus med att kalla oss lögnare
Visa på X →Skamligt var ordet. Lyssna på @linneawickman när hon säger som det är om Gaza och UNRWA. #svpol #gaza #UNRWA https://www.instagram.com/reel/DJ9LI2FCQVf/?igsh=MXVzc2Nydnh6ZmUxNA==
Visa på X →Karensavdraget straffar arbetare! Jobbar du hemma? Då slipper du löneavdrag. Jobbar du i vård, butik eller kollektivtrafik? Då kostar sjukdom dig en dagslön. Det är oacceptabelt. Vi socialdemokrater kräver: Slopa karensavdraget! #svpol #S2026


”Internationell rätt måste gälla överallt. Det som är brottsligt i Ukraina kan inte vara tillåtet i Gaza.” Skriver i @vltse ihop med @johanssonmorgan , Åsa Eriksson och Lena Johansson. #svpol #Gaza https://www.vlt.se/2025-05-18/sverige-maste-agera-mot-israels-folkrattsbrott/?shareSource=iossharebutton
Visa på X →@FredrikMalm Eller så kan man bedöma vad man tycker om låtarna.
Visa på X →@alicemedce Det säger väldigt mycket om dina fördomar.
Visa på X →En straffavgift på vanliga arbetare. Alla har inte lyxen att jobba hemifrån när de är sjuka. Rösta bort SD-regeringen! Avskaffa karensavdraget! #svpol #S2026


Sjukhus bombas. Vårdpersonal dödas. Regeringen säger att Sverige “precis har inlett” ett initiativ för att skydda vården i krig. Men vad gör man – konkret? Jag kräver svar. Läs rapporten från @MSF_sweden: https://lakareutangranser.se/sites/default/files/documents/2025-05/2025_SJUKVARDUNDERATTACK_RAPPORT.pdf #DagensFråga #SjukvårdUnderAttack #S2026 #Gaza




Säkerhet handlar inte bara om vapen. Det handlar om att förebygga krig – med utbildning, demokrati och rättvisa. När regeringen skär i biståndet, skär man också i freden. Jag skriver i Fagersta-Posten: https://www.fagersta-posten.se/2025-05-14/sakerhet-ar-mer-an-vapen-bistand-bygger-fred/ #bistånd #fred #utrikespolitik #S2026 #DagensFråga
Visa på X →Regeringen bryter mot DAC-reglerna och verkar hoppas att ingen lägger märke till det! Om någon undrar varför jag skriver så många frågor till biståndsministern… #svpol #dagensfråga https://www.altinget.se/artikel/okad-transparens-i-bistaandet-for-vem
Visa på X →Tydliga besked från Socialdemokraterna
Visa på X →@strandhall @RichardJomshof @andreasostgote Så det tycker han, andragenerationsinvandraren Lohikoski?
Visa på X →