@TessanMa Du och många andra verkar ha svårt att förstå vad en ai assistent är. Ett verktyg , som en dator tex. Lika korkat som att fråga: har datorn/pennan/telefonen skrivit åt dig?
Visa på X →402
inlägg
@Spesam Bara för att en fråga är jobbig att svara på och framställer en i dålig dager, så kanske det inte är frågan det är fel på?
Visa på X →Tack och hej, Johan Pehrson. Att försöka vara liberal i en regering helt beroende av Sverigedemokraterna – ett parti som är raka motsatsen till liberalism – var som att släcka eld med bensin. Mission Impossible blev just omöjligt. #S2026 #svpol #liberalerna #sd


@GostaHulten @CarlOskar Det märks sannerligen då en enkel ledamot hugar replikera statsrådet då dennes svans förgiftar undertecknads flöden
Visa på X →@CarlOskar Statsrådet Bohlin har i hast uttalat beskyllningar mot Socialdemokratin beträffande vår hållning till antisemitism. Vi behöver inga föreläsningar i moral av en regering som vilar sitt mandat på högerextremismens arvtagare. Mitt fullständiga svar här: https://www.facebook.com/share/167QMFjSye/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →https://www.expressen.se/debatt/att-minska-bistandet-ar--ett-svek-mot-de-fattiga/ - När högern vill skära i biståndet sviker de inte bara världens fattiga – de undergräver också Sveriges egen säkerhet och framtid. För oss socialdemokrater är bistånd en investering i en fredligare och mer rättvis värld. Jag svarar på Timbro #svpol #
Visa på X →Om någon undrar varför det är viktigt att kämpa för minskade klyftor i samhället. Dra ditt strå till stacken! Stöd Socialdemokraterna! #S2026 #svpol


@PeterModerat Det är inga okynnesfrågor. Har du ens läst några av de?
Visa på X →@JesperSkalberg Intressant att ingen kritiserar substansen eller relevansen av de frågor jag ställer. Den diskussionen tar jag gärna
Visa på X →@andreas_pson @CarlOskar Oppositionens uppgift är att granska och ifrågasätta regeringen och presentera alternativ för väljarna. Tragiskt att inte vuxna människor känner till det.
Visa på X →@NiklasNilsson16 @CarlOskar Det finns olika sätt att bedriva riksdagsarbete. Att jag skriver många frågor i år betyder inte att jag slöat andra år.
Visa på X →@CarlOskar Här måhända ett svar i språklig dräkt som statsrådet behagar tillgodogöra sig:




@CarlOskar Att kalla mina frågor för “institutionaliserad spam” är som att klaga på brandvarnaren när det brinner i köket. Det som stör är inte frågorna – utan att de avslöjar en institutionaliserad hybris: tron att regeringen ska få jobba ostört, utan granskning. Läs mer på min fb!
Visa på X →@SkatorMotNazism @Spesam @andersenstrom Just så. Verkar finnas behov av fortbildning om hur man använder en ai-assistent på många håll.
Visa på X →@RealDarlanio @FredrikKarrholm Jadu. Kärrholms kritik rör mig inte i ryggen. Lite skojigt att en fd polis har så ynklig förståelse av vad sabotage är.
Visa på X →@FredrikKarrholm Så du tycker att oppositionens ägnar sig åt ”sabotage” när man granskar regeringen. Känns ju jättefräscht och inte alls auktoritärt/antidemokratiskt- not.
Visa på X →@MarkusWiechel @Spesam Så du tycker att en aktiv opposition bedriver sabotage när de ställer frågor. Vad tyckte du om att @BjornSoder skrev 411 frågor riksdagsåret 20/21?
Visa på X →@DanielssonUg @bengtxyz @Spesam Javisst. Om frågan är relevant och av intresse så välkommen
Visa på X →@bengtxyz @Spesam Frågorna och svaren publiceras på http://riksdagen.se klicka dig fram till min sida
Visa på X →@marieriksson @Spesam Du kanske ska använda något verktyg för att räkna ut antalet frågor per valfri tidsenhet.
Visa på X →@Legally_Swedish @Spesam @str0mback Att svara på frågor från riksdagsledamöter är en viktig del av demokratins funktionssätt, inte minst för att kunna granska regeringens arbete. Det menar jag är viktigt.
Visa på X →@bengtxyz @Spesam Jag menar att alla frågor är både relevanta och genomtänkta. Regeringskansliet har tusentals anställda, resurser att besvara frågor torde rymmas inom den ram som finns
Visa på X →@LarsT1 @Spesam Jag kom in i riksdagen när jag var 38, har jobbat ständigt sedan jag var 18. Väljarna har röstat in mig i riksdagen fem gånger.
Visa på X →@diveman71 @olofzonmarcus @Spesam Så länge svaren är relevanta och ministern står bakom dem så är det egalt om han använt: stab, ordbehandlingsprogram, ai eller kulspetspenna.
Visa på X →@andersenstrom @Spesam Jag vet. Förlåt
Visa på X →