Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Olle Thorell

Socialdemokraterna

@Olle_Thorell (X)

402

inlägg

@TessanMa Du och många andra verkar ha svårt att förstå vad en ai assistent är. Ett verktyg , som en dator tex. Lika korkat som att fråga: har datorn/pennan/telefonen skrivit åt dig?

Visa på X

@Spesam Bara för att en fråga är jobbig att svara på och framställer en i dålig dager, så kanske det inte är frågan det är fel på?

Visa på X

Tack och hej, Johan Pehrson. Att försöka vara liberal i en regering helt beroende av Sverigedemokraterna – ett parti som är raka motsatsen till liberalism – var som att släcka eld med bensin. Mission Impossible blev just omöjligt. #S2026 #svpol #liberalerna #sd

Visa på X

@GostaHulten @CarlOskar Det märks sannerligen då en enkel ledamot hugar replikera statsrådet då dennes svans förgiftar undertecknads flöden

Visa på X

Om någon undrar varför det är viktigt att kämpa för minskade klyftor i samhället. Dra ditt strå till stacken! Stöd Socialdemokraterna! #S2026 #svpol

Visa på X

@JesperSkalberg Intressant att ingen kritiserar substansen eller relevansen av de frågor jag ställer. Den diskussionen tar jag gärna

Visa på X

@andreas_pson @CarlOskar Oppositionens uppgift är att granska och ifrågasätta regeringen och presentera alternativ för väljarna. Tragiskt att inte vuxna människor känner till det.

Visa på X

@NiklasNilsson16 @CarlOskar Det finns olika sätt att bedriva riksdagsarbete. Att jag skriver många frågor i år betyder inte att jag slöat andra år.

Visa på X

@CarlOskar Här måhända ett svar i språklig dräkt som statsrådet behagar tillgodogöra sig:

Visa på X

@CarlOskar Att kalla mina frågor för “institutionaliserad spam” är som att klaga på brandvarnaren när det brinner i köket. Det som stör är inte frågorna – utan att de avslöjar en institutionaliserad hybris: tron att regeringen ska få jobba ostört, utan granskning. Läs mer på min fb!

Visa på X

@SkatorMotNazism @Spesam @andersenstrom Just så. Verkar finnas behov av fortbildning om hur man använder en ai-assistent på många håll.

Visa på X

@RealDarlanio @FredrikKarrholm Jadu. Kärrholms kritik rör mig inte i ryggen. Lite skojigt att en fd polis har så ynklig förståelse av vad sabotage är.

Visa på X

@FredrikKarrholm Så du tycker att oppositionens ägnar sig åt ”sabotage” när man granskar regeringen. Känns ju jättefräscht och inte alls auktoritärt/antidemokratiskt- not.

Visa på X

@MarkusWiechel @Spesam Så du tycker att en aktiv opposition bedriver sabotage när de ställer frågor. Vad tyckte du om att @BjornSoder skrev 411 frågor riksdagsåret 20/21?

Visa på X

@DanielssonUg @bengtxyz @Spesam Javisst. Om frågan är relevant och av intresse så välkommen

Visa på X

@marieriksson @Spesam Du kanske ska använda något verktyg för att räkna ut antalet frågor per valfri tidsenhet.

Visa på X

@Legally_Swedish @Spesam @str0mback Att svara på frågor från riksdagsledamöter är en viktig del av demokratins funktionssätt, inte minst för att kunna granska regeringens arbete. Det menar jag är viktigt.

Visa på X

@bengtxyz @Spesam Jag menar att alla frågor är både relevanta och genomtänkta. Regeringskansliet har tusentals anställda, resurser att besvara frågor torde rymmas inom den ram som finns

Visa på X

@LarsT1 @Spesam Jag kom in i riksdagen när jag var 38, har jobbat ständigt sedan jag var 18. Väljarna har röstat in mig i riksdagen fem gånger.

Visa på X

@diveman71 @olofzonmarcus @Spesam Så länge svaren är relevanta och ministern står bakom dem så är det egalt om han använt: stab, ordbehandlingsprogram, ai eller kulspetspenna.

Visa på X