Debattartikel publicerad i Altinget, skriven tillsammans med Staffan Eklöf (SD), Johnny Svedin (SD) och Erik Hellsborn (SD). https://www.altinget.se/artikel/laat-inte-kina-diktera-sveriges-relationer-med-taiwan
Visa på X →406
inlägg
Den 22 oktober beslutade riksdagen att kriminalisera oskuldskontroller, oskuldsintyg och oskuldsingrepp. Det är en tydlig signal från regeringen och Sverigedemokraterna om att vissa så kallade seder inte hör hemma i Sverige. Från och med den 1 december kan man inte ägna sig åt sådant barbari i Sverige.
Visa på X →https://youtu.be/-3vCEcsyqIo?si=xu5A45ui1MVn3mNC
Visa på X →Regeringen beslutade förra månaden att gå vidare med ett förslag som ökar möjligheten att göra registerkontroller av personer som ska arbeta inom kommunerna. Kommuner ska få ta del av utdrag ur belastningsregistret och misstankeregistret avseende den som ska arbeta med äldre personer och vuxna med funktionsnedsättning i hemmet, till exempel hemtjänstpersonal. Den befintliga kontrollen av personer som ska arbeta med barn skärps genom att arbetsgivare även ska få ta del av uppgifter ur misstankeregistret. Kommuner ska få ta del av utdrag ur belastningsregistret inför anställning till vissa ledande befattningar i kommunen. För Malmö stad, som under lång tid har anställt riktigt märkliga personer och varje gång hävdat att man inte kände till deras bakgrund, kommer det inte längre att finnas någon ursäkt. Nu kan man inte längre anställa kvarterets knarklangare som elevassistent för att ”ungdomarna lyssnar på honom”.
Visa på X →Kort intervju med @Riksstudios från i måndags. https://youtube.com/shorts/A_7XSuvRxAs?si=iPAeX79iE-1M8nJl
Visa på X →Klipp från interpellationsdebatten om patienter från Gaza, från oktober: "Bortsett från att det finns en stor risk att svensk sjukvård skulle ges till Hamasterrorister och deras släktingar är det märkligt att vissa menar att vi kan ta emot patienter från Gaza medan svensk sjukvård är överbelastad. Hur går det ihop? Är sjukvården överbelastad eller har vi kapacitet att ta emot människor från andra länder? Det kan inte vara både och." Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/patienter-fran-gaza_hd1015/
Visa på X →Deltog i @Riksstudios Morgongänget i måndags. https://www.youtube.com/live/BpW6zzo0GbE?si=njZyLzxrLWNJBAuE
Visa på X →Replik om Bergaskolan. Nu har både extremisten lämnat sin tjänst och det ansvariga kommunalrådet, Sara Wettergren (L), lämnar kommunpolitiken för att sätta sig i riksdagen. Som om vi inte redan hade nog med riksdagspolitiker med dåligt omdöme. https://www.sydsvenskan.se/opinion/malmoborna-fortjanar-en-skola-fri-fran-extremister-och-sexualforbrytare/
Visa på X →Ställde i september en fråga till utrikesministern om vilka åtgärder Sverige har vidtagit inom EU för att Islamiska revolutionsgardet ska terrorlistas, samt vilka hinder som finns för en sådan terrorlistning.
Visa på X →Det har varit mycket prat om Katrin Stjernfeldt Jammehs (S) kritik av SD:s migrationskarta. Jag har aldrig sett större hyckleri. Malmö stad är experter på att ta fram statistik om migration. Här är ett exempel från den årliga rapporten ”Migrationsdata Malmö” som Malmö stad tar fram, där det inte bara framgår hur många som har utländsk bakgrund, utan också från vilka delar av världen de kommer. Malmö stad har dessutom en egen statistikportal där man enkelt kan ta fram uppgifter om hur många Malmöbor som har utomnordisk bakgrund, område för område. Malmö stad har plöjt ner betydligt mer resurser på att ta fram statistik om migration än vad SD gjort. Vad innebär det? Anser Katrin Stjernfeldt Jammeh (S) att Malmö stads tjänstemän är rasister, eller var hennes uttalande bara ett tomt politiskt utspel? Lika tomt som Socialdemokraternas politik.




Fick in en replik mot socialdemokratisk desinformatör. Det kommer vara många sådana här artiklar från Socialdemokraterna fram till valet, med felaktiga eller förvrängda uppgifter. De kan inte vinna en saklig debatt. "Sedan borde det vara rätt självklart för den som kan räkna att om man har en lön på 30 000 kronor efter skatt, så tjänar man på ett år mer än hela återvandringsbidraget. Det är därför befängt att påstå att återvandringsbidraget är riktat till människor som arbetar. Den som arbetar i Sverige och väljer att återvandra gör det med en stor ekonomisk förlust." https://www.expressen.se/debatt/debatt-tvangsintegration-inte-nog-vissa-maste-atervandra-/
Visa på X →Portugals parlament röstade förra månaden ja till att förbjuda burka och niqab på allmänna platser. Österrike, Frankrike, Belgien och Nederländerna har redan infört liknande förbud. I Sverige är det bara prat. Om andra europeiska länder kan göra det, så kan Sverige också göra det. Det som saknas är den politiska viljan. Antingen försvarar man kvinnors frihet, eller männens rätt att dölja dem. Det är dags att välja sida.
Visa på X →Interpellationsdebatt från 18 september om dialog med den iranska oppositionen i exil: "Man kan klart säga att regimen i Iran inte har någon som helst respekt för svensk suveränitet utan gång på gång har försökt genomföra terrorattentat i Sverige. Viktigt att nämna i sammanhanget är också att det i dag finns människor i Sverige som har polisskydd för att de är hotade av mullornas regim." Se hela debatten här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/dialog-med-den-iranska-oppositionen-i-exil_hc10747/
Visa på X →Jag orkar inte med folk som, efter valet och efter att ha röstat på de rödgröna, kommer och klagar på att de blir fattigare. Socialdemokraternas regeringsunderlag är ganska öppna med vad som väntar. De struntar i att du behöver köra bil. Har du inte råd får du cykla eller åka buss. Försök med det i norra Sverige. Bara de som har råd, som Daniel Helldén, får köra bil med de rödgröna bensinpriserna. Det är ingen naturlag att du ska vara fattig. Du gör dig själv fattig genom att rösta på partier som öppet berättar att de vill göra dig fattigare. Politik är inte svårare än så här. Den här mannen berättar för dig att han vill göra dig fattig. Rösta inte på partier som vill ge honom inflytande.


https://www.youtube.com/watch?v=HIB1qT1AVGQ
Visa på X →För några veckor sedan genomförde Hamas avrättningar av palestinier i Gaza. Det är uppenbart att vapenvilan används av Hamas för att mörda alla som är emot dem och återigen gripa makten. Själva idén att Hamas frivilligt skulle lägga ner sina vapen är löjlig. De är ett gäng mördare och våldsverkare. Så länge de lever kommer de att mörda och begå övergrepp. Hamas är ren ondska. Märkligt att det finns människor som fortfarande inte har förstått detta. Men det intressanta är att dessa Palestina-aktivister inte har sagt ett ord om de övergrepp som Hamas nu begår mot palestinierna. Det verkar alltså vara helt i sin ordning att mörda palestinier så länge Hamas och andra islamistiska grupper gör det, enligt Palestina-aktivisterna. Det är först när Israel försvarar sitt territorium mot Hamas och försöker slå sönder Hamas terroristinfrastruktur som dessa Palestina-aktivister vaknar till liv. Palestina-aktivisternas verksamhet handlar inte om palestinier eller om vad som är bra för dem. Att låta Hamas styra Gaza är självklart inte bra för palestinierna. För Palestina-aktivisterna har det alltid handlat om att hata Israel. Palestinierna har bara varit rekvisita. Den så kallade ”Palestina-rörelsen” skulle inte överleva en enda dag utan hatet mot Israel. Nu vet ni vad alla dessa politiker och opinionsbildare som allierar sig med Palestina-aktivisterna faktiskt står för. De står för rent hat mot Mellanösterns enda demokrati och världens enda judiska stat. Inget annat. Det är bara rent hat.
Visa på X →I mitten av oktober besökte jag Bryssel tillsammans med socialförsäkringsutskottet för en kort men innehållsrik resa.




Det är verkligen märkligt att vissa kommuner har börjat avfärda idén om att vissa utlänningar frivilligt ska kunna återvandra. För det första spelar det ingen roll. Den som vill återvandra och uppfyller förutsättningarna för att få det höjda återvandringsbidraget kommer att kunna ansöka om det från och med den 1 januari. Det här är alltså bara politiskt spel. Vad dessa kommunpolitiker i praktiken gör är att de vägrar informera utlänningar, som kanske vill återvandra till sina hemländer, om att det faktiskt finns en möjlighet att göra det på ett värdigt sätt. För det andra, när man hör de ord som dessa kommunpolitiker använder, som gemenskap, välkomnande och människors värde, så häpnar man. Bidraget riktar sig till människor som inte känner sig som en del av den svenska gemenskapen och som inte vill leva här längre. Av någon anledning känner de sig inte välkomna i Sverige, och nu får de en möjlighet att flytta till ett land som passar dem bättre. Det är inte lätt att känna sitt eget värde om man inte har arbetat på flera år och inte kan språket. Återvandring skulle sannolikt leda till att dessa människor upplever att de får ett större värde och kan bidra i det samhälle där de faktiskt lever. Jag vet inte varför en kommunpolitiker i Jokkmokk eller en moderat i Lund helt plötsligt låtsas inte förstå vad återvandring handlar om eller vilka som berörs. Men jag vet varför kommunalrådet Sedat Arif (S) nu går ut och protesterar mot återvandring. Den här killen har byggt hela sin politiska karriär på att lova saker till utlänningar som lever i utanförskap i Rosengård, löften som han för övrigt inte kan hålla. Bara för några år sedan hyllade han Turkiets islamistiske president Erdoğan. Om fler utlänningar som lever i utanförskap skulle börja återvandra skulle han inte ha några väljare kvar. Han har byggt hela sin karriär på att det ska finnas fattiga invandrare i Malmö som lever i utanförskap. Självklart är han emot återvandring. För honom är alla dessa utlänningar i utanförskap bara ett verktyg för att han ska fortsätta behålla sin politiska position. Att de en dag skulle få ett bättre liv i ett annat land är ingenting som han tänker på.
Visa på X →Den 19 oktober besökte jag Västervik för att föreläsa om våra historiska migrationsreformer vid ett arrangemang anordnat av SD Kalmar län. Alltid trevligt att träffa medlemmar och få återkoppling. Tack för att ni bjöd in mig och för ert engagemang!






”Simona Mohamsson, en av Liberalernas främsta motståndare mot slöjförbudet”. Och idag är hon partiledare för Liberalerna. Den muslimska slöjan är ett verktyg för att förtrycka kvinnan, inget annat.


Ställde en fråga till gymnasieministern om skolmisslyckandet i invandrartäta områden under frågestunden den 11 september.
Visa på X →Skrivit en debattartikel om haveriet på Bergaskolan tillsammans med @patrickreslow och @MagnusSd. https://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/att-extremister-inte-ska-arbeta-med-barn-borde-vara-en-sjalvklarhet/
Visa på X →Interpellationsdebatt från september om islamiska influenser i skolan: ”Problemet här är inte bara att islam börjar ta mer utrymme i skolorna utan att vi har politiker som vägrar ta ställning för den lagstiftning som råder. Vi har politiker och personal som viker sig och ger islam större utrymme i skolorna för att vissa muslimer inte ska känna sig kränkta.” Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/islamiska-influenser-i-skolan_hc10748/
Visa på X →Den 9 oktober träffade vår riksdagsdelegation, under sitt besök i Taiwan, landets biträdande utrikesminister Francois Chihchung Wu. Det blev en middag präglad av en lång och givande diskussion. Vi besökte även Taiwans ledande säkerhetspolitiska tankesmedja, Institute for National Defense and Security Research. Det är slående hur många säkerhetspolitiska utmaningar Taiwan delar med Sverige. Landet har en rival som är större, mer auktoritär, med större militära resurser och som ständigt är på offensiven. Hur Taiwan har hanterat Kina kan lära oss mycket om hur Sverige bör hantera Ryssland. Taiwaneserna är inte heller rädda för att inspireras av Sverige. De har till exempel tagit fram broschyren In Case of Crisis, med den svenska Om krisen eller kriget kommer som förebild.







