Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Nima Gholam Ali Pour

Sverigedemokraterna

@nimagap (X)

406

inlägg

I ett krig spelar genus ingen roll. Det är militär förmåga som avgör vem som vinner och förlorar. Men genusfolket måste ju alltid ägna sig åt sitt genustrams. Vad ska de annars göra? Skaffa ett riktigt jobb?

Visa på X

Svenska för invandrare (SFI) har länge varit en form av fritidsgård för nyanlända invandrare, där man i åratal kan drälla omkring utan att lära sig ett ord svenska. Den 19 november beslutade riksdagen att införa en bortre gräns på tre år, räknat från den tidpunkt då personen för första gången togs emot i utbildningen. Självklart var Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet emot detta. De tycker att tre år av skattefinansierad utbildning inte räcker för att lära sig svenska. Frågan är då: vad är det för människor som kommer till Sverige som inte kan lära sig svenska på tre år, i ett land där man talar svenska? Självklart kan man lära sig svenska på tre år. Det behöver bara ställas krav. Det är den delen som de rödgröna partierna aldrig förstår. Det ska ställas krav på dem som kommer till Sverige.

Visa på X

Det bästa sättet att fylla folks plånböcker är att sänka skatten. Mycket annat kan påverkas genom individuella beslut. Man kan sänka sina matkostnader. Man kan låna mindre. Men det går inte att betala mindre i skatt. Jag kan inte ta ett individuellt beslut för att sänka mina skatter. Och vart går pengarna egentligen? Varför sätter man inte stopp för kommunernas slöseri? Varför måste varje medelmåtta till kommunpolitiker förverkliga sina töntiga drömmar med våra skattemedel? Nu senast anlitade Malmö stad artisten Familjen för att låta trädens ”inre ljud” bli till en remix av låten ”Malmö stad”. Jag har ingen aning om vem Familjen är, och jag hade ingen aning om att Malmö stad hade sin egen låt. Men det här värdelösa projektet kommer att kosta 460 000 kr. Hur många barn i Malmö kommer att fira jul i hemlöshet? Men det är väl bra att Familjen fick sina pengar. Det är så våra skattemedel används. Det komiska är att ett av syftena med projektet, enligt Malmö stad, är att folk ska få upp ögonen för trädens betydelse. Så jag och du kände inte till trädens betydelse förrän Familjen gjorde en remix av låten ”Malmö stad” genom trädens inre ljud. Hur dumma är de här människorna? Är det ingen i rummet som bara säger till dem: ”Sluta vara så korkade”? Glöm det här med fotosyntes. Nu ska Familjen göra en remix av en rätt okänd låt. Då får träden sin betydelse. Vad är det för människor vi har att göra med här? Vill ett socialdemokratiskt kommunalråd ha en rosa enhörning, köp den med egna pengar. Det finns förmodligen en affär som du kan vända dig till för sådana här leksaker. Fyll gärna min plånbok med mina egna pengar. Sänk skatten och sluta med slöseriet. Förresten, vi borde ha lagstiftning som förbjuder att skattemedel används på sådana korkade sätt. Extrem dumhet bland politiker borde vara olaglig. Vadå trädens inre ljud? Är det därför Malmö stad får 6,8 miljarder kr i kommunalt utjämningsbidrag?

Visa på X

Mina anföranden från en interpellationsdebatt från 7 november om burka och niqab: "Sedan kan man också med all rätt ställa frågan till de kvinnor som vill bära burka och niqab: Vad gör ni i Sverige? Det är inte för att vara oförskämd. Men ärligt talat, om man nu vill isolera sig från hela samhället och inte ens vill visa sitt ansikte för människor, är man då inte i fel land? Det finns ju länder där skäggiga män uppmuntrar eller tvingar kvinnor att leva på det sättet. Varför åker man inte till de länderna?" Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/kvinnors-ratt-att-bestamma-over-sin-kropp-och_hd1071/

Visa på X

Poängen med EU var att mindre europeiska länder skulle samarbeta och konkurrera med USA och Kina. I stället har EU börjat stifta massor av lagar och regelverk som hämmar tillväxt. Så man kan med all rätta fråga sig vad syftet egentligen är med EU i dag. Enligt en rapport från Svensk Handel innebär företagens kostnader för att leva upp till EU:s lagar och regler generella prisökningar på 40 procent, vilket är kostnader som de kinesiska e-handelsplattformarna slipper. Hur är det där bra för Europa eller Sverige? I dag är det alla de regelverk som EU skapat som hindrar europeiska länder, som Sverige, från att konkurrera på ett rättvist sätt. Facit finns ju framför oss. EU har funnits rätt länge. Hur ser maktförhållandena ut mellan EU, Kina och USA? Det här är inget för- eller emot-EU-inlägg. Utan det här är mer en fråga om hur länge vi ska tillåta politiker som inte vet något om Sverige hämma svensk tillväxt? Varför har vi så många regler omkring företagande inom EU när tanken är att vi ska vara konkurrenskraftiga? Vart kommer allt det här leda om det får fortsätta på det här sättet? EU har på alla sätt och vis kommit ifrån sitt ursprungliga syfte.

Visa på X

Ställde en fråga i början av november till migrationsministern om han är beredd att föreslå en ändring i lagstiftningen så att det blir lättare att utvisa dem som har flyktingstatus och begår våldtäkter.

Visa på X

Inte varje dag jag delar socialdemokratiska riksdagsledamöters klipp. Men det här är riktigt upplysande. När jag under veckan i en budgetdebatt kritiserade Socialdemokraternas förslag att öka antalet kvotflyktingar var deras argument att jag är kvotflykting och att jag ju blivit riksdagsledamot. Det var alltså Socialdemokraternas argument för att Sverige ska ta emot fler kvotflyktingar. Även om jag känner mig hedrad över att Sveriges största parti tycker att jag är så framgångsrik att man borde femdubbla antalet kvotflyktingar till Sverige så finns det några saker att tillägga: 1. Sveriges migrationspolitik ska inte utgå ifrån hur det har gått för enskilda migranter. Den ska utgå ifrån vad som är bra för Sverige. 2. Det här säger mycket om Socialdemokraternas ”strama” migrationspolitik. Det finns ingen djupare samhällsanalys. Det finns ingen analys av de problem som asylinvandringen orsakat. Man är istället beredd att öka antalet kvotflyktingar baserat på ett så ytligt argument som att det råkat gå bra för just mig. 3. Att denna socialdemokrat inte förstår att det gått bra för mig TROTS att jag är kvotflykting, inte FÖR att jag är kvotflykting säger också mycket om hur omedvetna Socialdemokraterna är om det omfattande utanförskap som finns bland invandrare i Sverige. 4. Som riksdagsledamot är det min uppgift att representera svenska folket och ta vara på deras intressen. Att denna socialdemokrat utgår ifrån att jag, som kvotflykting, skulle verka för att fler kvotflyktingar ska komma till Sverige säger mycket om vilken syn Socialdemokraterna har på politiker med invandrarbakgrund. Många av deras egna politiker med invandrarbakgrund fungerar som klanpolitiker som representerar sin specifika grupp och därför förväntar han sig att jag ska agera likadant. Så fungerar det inte. Jag gör det som är bäst för Sverige. 5. Det säger också mycket om Socialdemokraterna när de tror att alla invandrares politiska åsikter formas främst av deras bakgrund, och inte av den framtid de vill se här i Sverige. Är du kvotflykting så ska du arbeta för att fler kvotflyktingar kommer till Sverige. Så enkelt är det i Socialdemokraternas värld. Inte konstigt att de är så förvirrade nuförtiden. 6. Och vad säger detta socialdemokratiska resonemang om Ardalan Shekarabi, som levde i Sverige som illegal migrant? Förväntas Ardalan Shekarabi verka för att fler illegala migranter ska vistas i Sverige? Enligt Socialdemokraterna måste det väl vara så. Han kan inte hjälpa det. Har var ju illegal migrant en gång i tiden. Vad kan han göra? Han har inget val. Ni ser hur absurt det låter. Med detta sagt, här är lite fakta. En rapport från IFAU från 2022 visade att omkring hälften av alla flyktingar och flyktinganhöriga har en svag ställning på arbetsmarknaden även tio år efter ankomsten. Då är frågan: Hur många kan vi ta emot? Jag säger så få som möjligt. Den invandring som Sverige har ska gynna Sverige. Sverige ska prioriteras. Det ironiska är att socialdemokraten jag debatterade med verkligen tror att han satte mig på plats, så han gjorde ett helt klipp av det, vilket säger en hel del om var det partiet befinner sig. https://youtube.com/shorts/2SJyU2ntVSg?si=-k7VZgcPiznnLfVg

Visa på X

Fick en debattartikel publicerad igår i Aftonbladet tillsammans med partikollegorna @patrickreslow och Arian Bagher: "Det är dags att den svenska skolan slutar vara ett integrationsprojekt och istället blir en plattform för svensk gemenskap. Skolan är den naturliga plats där en gemensam svensk identitet kan förmedlas. Samhället måste tydligt markera att Sverige är Sverige och att svenska skolor är just svenska. En nationell kultur och identitet är en förutsättning för demokrati. Med gemensamma värden och referenser formas barn till skötsamma svenska medborgare. Ett samhälle där människor inte delar grundläggande värderingar faller isär. Kulturell gemenskap är inte exkludering. Det är inkludering, på riktigt." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/d4dOew/skolan-har-forlorat-sin-kulturella-kompass

Visa på X

Jag har aldrig förstått det här med att Liberalerna inte vill ha SD i regeringen. De har inte haft något emot att genomföra stora delar av SD:s migrationspolitik de senaste tre åren. Hur resonerar man när man är beredd att genomföra nästan hela SD:s migrationspolitik men drar en röd linje vid regeringsinnehav? Jag tror inte att någon förstår eller kan förklara det. Det är ju ett problem för Liberalerna när en av deras viktigaste ståndpunkter är helt irrationell. Liberalerna kommer ändå att åka ut ur riksdagen. Det är rätt underhållande att så många journalister låtsas som att de på något mirakulöst sätt kommer att klara spärren.

Visa på X

Interpellationsdebatt om moskéers samröre med främmande makt, från 4 november: "Rätt länge har det rapporterats om moskéer i Sverige som på ett eller annat sätt har kopplingar till främmande makt eller till islamistiska organisationer som Muslimska brödraskapet. Det kan handla om att moskén har finansierats av en diktatur i Mellanöstern, om administrativa samarbeten med en regim i Mellanöstern eller om ideologiska kopplingar till sådana regimer eller islamistiska organisationer. Jag tror att medier och politiker i Sverige länge har trott att sådana moskéer var undantag. Men när man ser tillbaka på skandalerna kring moskéer i Sverige de senaste åren ser man att sådana kopplingar i stället verkar vara regel."

Visa på X

Tack för alla födelsedagsgratulationer. Det blev en kombination av vila och fritid. Besökte en av mina favoritplatser, Svaneholm.

Visa på X

Ställde en fråga till socialministern Jakob Forssmed i oktober om de muslimska paraplyorganisationer som mottar bidrag. Enligt Forssmed kommer paraplyorganisationer framöver inte längre att få bidrag från Myndigheten för stöd till trossamfund. I stället ska muslimska samfund få bidragen. Vi får se om det verkligen blir så. Det är rätt mycket som behöver läggas ner om de muslimska paraplyorganisationerna inte får sina bidrag. Min gissning är att paraplyorganisationerna kommer att börja kalla sig samfund. Ett exempel är Sveriges Muslimska Förbund, som inte är ett samfund utan alltid har varit en paraplyorganisation, men som nu kallar sig ett trossamfund. På Sveriges Muslimska Förbunds hemsida finns väldigt lite information om “trossamfundet”, eftersom mer detaljerad information om organisationen skulle göra det uppenbart att det rör sig om en paraplyorganisation. Jag kommer självklart följa upp det här.

Visa på X

Jag har sett en snyfthistoria i medierna om någon baskettränare för ungdomar som blivit utvisad till Uganda. Det är sådant här som stör mig. Medierna och vissa politiker utgår ifrån att människor är dumma. I utlänningslagen finns det ingen grund för att få vistas i Sverige bara för att man är snäll och skötsam. Det fungerar inte så. Det finns olika orsaker till att man får uppehållstillstånd i Sverige. Man kanske har flytt från sitt hemland eller så vill man arbeta för en viss arbetsgivare i Sverige. Det finns rätt många grunder för att uppehålla sig i Sverige som utlänning. Men du kan inte bara vara här för att du är snäll. Det finns rätt många snälla människor i världen. Vi kan inte ta emot dem alla. Miljöpartiet vill även att man ska kunna stanna i Sverige om man har ett privatliv här. Hur många skulle komma till Sverige om man kunde stanna endast genom att ha ett privatliv här? De här människorna tänker inte och medierna ställer ju inga frågor. Sen brukar det vara så att om man bryter mot förutsättningarna för sin vistelse så utvisas man. Det låter ju rimligt. Du är här som utlänning under vissa förutsättningar och om du bryter mot dem så blir du utvisad. Enligt SVT Nyheter valde den här baskettränaren att uppehålla sig illegalt i Sverige i tre år. Det är därför han blir utvisad. Det är många medier som inte nämnt detta. Det är vanligt i dessa snyfthistorier att man inte nämner varför personer blir utvisade. Jag försöker påminna folk ibland om det uppenbara: Alla som blir utvisade kommer inte att vara elaka människor eller kriminella. Rätt många kommer att bli utvisade och en del av dem kommer att vara utlänningar som bidrar till samhället men som inte har någon laglig grund att vistas i Sverige. Så fungerar en reglerad migration. Man måste ha en tydlig rättslig grund för att få uppehålla sig i Sverige. De här snyfthistorierna handlar inte om att hjälpa människor. Det handlar om att utnyttja vissa händelser för att föra tillbaka Sverige till den kaotiska migration som rådde under S-MP-regeringen. Och till er som tror att snällhet ska vara någon grund för att invandra till Sverige, jag tror inte på det. Förra gången vi lät känslorna styra migrationspolitiken gick det riktigt dåligt. Ni kommer ihåg alla de här 30-åriga ”barnen” från Afghanistan. Vissa av dem var ju jättesnälla. Men är det rätt att bara ta sig in i ett land, ljuga om sin ålder och beblanda sig med minderåriga? Nej, det är det inte. Migrationen ska styras av lagen. Annars blir det bara fel.

Visa på X

Har hört om några demonstrationer mot övergreppen i Sudan. Intressant nog har dessa demonstranter inget behov av att trakassera politiker, till skillnad från palestinademonstranterna. En annan observation är att inget land demoniseras i Sudans fall. Trots att det är välkänt att Förenade Arabemiraten levererar vapen till Rapid Support Forces, som begår de värsta övergreppen, är kritiken mot dem inte särskilt högljudd. Det är inte svårt att kritisera Förenade Arabemiraten. Det är en diktatur. Homosexualitet är olagligt. Större delen av befolkningen saknar medborgerliga och politiska rättigheter. Men det är ju ingen judisk stat. Om det hade varit en judisk stat hade alla kändisar, Aftonbladets ledarsida m.fl. redan varit igång. Men nu råkar Förenade Arabemiraten vara en arabisk stat, och då är det inte lika ”trendigt” att demonisera. Jag noterar också att ingen har pratat om att bojkotta Förenade Arabemiraten. Det är ju ingen judisk stat. Då är bojkott inte aktuellt. Det är just därför man reagerar mot kritiken mot Israel. Inget annat land kritiseras på det sättet. Det känns som att vissa som redan hatar judar bara väntar på att något ska hända så att de kan spy ut sitt hat mot Israel. Men det är bara en känsla jag har. Kanske kommer några oroliga kändisar och världsförbättrare skriva någonting imorgon där de fördömer Förenade Arabemiraten. Förmodligen inte. Förresten, Sverige har exporterat mer militär utrustning till Förenade Arabemiraten än till Israel. Förvänta er inte heller att Greta Thunberg ska segla till Sudan. Alla de här vänstertyperna som försöker segla till Gaza vet två saker. Det ena är att de kommer aldrig anlända till Gaza och faktiskt möta Hamas-terrorister, som förmodligen skulle på något sätt skada dem, på grund av deras värderingar eller sexuella läggning eller något annat som stör islamister. Det andra är att Israel kommer alltid se till att de kommer hem. Ingen kommer hem från Sudan. Så det blir ingen ”Ship to Sudan”-resa.

Visa på X

Under 2024 genomfördes 37 953 inre utlänningskontroller vilket är nästan 80 procent fler än året innan. Antalet illegala migranter som påträffats vid dessa kontroller har ökat med 38 procent och uppgick till 3 429 personer 2024, vilket är ungefär 1 000 personer fler än 2023. Det blir svårare att vara illegal migrant i Sverige och fler och fler av dessa åker ut. Det är precis vad Sverigedemokraterna lovade.

Visa på X