Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Nima Gholam Ali Pour

Sverigedemokraterna

@nimagap (X)

407

inlägg

Inlägg från en interpellationsdebatt från 14 januari: "HVB-hemmen är en av många institutioner i Sverige som kriminella har infiltrerat därför att Socialdemokraterna inte ville se de problem som vi andra såg. Välfärdskriminalitet - att kriminella aktörer på olika sätt tjänar pengar på våra välfärdssystem - är ett problem som fanns även under den socialdemokratiska regeringen. Men vad gjorde Socialdemokraterna åt det? Inte så mycket, utan vi ser nu att kriminella driver HVB-hem. Den nuvarande regeringen har visat en handlingskraft som saknades hos Socialdemokraterna. Bland annat har Tidöpartierna avsatt medel för att Inspektionen för vård och omsorg ska granska vartenda HVB-hem och rensa ut de kriminella. Då uppstår frågan: Varför gjorde Socialdemokraterna inte detta? Såg man det inte komma, trots att resten av samhället upplevde närvaron av den organiserade kriminaliteten?" Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/kriminella-aktorer-och-hvb-hem_hc10253/

Visa på X

Intressant att det är så mycket debatt om Mark Zuckerbergs och Jeff Bezos svängning när det gäller Trump och MAGA. Varför är vänsteretablissemanget så överraskat över att miljardärer anpassar sig till och vill påverka makthavare? Förväntade sig vänsteretablissemanget att miljardärerna skulle stå upp för “värdegrunden” eller någon politisk ideologi? Det visar bara hur patetisk vänstern har blivit. De förlitar sig på miljardärernas välvilja – en välvilja som vanligtvis försvinner när man förlorar den politiska makten. Välkommen till verkligheten. Meta är ett företag som, precis som alla andra företag, vill maximera sina vinster. Det är liksom ändamålet. Aktieägarna förväntar sig det. Företag i den storleken måste hålla goda relationer till makthavare. Jag är säker på att alla techmiljardärer noggrant har följt kritiken i svensk media och känner skam. Hehe. Gå tillbaka till din första maj-demonstration och vifta med din fana, lilla vän.

Visa på X

Frågan är: Vem gillar mångkultur i Sverige? Först och främst, mångkultur är inte falafel och sushi. Sånt går att hitta även i monokulturella länder. Hur många olika sorters mat det finns i ett land är ofta beroende av befolkningsunderlaget och välståndet, inte om landet är mångkulturellt eller inte. Mångkultur är om vi vill ha ett samhälle där det inte finns en majoritetskultur. Istället ska man i ett mångkulturellt samhälle ha flera kulturer som alla är lika legitima. Så vem vill ha ett mångkulturellt samhälle? Vem vill ha ett Sverige där arabisk kultur eller somalisk kultur, och allt som ingår i de kulturerna, är lika legitima som den svenska kulturen? Det finns ju ingen som vill bo i de mångkulturella områdena i Sverige. Så fort någon invandrare får ett jobb flyttar man från områden som Rosengård. Och vänsterpartister och miljöpartister vill verkligen inte bo i invandrartäta områden. Så alla flyr från mångkulturen. Var flyr människor? Till områden där majoritetskulturen, den svenska kulturen, är en självklarhet. Jag förstår inte varför vi hyllar mångkultur när det är något som de ekonomiska förlorarna i samhället tvingas stå ut med. Mångkultur är för förlorare. Det är något som samhällets förlorare får leva med medan samhällets vinnare lämnar den bakom sig. Detta är ett faktum. De mångkulturella områdena i Sverige är de mest fattigaste områdena i Sverige, bebodd av människor som befinner sig i utanförskap eller kämpar för att komma bort från mångkulturen. Om det var så att mångkulturen fanns i Sveriges rikaste områden och alla svenskar ville flytta till mångkulturella områden, så skulle jag säga att jag har fel. Men det är ju inte så. Alla flyr från mångkulturen. Och det är inte konstigt. Befinner man sig i Sverige så vill man ju vara en del av den svenska gemenskapen, vare sig man har invandrat eller fötts i Sverige. Det är väl en självklarhet. Mångkulturen är en bluff för att de invandrare som kommit till Sverige och blivit totala förlorare och hamnat i kulturellt utanförskap, ska känna en viss grad av stolthet, och fortsätta rösta på Socialdemokraterna.

Visa på X

Apropå allt prat om hot mot demokratin som man hör nuförtiden. Det som verkligen hotar demokratin på en grundläggande nivå är att många medborgare inte känner sig representerade i politiska församlingar. Det finns en utbredd uppfattning om att politiken har professionaliserats och att politikerna har blivit en egen klass. Demokratin i sig är ju inget ändamål. Ändamålet är att demokratin ska leda till att folket känner sig representerat bland beslutsfattarna. Det innebär i sin tur att frågor som vanligt folk tycker är viktiga ska lyftas upp. Genom sina representanter ska folket på det sättet ha ett reellt inflytande över samhället. Ju mindre medborgarna upplever att de är representerade och har inflytande, desto mer hotad är demokratin. Om folk inte känner sig representerade så kommer demokratin att ersättas med något annat, oavsett hur “god” eliten än anser sig vara. Det spelar ingen roll hur många mångfaldskonsulter eller hållbarhetschefer man anställer, eller hur många ”utsatta” grupper som får olika bidrag. Det viktiga är representationen – det är kärnan i demokratin. Utan upplevelsen av att folket är representerat faller demokratin. “Goda” värderingar har ingenting med demokrati att göra. Historien visar att människor som anser sig ha “goda” värderingar ibland har infört diktaturer för att tvinga på folket dessa värderingar. Bolsjevikerna var ett sådant exempel. Bolsjevikerna trodde ju själva att de hade ”goda” värderingar. Partier som genomför en politik som saknar stöd hos folket försvagar demokratin. Miljöpartiet är ju ett sådant parti. Vi har idag en diskussion där politiker pekas ut som hot mot demokratin. Ena dagen är det Orbán, den andra dagen är det Trump. Den diskussionen är helt meningslös. Så länge man har vunnit ett val och därmed representerar folket, är man demokratiskt vald. Den som är antidemokratisk och ett verkligt hot mot demokratin är den som vill tvinga på folket vissa värderingar mot deras vilja. Det är inte demokratiskt, just eftersom det strider mot demokratins ändamål – att folkviljan får genomslag i politiken. Om en politiker går runt och tror att hans eller hennes värdegrund väger tyngre än folkets vilja, kan jag här och nu säga att den politikern egentligen inte tror på demokrati.

Visa på X

Märk väl att alla dessa vänsterorganisationer och ”antirasistiska” organisationer inte kritiserar Socialdemokraterna när de i praktiken anammar den invandringspolitik som Sverigedemokraterna har drivit under många år. Alla vet att Socialdemokraterna som vanligt ljuger och inte kommer att genomföra något av det de lovar. Om man vill styra landet tillsammans med Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet är det uppenbart vilken migrationspolitik som kommer att råda: massinvandring. Det är därför det inte kommer någon kritik från vänsterorganisationer. Majoriteten av det svenska folket vill ha en restriktiv invandringspolitik. Så nu handlar det om att lura folk att Socialdemokraterna egentligen kommer att bedriva en sådan politik, vilket de inte kommer att göra. Och glöm inte: alla de ”antirasister” som hängde ut dig och fick dig sparkad från ditt jobb när du kritiserade den liberala invandringspolitiken är tysta nu när Socialdemokraterna uttrycker samma kritik. Det var aldrig ”antirasism”. Det var fejk. Det var Socialdemokraternas stödtrupper. Inget mer. Om jag har fel, förklara varför de är så tysta. Varför kritiserar inte Expo eller någon annan ”antirasistisk” aktör Socialdemokraterna? Jo, för att de finns där, inte för att bekämpa rasism, utan för att upprätthålla vänsterelitens makt, till varje pris.

Visa på X

Man kan sticka huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Men någonting håller på att hända i Europa där en vänsterelit försöker omdefiniera begreppet demokrati för att behålla den politiska makten. För några dagar sedan hade Elon Musk ett samtal med AfD:s partiledare på plattformen X. Uppenbarligen får man inte ha sådana samtal. Jag föddes 1981. Då kunde man ha samtal utan att det skapade stora rubriker eller att man hotades med miljardböter. Det är alltså ett samtal vi pratar om. 150 experter från EU har suttit och följt samtalet för att se om det på något sätt bryter mot någon föreskrift. Låter det som att man har demokratiska värderingar om man ger 150 experter i uppdrag att övervaka ett samtal, bara för att kunna bötfälla folk för deras åsikter? Vad har hänt? Jag stödjer varken AfD eller Elon Musk, men att samtal på något sätt har blivit förbjudna är helt enkelt sjukt. I Rumänien har man ogiltigförklarat ett presidentval. Fel kandidat höll på att vinna. Ryssland hade påverkat valet men ingen vet hur. Så nu ska man hålla valet igen. Ska man fortsätta tills ”rätt” kandidat vinner? Och hela tiden pratar man om att det finns något hot mot demokratin. Demokratin håller ju på att urholkas mitt framför våra ögon, och det är vänstereliten som håller på att avveckla demokratin. Ni får ursäkta mig, men jag är för gammal för det här. Jag kommer ihåg vad demokrati brukade vara. Du får ha samtal. Det är en del av demokratin. Den som får flest röster vinner. Man kan inte bara ogiltigförklara val. Man kan inte förbjuda partier, vilket vissa inom vänstern nu pratar om. Om vi får ett samhälle där bara de med de ”godkända” värderingarna får yttra sig och ställa upp i val, då är det ingen demokrati längre. Jag hoppas att alla förstår det. I en demokrati får man tycka olika, och sedan får folket rösta. Det finns ingen ”rätt” åsikt, och det finns inte heller åsikter som är ”fel”. Man bara tycker olika. Det största hotet mot demokratin jag ser idag är vänstereliten, som vill förbjuda, censurera och tysta alla samt tvinga på människor de ”rätta” värderingarna. Låt de inte normalisera det de håller på med. I en demokrati får vi tala med varandra. Ingen behöver godkänna våra värderingar eller åsikter. Vi har inga åsiktspoliser i en demokrati. Folket bestämmer vilka deras representanter ska vara genom demokratiska val.

Visa på X

Den här nyheten såg jag för några dagar sedan. Diskrimineringsombudsmannens slutsats är ett tydligt exempel på hur samhället håller på att islamiseras. DO skriver i sitt beslut: ”Bolagets neutralitetspolicy, som bland annat innebär att anställda måste kunna hälsa genom att ta i hand, framstår enligt DO som alltför ingripande i förhållande till A:s intresse att utan risk för negativa konsekvenser kunna utöva sin religion.” Så nu har vi myndigheter som menar att islam ska utövas på arbetsplatser och att islams regler väger tyngre än den policy som gäller för alla på arbetsplatsen. Vad är det om inte islamisering? Det finns väl andra religioner som också har regler. Hur kommer det sig att det endast är islam som kräver att reglera arbetsplatser på ett visst sätt? Det är detta som gör islam till ett samhällsproblem. Vi har böcker, skrifter och traditioner från 600-talets Arabien som ska väga tungt när man ställer krav på anställda i Sverige år 2025. Det skapar onekligen konflikter. Och till den här mannen som inte vill ta kvinnor i hand. Åk hem!

Visa på X

Om vänstern och Magdalena Andersson var skarpa analytiker och visste någonting överhuvudtaget så skulle Sverige vara en diktatur idag. Är Sverige en diktatur idag? Hade Magdalena Andersson och Socialdemokraternas diverse valarbetare rätt? Bara förstå vad det innebär: Socialdemokraternas nuvarande partiledare trodde 2023 att Sverige skulle bli en diktatur innan mandatperiodens slut. Det är ju en dåre. Det är en fåntratt. Ska den personen bli Sveriges statsminister igen? De har ingen vision. De har ingen politik. Det enda de har är dystopiska varningar om vad som händer om de inte får bestämma. Nu bestämmer inte Socialdemokraterna. Hur går det för Sverige? Jag förstår att det finns problem. Men för första gången på länge pratar vi om problemen och tar fram förslag för att åtgärda dem. Det kommer att ta tid att lösa problemen, men vi gör mycket, och det går framåt. Och efter mer än två år i opposition har Socialdemokraterna fortfarande ingen vision eller politik. De letar fortfarande efter rasister och fascister. De ser fortfarande ner på vanligt folk. De ljuger ständigt. De vill regera med partier som vill ha massinvandring. Det här är till dem som stödjer Socialdemokraterna: Var ärlig mot dig själv. Var inte allting Socialdemokraterna sa lögner och smutskastning? Och varför genomförde de inte den politik som genomförs idag för åtta år sedan, när problemen var mindre och vägen tillbaka till ett tryggare samhälle var kortare? Och varför ljög Magdalena Andersson om att Sverige skulle bli någon form av diktatur? Har man inte konstaterat att man är oseriös om man påstår något sådant och sedan har fel? Hur kan man någonsin rösta på ett sådant parti igen med samvetet i behåll?

Visa på X

Debattartikel publicerad i Altinget: "Att sprida myten om att Sverige är ett mångkulturellt samhälle där alla kulturer är lika legitima och accepterade, skadar integrationsprocessen. Myndigheter och andra institutioner med normgivningsmakt måste på alla möjliga sätt signalera att nyanlända ska anpassa sig till svenska seder och vanor. Det innebär att lagstiftning, föreskrifter och regelverk måste signalera att Sverige är ett svenskt samhälle där svensk kultur och svenska värderingar är mer legitima än utländska kulturer och värderingar." https://www.altinget.se/artikel/sd-ledamot-inte-ens-invandrare-gillar-maangkultur

Visa på X

Vänstern varnade för att Sverige skulle bli som 1930-talet om vissa partier vann valet. Så har det inte blivit. Däremot har det blivit som 1930-talet på grund av den muslimska invandringen och den importerade antisemitismen. Men det säger vänstern ingenting om. I stället deltar de gärna i hetsandet mot judarna. Journalister som rapporterar om detta importerade hat trakasseras. Intressant i sammanhanget är att det knappt förekom några liknande demonstrationer när Islamiska staten begick sina våldsdåd i deras kalifat. Då var det tyst, och det fanns till och med moskéer i Sverige som rekryterade för Islamiska staten vid den tiden. Så det handlar inte om kriget. Krig har pågått i Mellanöstern länge. Men det fanns inga demonstrationer då. Det hördes till och med jubel på Malmös gator när Hamas mördade judar. Det var först när israelerna försvarade sig som dessa Palestina-demonstrationer tog fart. Palestina-aktivisterna är Hamas och Hezbollahs förlängda arm. De vill ha samma sak: ”From the river to the sea.” De vill förgöra Israel och driva ut judarna i havet. Det handlar inte om protester mot något krig. Det är ren antisemitism. Visst är 1930-talet här. Men det är importerad genom invandringen och har vänsterns fulla stöd. Och nu vill samma vänster ha ännu mer invandring.

Visa på X

Det är svårt att förstå Socialdemokraternas kritik mot regeringen. Å ena sidan är de kritiska till ”SD-regeringen”. Å andra sidan menar de att det är Socialdemokraternas politik som nu genomförs. Så varför är de kritiska om det är deras egen politik som regeringen genomför? Regeringen och SD måste göra något rätt om det största oppositionspartiet vill ta åt sig äran för vad regeringen gör. Faktum är att Socialdemokraterna ljuger som vanligt. Om Socialdemokraterna får bilda regering blir Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet deras regeringsunderlag. Då kommer alla migrationspolitiska och rättspolitiska reformer att rullas tillbaka eller urvattnas. Alla de tre partier som Socialdemokraterna vill samarbeta med vill ha mer invandring. Det är vad som döljer sig bakom Socialdemokraternas lögner.

Visa på X

Det är intressant att varje tidsperiod har en grupp fånar som tror att just deras tidsperiod är höjden av den mänskliga civilisationen. Konsekvensen av ett sådant synsätt blir att alla berättelser, traditioner, bakelser med mera måste revideras för att stämma överens med dagens värderingar, eftersom dessa fånar har fått för sig att just dagens värderingar är de bästa. Jag gissar att sådana människor alltid har funnits. Om 100 år är det en annan grupp fånar som tycker att vi var idioter och att våra seder måste anpassas till deras upphöjda värderingar. Så kommer det att fortsätta. Tänk om alla kunde inse det enkla faktum att varje tid har sin egen zeitgeist och att oavsett vad vi tycker om tidigare generationer och deras värderingar, så står vi på deras axlar. Men det är väl inte lika kul som att säga: Vi är bäst.

Visa på X

Ställde en fråga till biståndsministern i mitten av december om den palestinska organisationen NGO Development Center som mottar svenskt bistånd. Biståndsministern uppmanade mig att tipsa Sida om NGO Development Centers brister. Jag tänker att vi alla kan göra det och mejla Sida detta klipp så de förstår att det finns inget politiskt stöd att skattemedel hamnar hos extremister. Länk till YouTube-klippet: https://youtu.be/y4kc8KUT4mo?si=kTticRHULfAVVPbS

Visa på X

Debatt med jämställdhetsministern Paulina Brandberg från slutet av november: "Det blir märkligt när en statsfinansierad organisation skambelägger människor för deras åsikter. Dessutom är det inga extrema åsikter utan åsikter som finns bland både sakkunniga och folkvalda politiker. Det är tydligt att det handlar om att tysta vissa människor som inte tycker som RFSL." Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/statliga-bidrag-och-den-offentliga-debatten_hc10200/

Visa på X

Förra månaden publicerade Migrationsverket en rapport som visade att det höjda lönekravet för arbetskraftsinvandring, som Tidöpartierna införde, har fått precis den effekt som det var ämnat att få. Den högkvalificerade arbetskraftsinvandringen fortsätter på samma nivå medan arbetskraftsinvandringen inom yrken där det förekommer mycket fusk har minskat avsevärt. Under de åtta år Socialdemokraterna satt vid makten var lönekravet för arbetskraftsinvandring 13 000 kr. Tidöpartierna höjde detta till 80 procent av medianlönen, vilket för närvarande motsvarar 28 480 kr. Beloppet kommer att öka varje år i takt med medianlönen. När frågan debatterades i riksdagens kammare hävdade vissa partier att Sverige skulle sluta fungera om ett högre lönekrav för arbetskraftsinvandring infördes. Detta trots att andelen av arbetskraften i Sverige som kommer från länder utanför EU är under 1 procent. Reformen har dock fått precis den effekt som var tänkt. Fusket har minskat, färre personer kommer till Sverige för att ta låglönejobb, och de som behövs inom högkvalificerade yrken fortsätter att komma. Ett nytt utredningsbetänkande har nu lämnats till regeringen med förslag på ytterligare höjningar av lönekravet. Under de åtta år Socialdemokraterna styrde tillät de arbetsföra människor att leva på bidrag medan personer från andra sidan av världen fick komma till Sverige för att jobba på gatukök.

Visa på X

Det här är en nyhet från mitten av december som snabbt föll i glömska. Barn fostras att ”erövra Jerusalem” i en moské i Malmö. Det är inte så konstigt med tanke på att just den här moskéns byggnation finansierades av Qatar. En qatarisk minister invigde moskén 2017, som är den största i Skandinavien. Qatar har även varit den största ekonomiska bidragsgivaren till Hamas. Qatar har gett mycket stöd till islamister runtom i världen, men av någon anledning tror vissa att Sverige skulle vara ett undantag. Nej, om Qatar bygger en moské i Sverige kommer det att spridas extremism i den moskén. Sverige är inget undantag. Vi behöver lagstiftning i Sverige där vissa moskéer helt enkelt kan stängas när det blir uppenbart att de ägnar sig åt samhällsskadlig verksamhet. Det finns andra länder i EU som redan har sådan lagstiftning eftersom dessa länder har förstått att främmande makter använder moskéer för syften som hotar landets säkerhet eller enskilda medborgare. Det finns många moskéer i Sverige som har kopplingar till Muslimska brödraskapet och diktaturer i Mellanöstern. Deras verksamhet hotar människors väl och ve i Sverige. Det har funnits moskéer som rekryterade till Islamiska staten. Det måste bli möjligt att stänga dessa moskéer.

Visa på X

Rätt många vill ”rädda klimatet” men när det kommer till konkreta åtgärder som kan drabba en själv är inte alla lika entusiastiska längre. Det här är ett diagram från Politikerpanelens resultatredovisning oktober 2024 som jämför vad väljarna och politikerna tycker om att höja koldioxidskatten på bensin. Det finns inget parti där en majoritet av väljarna vill höja koldioxidskatten på bensin. Siffrorna för medborgarna kommer från den nationella SOM-undersökningen 2023. I medierna skulle ett förslag om att höja koldioxidskatten på bensin framställas som ”klimatvänligt”. Men när det kommer till kritan är inte ens Miljöpartiets väljare ”klimatvänliga”. Kanske är det därför så flummiga begrepp används, som att ”stödja klimatet”, eller att man är ”klimatförnekare” trots att ingen förnekar att klimatet finns. Eller som när vissa säger: ”Lyssna på forskningen.” Som om all forskning vore entydig. För man vill ju inte konkretisera något. Då kanske det skulle framgå att inte så många stödjer den ”klimatvänliga” politiken. Det här är viktigt att komma ihåg när medier gång på gång basunerar ut att alla kräver handling för att ”rädda klimatet”. Det stämmer ju inte riktigt. Stödet försvinner när man förklarar vad som faktiskt ska göras och vem som kommer att drabbas. Det blev många citattecken här eftersom många av de här orden är ren propaganda. Vad innebär det att ”stödja klimatet”? Det är heller ingen som förnekar klimatet, och det finns ingen som är mer ”vänlig” gentemot klimatet än någon annan. Dessa uttryck har skapats enbart för att väcka negativa eller positiva känslor. Rent innehållsmässigt är de helt meningslösa. Och det borde få en att fundera. Varför använder man meningslösa ord för att prata om en fråga som sägs vara så viktig? Samma personer som säger att man ska ”lyssna på forskningen” pratar om klimatet som om de pratade med en femåring. Vad sägs om att lägga fram förslagen utan dessa propagandabegrepp och se vad folk säger? Eller är det så att de ”klimatvänliga” krafterna egentligen inte riktigt tror på demokratin?

Visa på X

I torsdags fick jag hjälpa till vid Hemlösas julbord, som anordnas i Stockholm. Organisationen bakom Hemlösas julbord är http://xn--hemlsa-zxa.se som har grundats av @kavianferdowsi. Organisationen har inga personalkostnader vilket innebär att alla bidrag går oavkortat till att hjälpa hemlösa. Det är inte skattebetalarna som står för bidragen utan det är människor som frivilligt väljer att stödja organisationen samt näringslivet – något jag tycker är föredömligt. På bilden är jag tillsammans med grundaren, Kavian Ferdowsi. Den som vill hjälpa http://xn--hemlsa-zxa.se kan skicka pengar till: Bankgirot 544-0672 Swish 123 173 29 32

Visa på X

Debattartikel skriven av undertecknad, @MagnusSd och @SaraGille1 och publicerad förra veckan i @Skanskanse. "Den passivitet som Socialdemokraterna i Malmö visar är beklaglig – vi Sverigedemokrater vägrar acceptera att utlänningar, som vill att deras barn ska leva enligt medeltida normer, ska få fortsätta vistas i Sverige. Det är viktigt att en gång för alla markera att sådant beteende inte hör hemma i Sverige." https://www.skd.se/artikel/socialdemokraterna-passiva-kring-barn-som-utsatts-for-hederskultur/

Visa på X

Det är märkligt att varje gång en islamistisk grupp tar makten i ett land finns det människor i västvärlden som tror att det ändå kan bli bra, trots att all erfarenhet och evidens pekar på motsatsen. Olof Palme var en av de första som gjorde en sådan felbedömning. Efter revolutionen i Iran menade Palme att mullorna med “pedantisk noggrannhet bygger upp sina formellt demokratiska institutioner”. Sedan dess har man inför varje presidentval i Iran hoppats på att en president som “reformerar” regimen ska väljas. Det har inte skett. Det har bara blivit värre, vilket är precis vad man kan förvänta sig av en islamistisk regim. När talibanerna tog makten i Afghanistan 2021 hörde man återigen kommentarer om att talibanerna skulle vara mer “moderata” den här gången. Hur blev det? Så när islamister tar makten i Syrien är det inte konstigt att det finns en grupp som säger att det kanske blir bra eller till och med demokratiskt. Jag förstår inte varför detta är så svårt att förstå. Islamister tror inte på demokrati. De tror att samhället ska styras enligt vad som står i koranen. Det är en bok som skrevs under en tid då människor förslavades och samhället var uppdelat i klaner och stammar. Det var en krigsherre som författade texten. Det står ingenting om demokrati i koranen. Varför skulle islamister då vilja ha demokrati? Jag kan inte förstå hur vissa kan komma fram till att ett samhälle styrt av islamister överhuvudtaget skulle kunna gå åt ett demokratiskt håll. Hur skulle det ens gå till? Skulle en av dessa islamister i Syrien, som hämtar sin ideologi från Al-Qaida, bara vakna upp en morgon och säga: “Nej, nu har jag tänkt om. Jag ska skärpa mig. Nu ska folk rösta och mina tio fruar/slavinnor ska få rättigheter.” Det låter bisarrt men det är ungefär det scenario som vissa i väst verkar föreställa sig. Att islamisterna plötsligt skulle bli demokrater. Det har aldrig hänt. Det kommer aldrig att hända. Vad som kommer att hända är vad som har hänt i alla andra islamistiska stater: Kvinnors rättigheter begränsas, minoriteter förföljs, islamiska lagar införs, och extremt våld används mot de som protesterar. Regimen kommer också att stödja terrorism, vilket inte är märkligt eftersom de som tagit makten redan är terrorstämplade.

Visa på X

Jag hörde för några dagar sedan att efter sju års cirkus ska de äntligen pausa Malmö stads romska råd. Det handlar om ett kommunalt romskt råd med arvoderade ledamöter, där hälften skulle vara politiker och hälften romska representanter. Rådet inrättades av Malmös kommunfullmäktige i maj 2017. Självklart var SD det enda partiet som var emot detta vansinne. Alla andra partier tyckte att det här var fullt normalt. SD var representerat i det romska rådet fram till juni 2021, då det framkom att ledande företrädare i rådet hade varit delaktiga i så kallade romska domstolar. Dessutom hade det romska rådet använts som en plattform för att skicka ut kallelser till sådana romska domstolar. SD var det enda partiet som hade förnuftet att lämna det romska rådet helt och hållet. Alla andra partier satt kvar. Efter en rad ytterligare skandaler ska man nu pausa det romska rådets verksamhet. Man kan lika gärna lägga ner det helt. Det romska rådet har försämrat romernas anseende i Malmö. På något märkligt sätt har kriminella och utlänningar lyckats ta sig in i detta råd och representera Malmös romer. Det är egentligen mycket märkligt att detta har kunnat ske eftersom Malmö stad har en enhet som heter Romskt informations- och kunskapscenter (RIKC). Den här enheten har god kunskap om det romska samhället och deras nätverk. Enheten har dessutom fungerat som någon sorts förvaltning åt det romska rådet. Det är helt osannolikt att RIKC inte visste vilka som satt i rådet och vad dessa människor ägnade sig åt. En av RIKC:s anställda deltog till och med i de romska domstolarna och fick sparken för detta, med en ersättning på 600 000 kronor. Antingen vet RIKC ingenting om det romska samhället, eller så har de varit fullt medvetna om allt och låtit kriminella representera Malmös romer. Hur som helst är det en skandal att Malmös skattebetalare ska behöva fortsätta finansiera RIKC. Det är uppenbart att de antingen är extremt inkompetenta och ljuger om precis allting, eller att de är genomkorrupta. Det är det enda som kan förklara hur det romska rådet kunde fyllas med utlänningar och kriminella utan att någon politiker fick veta något. All denna information om oegentligheterna i det romska rådet kom fram tack vare en journalist i Expressen. Alla de tjänstemän som arbetar med romska frågor i Malmö stad och får sin lön av skattebetalarna visste antingen ingenting – vilket vore märkligt – eller så dolde de medvetet oegentligheterna för politikerna. Konstigt nog är SD det enda partiet i Malmö som har krävt att RIKC ska granskas. Det är mycket märkligt, särskilt när det är så uppenbart att denna kommunala enhet antingen är extremt inkompetent eller genomkorrupt. Det finns inget tredje alternativ.

Visa på X

Jag läste någonstans för ett tag sedan att Svenska kyrkan har lämnat Twitter/X. Som om det skulle vara en nyhet. Finns det någon vänstertrend de senaste 20 åren som Svenska kyrkan inte har följt? Det är självklart att när olika aktörer inom vänstern börjar lämna Twitter/X så måste Svenska kyrkan göra samma sak. Det skulle ha varit en nyhet om de inte hade lämnat Twitter/X. Jag förväntar mig att Svenska kyrkan ska följa varenda vänstertrend som dyker upp. Oftast går de till och med längre än vänstern bara för att ingen ska missa var de står. Greta Thunberg ansågs ju vara “profetisk” enligt den förra ärkebiskopen Antje Jackelén. I migrationsfrågor är Svenska kyrkan ofta till vänster om Miljöpartiet. Exemplen är många – ibland komiska, ibland tragiska. Så ja, alla förväntade sig att Svenska kyrkan skulle lämna Twitter/X. Och de kommer att följa nästa vänstertrend, vad det än må vara, slaviskt.

Visa på X

Ett anförande om myndigheters uppgiftsskyldighet avseende illegala migranter från en interpellationsdebatt från 22 november. Efter att utredningsbetänkandet överlämnats till regeringen har medier och diverse tyckare försökt framställa det hela som en “förlust” för SD. Visst, vi vill helst genomföra hela vår politik, men med tanke på att vi fick 20,5 procent av rösterna i valet 2022 är det ändå ett steg framåt att förslaget innebär att sex viktiga myndigheter, som ofta kommer i kontakt med illegala migranter, måste på eget initiativ lämna över uppgifter till Polismyndigheten om det kan antas att en utlänning inte har rätt att vistas i Sverige. De berörda myndigheterna är Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kriminalvården, Kronofogdemyndigheten, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Detta, tillsammans med många andra förslag – bland annat utökade befogenheter vid inre utlänningskontroller och avskaffandet av möjligheten att “vänta ut” sitt utvisningsbeslut (preskriptionstiden) – kommer göra det betydligt svårare att leva som illegal migrant i Sverige. När det gäller myndigheterna är dessa strategiskt viktiga eftersom de ofta kommer i kontakt med den illegala ekonomin där illegala migranter fungerar som arbetskraft. Genom detta gör man det mycket svårt för illegala migranter att försörja sig i Sverige. Därmed blir det svårt för dem att stanna kvar. Jag vill också ställa följande fråga: Om detta är en “förlust”, varför genomförde inte Socialdemokraterna något liknande under de åtta år de hade makten? Eller menar de att det inte fanns några illegala migranter i Sverige under deras tid vid makten? Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/informationsplikten_hc10187/

Visa på X