Det är mycket som sägs och skrivs om Ukraina, USA och kriget. Här är den bistra verkligheten: Amerikanerna röstade på en kandidat som tydligt lovade att USA skulle dra sig ur kriget mellan Ukraina och Ryssland. Trumps vicepresident var ännu tydligare med var han stod. När Trump vann valet var det uppenbart att de europeiska länderna skulle behöva ta på sig ledartröjan om målet var någon form av seger för Ukraina. Det har de europeiska länderna inte riktigt gjort, utan man har fortsatt att förlita sig på USA. Det har funnits en förhoppning om att USA skulle fortsätta vara involverat trots att Trump vann valet på löftet att avsluta kriget – även om det innebär en förödmjukande fred för Ukraina. Med andra ord har de europeiska länderna vägrat acceptera USA:s nya inriktning. Faktum är att om vissa europeiska länder vill fortsätta kriget tills Ukraina vinner, måste de göra det utan USA. Då uppstår några frågor: Är dessa länder beredda att öka det militära stödet till Ukraina för att ersätta det stöd som har kommit från USA? Vad är man beredd att göra för att Ukraina ska få övertaget? Krigsekonomi? Skattehöjningar för att finansiera ännu mer militärt stöd? Skicka soldater till Ukraina? Om man verkligen vill vinna utan USA:s stöd måste alla dessa alternativ finnas på bordet. Man kan inte vinna ett krig med inlägg på sociala medier. Vilka uppoffringar är man beredd att göra i Europa för att Ukraina ska segra? Den frågan måste få ett tydligt svar. Utan USA måste de europeiska länderna öka sitt stöd. Hur ska det gå till och vad ska man rent konkret göra för att vända krigets utveckling? För just nu håller Ukraina på att förlora. Det här har egentligen ingenting med USA eller Trump att göra. Det handlar om huruvida de europeiska länderna är beredda att ställa om sina ekonomier och göra uppoffringar för att försvara Ukraina. Allt annat som sägs är brus och helt irrelevant. USA vill inte vara med längre och Trump har ett tydligt mandat att dra USA ur kriget. Kritik mot USA kommer inte att leda till att Ukraina vinner. Det som är relevant är om de europeiska länderna har en strategi för att på egen hand se till att Ukraina vinner, utan USA. De europeiska ledarna kan inte fortsätta se ut som frågetecken, trots att det länge varit tydligt vad Trumps avsikter är. Det finns inget amerikanskt stöd för det här kriget längre. Vad är den europeiska planen för att vinna kriget? Eller finns det ingen plan B? Här är information om stödet till Ukraina som är relevant: Hälften av det militära stödet till Ukraina sedan kriget började har kommit från USA. Det är det som Europa måste kompensera för, så att Ukraina överhuvudtaget ska ha en chans. Man måste snabbt fördubbla det militära stödet till Ukraina. Det är det enda alternativet om man vill att Ukraina ska vinna. För USA kommer sannolikt snart att stoppa det militära stödet till Ukraina, om de inte redan har gjort det. För att sammanfatta: De europeiska länder som stödjer Ukrainas territoriella integritet står nu ensamma, utan amerikanskt stöd. Och frågan är: Är man beredd att fortsätta det här kriget utan USA och betala priset för det? Vi kommer nog få svaret inom en månad.
Visa på X →407
inlägg
De här reaktionerna på USA:s nya utrikespolitik visar verkligen hur naiva europeiska politiker har varit. Istället för att prioritera nationella intressen och förlita sig på den egna nationen har man satt överstatliga organisationers intressen i första rummet och litat på främmande makter. Man har bortsett från det enkla faktumet att USA har helt andra intressen än Sverige. Nu när USA har en president som prioriterar sitt eget land hamnar Sveriges och andra europeiska länders intressen i skymundan. Sverige måste nu sätta sina egna intressen först. Inte heller EU prioriterar Sveriges intressen. Men vissa har fortfarande inte förstått det. Man tror att EU är svaret på allt. Nej, det är bara Sverige som kan prioritera Sveriges intressen och därmed nedprioritera andras. Det finns inget annat land eller internationell organisation som konsekvent kan sätta Sveriges intressen först. Det är bara den svenska nationen som kan göra det. Kriget i Ukraina visar också en grundläggande realitet: oavsett hur mycket solidaritet och stöd allierade uttrycker, kan Sverige endast förlita sig på sitt eget försvar. Det finns inte många belgare eller turkar som vill offra sina liv för att försvara Sverige. Precis som det knappast finns många svenskar som är beredda att dö för Frankrike. Ingen annan kommer att göra grovjobbet. De som ser Sverige som sitt hem får försvara sitt hem. Man kan inte outsourca försvaret av sitt eget land. Bara räntan på USA:s statsskuld är mer än sju gånger större än Sveriges årliga statliga utgifter. Det går därför inte att argumentera för att USA ska vara ansvarigt för Europas försvar. Amerikaner har aldrig sett USA som ett imperium. Och det var aldrig tanken att Europa skulle bli ett amerikanskt protektorat. Det finns inget kontroversiellt i att europeiska länder ska kunna försvara sig själva. Vad som måste hända nu är att Sverige slutar spendera pengar på onödiga saker och istället satsar mer på försvaret. Det är inte svårare än så. Det är dags för Europas länder att bli suveräna stater i ordets rätta bemärkelse – med fungerande försvar som kan skydda sina egna gränser.
Visa på X →Det som fick mycket uppmärksamhet vid Münchens säkerhetskonferens var J.D. Vances tal. Men något annat som också borde ha fått mer uppmärksamhet var att konferensens anordnare två gånger drog tillbaka en inbjudan till Reza Pahlavi, den forne shahens son och en person med starkt stöd bland demokratiskt sinnade iranier. En formell inbjudan skickades ut till Pahlavi i januari men drogs sedan tillbaka av oklara skäl. Efter protester skickades ännu en inbjudan ut, som återigen drogs tillbaka. Det är fullständigt skandalöst att en regim vars hela ideologi bygger på hat mot västvärlden och som ända sedan sitt grundande har sponsrat terrorism, kan påverka Münchens säkerhetskonferens till den grad att demokratiska krafter exkluderas. Tyskland verkar fortfarande hoppas att den islamistiska regimen i Iran ska fungera som en partner för fred i Mellanöstern, vilket är fullständigt löjeväckande. Vi pratar om en regim som flera gånger har planerat attentat i Sverige och som använder sig av kriminella gäng för att utföra våldsdåd. Det pratas mycket om demokrati i Europa men när det kommer till kritan verkar islamisterna ha större inflytande över europeiska politiker. Om en skurkregim som mullornas regim i Iran kan påverka vilka som bjuds in till Münchens säkerhetskonferens så är det en värdelös konferens. Säkerhet handlar om att bekämpa terrorister, inte lyssna på dem.
Visa på X →Intressant att begreppet oligarki nu börjar användas om USA för att kritisera Musks stöd till Trump. Det är som om detta aldrig har hänt tidigare. Barack Obamas, Joe Bidens och Kamala Harris kampanjer finansierades av en mängd olika företag, som knappast gjorde det av enbart god vilja. Vänstern måste ju till och med tacka bankerna Goldman Sachs, JPMorgan Chase och Citigroup – som var bland de största bidragsgivarna till Barack Obama – för att dessa banker såg till att USA fick sin första svarta president. Förresten, var det någon som ifrågasatte alla företag som finansierade Obamas kampanj när han vann? Just det. Istället gav de honom Nobels fredspris. En av Kamala Harris största finansiärer var Alphabet Inc., företaget bakom Google. Många andra företag kan nämnas. Nästan alla stora företag deltar i att köpa inflytande i amerikanska val. Om man nu vill kalla det en oligarki så får man göra det men det är så den amerikanska demokratin har fungerat i flera decennier. Svensk media har inte klagat förrän nu. För övrigt samlade Harris kampanj in mer än 1,1 miljarder dollar, vilket var mer än dubbelt så mycket som Trump samlade in. Så om vi nu ska prata om oligarker, kan man lika gärna säga att Harris var “uppköpt” i större utsträckning än Trump och hade mer resurser, men hon lyckades ändå inte få folket med sig. Om USA verkligen hade varit en oligarki hade den kandidat som tagit emot mest pengar – Kamala Harris – vunnit valet. Men så blev det inte. Däremot är det tydligt att rika människor sedan decennier tillbaka har köpt inflytande i amerikansk politik och man måste ha stöd från de rika i USA för att göra en politisk karriär. Så har det varit rätt länge. Den enda skillnaden mellan Elon Musk och andra bidragsgivare är att han är mer öppen med sitt stöd än vad andra affärsmän och företag är.
Visa på X →Ett anförande från en interpellationsdebatt från januari där jag kritiserar islamisten Erdogan. Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/avsattandet-av-demokratiskt-valda-borgmastare-i_hc10260/
Visa på X →Det är verkligen skamligt hur vänsterkrafter och vissa medier har försökt göra tragedin i Örebro till ett rasistdåd utan några som helst bevis. Det är samma rasistspöke som plockas fram vid varje tillfälle, och det handlar i grunden om att skambelägga dem som vill diskutera vissa samhällsproblem. Tänk er om det faktiskt hade funnits bevis för att det var ett rasistiskt dåd. Vad hade de sagt då? Det hade varit allmän mobilisering inom vänstern och medierna hade pumpat ut narrativet om rasism dygnet runt. TV4 försökte ju till och med konstruera bevis. Det gick sådär. Och dessa personer kallar sig journalister. Det här är ju inget nytt. Minns ni ”nazistattacken” vid Gubbängen? Vänstern höll sina demonstrationer och det var till och med politiker som kallade det för ”terror”. Men hittade de några nazister? Har någon åtalats? Nej. Men ändå var de bergssäkra på att det var nazister. Det här rasist-narrativet dyker alltid upp så fort något tragiskt händer. Det beror på att vänstern och vissa medier inte ser offren. De bryr sig inte. De utnyttjar varje tragedi för att främja sin politiska agenda. Nu har vi sett det igen. En fruktansvärd händelse i Örebro. Vad fokuserade vänsterpolitikerna på? Inte offren, inte tragedin, utan att driva sitt rasist-narrativ. Var är bevisen? De behöver inga bevis. De är professionella lögnare. Även Socialdemokraternas partiledare försökte skylla tragedin i Örebro på ”hatisk retorik”. Hur skadad måste man vara för att utnyttja en så hemsk händelse för att gynna sin egen politiska karriär? Hon har inga bevis. Om vi hade haft riktiga medier så hade en journalist bara sträckt fram en mikrofon till Magdalena Andersson och ställt den mest uppenbara frågan: ”Vad menar du?” Men vi har inga riktiga journalister. Vi har inga riktiga medier. Ingen ställer den mest självklara frågan. Hur kan vi ha så många politiker på vänsterkanten och journalister som ljuger om motivet till dådet i Örebro? Seriös journalistik handlar om att vänta på fakta och rapportera sanningen, inte om att driva en ideologisk agenda genom att spekulera i motiv som passar ett förutbestämt narrativ.
Visa på X →Den svenska rapporteringen om omstruktureringen av USAID har knappt nämnt det vansinniga slöseriet, vilket är märkligt. Men USAID har alltså gett ekonomiskt stöd till allt från transoperor i Colombia till finansiering av könsbyten i Guatemala. Är det verkligen bistånd? Det finns även belägg för att biståndspengar från USAID har hamnat hos islamistiska terrorister i Syrien. Samtidigt verkar det finnas en förväntan hos världens länder att USA och dess skattebetalare ska vara världens största biståndsgivare – trots att landet är skuldsatt upp över öronen. Man kan fråga sig vad allt detta bistånd från väst egentligen har resulterat i. Idag utmanas väst av många av de länder som man har skickat bistånd till. Så vad är den positiva effekten – om vi inte utgår från att västvärlden ska bära ansvaret för hela världen? Trots att dessa länder har fått miljarder i bistånd så har de inte blivit mer vänligt inställda till väst – snarare tvärtom. Många av dem har stärkt sina regimer, ökat sin globala makt och i vissa fall vänt sig mot sina tidigare biståndsgivare. Om bistånd ska ges, borde det vara strategiskt, resultatorienterat och tjäna givarländernas långsiktiga intressen och inte slösas på projekt utan tydliga mål och effekt.
Visa på X →Jag läste för några dagar sedan att 6 miljarder kronor av våra pensionspengar har gått upp i rök på grund av Northvolts haveri. Det är rätt mycket pengar – 6 miljarder kronor. Hur som helst kom jag att tänka på hur Muharrem Demirok, så sent som förra året, sa att satsningar på de ”gröna” företagen skulle se till att ”vi kommer bada i guld”. Intressant nog användes liknande argument när massinvandringen skulle säljas till folket. Vi skulle bli stenrika på asylinvandring. Visst. Inte en enda krona till av pensionärernas pengar eller skattemedel borde satsas på dessa ”gröna” företag. Det är uppenbart att dessa investeringar har varit ideologiskt motiverade. Framgångsrika företag skapar värde. De ska inte förstöra värde – vilket Northvolt har gjort, och det i mycket stor skala. Jag kan avstå från att ”bada i guld”. Jag nöjer mig med en rimlig pension. Bara låt inte dessa klimatpuckon röra pensionspengarna.


Mediernas rapportering om USA kommer de kommande åren vara helt värdelös. Svenska medier återger okritiskt det som sägs i amerikanska medier – vilket kan vara sant, eller inte. Amerikanska medier drev i flera år konspirationsteorin om att Trumps kampanj i valet 2016 hade någon form av samröre med Rysslands underrättelsetjänst. Efter flera år av utredningar konstaterades det att det inte var sant. Ändå var detta en konspirationsteori som amerikanska och svenska medier spred i åratal. Ska man nu lita på samma medier som under så många år ljög om något så allvarligt som en påstådd koppling mellan USA:s president och Rysslands underrättelsetjänst? Nej, visst kan man kritisera Trump för många saker. Men mediernas rapportering om honom är genomgående värdelös. Allt som sägs om Trump i svensk media måste verifieras innan man vet om det är sant eller inte. Det är rätt tragiskt med tanke på att medierna borde vara oberoende och neutrala.
Visa på X →Var ute och jagade med en god vän för några dagar sedan. Att vandra genom skogen, ensam med sina tankar och naturens ljud, är en lyx som är svår att beskriva.


För några dagar sedan skedde ett genombrott i frågan om Imam Ali Islamic Center, en moské i Järfälla som fungerat som ett inofficiellt konsulat för den iranska regimen. Deras imam, som hade skickats från Teheran, fick sitt permanenta uppehållstillstånd återkallat och han har utvisats. Säpo har i ett yttrande konstaterat att moskén har använts som en plattform för underrättelsearbete av den iranska regimen. Det som många har sagt i åratal har därmed äntligen bekräftats. Den första interpellationsfråga jag lämnade in när jag kom in i riksdagen handlade faktiskt just om Imam Ali Islamic Center. Tyvärr är Imam Ali Islamic Center långt ifrån den enda moskén i Sverige som samarbetar med regimer i Mellanöstern – det finns många. Just därför behöver Sverige en lagstiftning som gör det möjligt att avveckla moskéer när det behövs. Det är en skam att ett iranskt spioncenter är verksam i Järfälla och kan gömma sig bakom religionsfriheten. Religionsfriheten är ju inte till för att skydda ett spioncenter, eller hur? Vi har alltför många moskéer som springer främmande regimers ärenden och jag förstår inte varför dessa ska få fortsätta finnas i Sverige. De måste stängas.
Visa på X →Mitt anförande i en interpellationsdebatt om barnäktenskap i Irak, från mitten av januari. Vänsterpartiet vill kritisera barnäktenskap men inte religionen som rättfärdigar barnäktenskap. Fegt. "Låt oss i detalj beskriva vad detta handlar om, så att folk i allmänhet förstår. Den lagförändring som skulle legitimera barnäktenskap innebär helt enkelt att de äktenskap som inrättas av imamer i Irak skulle erkännas, så problemet här är egentligen att representanter för religionen islam i Irak rättfärdigar pedofili. Frågan blir då: Är Vänsterpartiet berett att fördöma islams representanter i Irak? Grundproblemet här är ju att islamiska samfund i Irak generellt möjliggör barnäktenskap. Är Vänsterpartiet berett att kritisera islam?" Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/risk-for-legalisering-av-barnaktenskap-i-irak_hc10238/
Visa på X →I slutet av januari hade jag förmånen att samtala med tibetanska exilparlamentariker. Det var ett viktigt möte där vi diskuterade Tibets kamp för frihet, den kinesiska ockupationen och behovet av att världen inte vänder bort blicken från det tibetanska folkets lidande. Tibet är en av många platser där grundläggande fri- och rättigheter systematiskt kränks. Att lyssna på tibetaner som fortfarande kämpar för sitt lands självständighet och kulturella överlevnad är avgörande. Sverige och EU måste tydligare stå upp mot det kinesiska kommunistpartiets förtryck, oavsett om det sker i Tibet, Hongkong eller Xinjiang.






Ibland behöver man ta ett steg tillbaka från vardagens stress och hitta lugnet i naturen.


Idag har jag nåtts av den fruktansvärda nyheten att en skolskjutning har ägt rum på en komvux-skola i Örebro, där flera människor har mist livet och ännu fler har skadats. Mina tankar går till offren, deras anhöriga och alla som har drabbats av denna brutala handling. Sverige har under lång tid sett en eskalering av våldet i samhället, och nu har det dödliga våldet även riktats mot en skola – en plats för utbildning, trygghet och framtidstro. Det är fullständigt oacceptabelt. Vi kan inte fortsätta att låta denna utveckling pågå. Det är dags för kraftfulla åtgärder för att stoppa våldet och återupprätta lag och ordning. Det får aldrig bli normalt att människor mördas på våra gator, i våra hem eller i våra skolor. Vi måste sätta tryggheten främst och vidta alla nödvändiga åtgärder för att förhindra att något liknande händer igen. Sverige ska vara ett land där människor kan leva utan rädsla, där elever och lärare kan vistas på en skola utan att frukta för sina liv. Vi kan aldrig acceptera något annat.
Visa på X →Intressant att det är så tyst från vissa makthavare på vänsterkanten när en människa blir ihjälskjuten i Sverige för att han har bränt en Koran. Lika intressant är tystnaden från moskéerna. Det enda muslimska samfundet som har gått ut och fördömt detta är Ahmadiyya, som själva är förföljda av muslimer och inte erkänns som muslimer av andra muslimer. Vad säger allt detta om religionen islam? För samma muslimer och samma muslimska ledare var ganska högljudda när det brändes Koraner. Men när en människa blir ihjälskjuten för att han har bränt en Koran, då är det tyst. Eller nej, vissa av dem är ju högljudda. De jublar över att en människa som har bränt Koranen har blivit mördad. Det säger mycket om religionen islam. Den som tror att han eller hon inte kommer att drabbas och att de nöjer sig med Salwan Momika lurar sig själv. Även du kommer att drabbas om du bränner en Koran. Vi kan konstatera att i Sverige, som för 50 år sedan inte hade en enda moskébyggnad, är en människas liv idag i fara om han/hon bränner en Koran. Det är det som är islamiseringen. Det är därför media så fort som möjligt vill glömma detta mord, och det är därför politiker på vänsterkanten inte säger ett ord om detta. Det måste glömmas. Men det är just detta som är islamiseringen. Det finns mycket man behöver stå ut med här i Sverige: sjukvårdsköer, dåligt väder, höga skatter, jantelagen m.m. Men behöver jag verkligen ta hänsyn till en bok som en krigsherre fantiserade ihop i den arabiska öknen på 600-talet? Lägg av. Ska man mördas i Sverige för att man hädar en religion – och i det här fallet en främmande religion? Nej, säger jag. Så till alla muslimer som jublar över detta mord: Ta ert pick och pack och åk till ett land där man faktiskt accepterar sådant barbari. Ni hör inte hemma i Sverige. Ni är inte välkomna.
Visa på X →För några dagar sedan publicerade TV4 en nyhet om att Rouzbeh Parsi, chef för Mellanösternprogrammet på Utrikespolitiska institutet, har haft kopplingar till ett regimvänligt iranskt nätverk, vars huvudman var det iranska utrikesministeriet. Några saker som är viktiga i sammanhanget är följande: 1. En stor del av Utrikespolitiska institutets intäkter är skattemedel som kommer från Utrikesdepartementet, Vetenskapsrådet, Sida och MSB. 2. Irans regim har i decennier bedrivit spionage i Sverige. Regimen har dessutom planerat mord i Sverige och använder sig av kriminella nätverk i Sverige för att utföra våldshandlingar mot andra stater och personer. 3. Irans regim tar svenskar som gisslan, och torterar dem, för att utöva utpressning gentemot Sverige. 4. Irans regim har sedan sitt grundande sponsrat terrorism runt om i världen, ofta med västerländska måltavlor. 5. Irans regim har sedan sitt grundande bedrivit ett förtryck där kvinnor i synnerhet behandlas som andra klassens medborgare. Dessutom är Iran ett av de länder där staten avrättar flest människor. 6. En enig riksdag har beslutat att Sverige ska verka för att skapa enighet inom EU om att lista Irans islamiska revolutionsgarde som en terroristorganisation. Det är alltså denna regim som Rouzbeh Parsi känner att han vill samarbeta med och främja. Då uppstår frågan: Ska vi förvänta oss att Utrikespolitiska institutet även anställer ”forskare” som stödjer Nordkorea, Ryssland och Kina? Om personer som Rouzbeh Parsi, som sympatiserar med Sveriges fiender, ska arbeta på Utrikespolitiska institutet, varför ska då svenska folket finansiera en sådan organisation? Utrikespolitiska institutet kan ju lika gärna kontakta mullorna och be om pengar. Jag kommer att fortsätta arbeta med denna fråga i riksdagen tills Rouzbeh Parsi får sparken. Det är helt oacceptabelt att en person som främjat den iranska regimens intressen ska arbeta för en skattefinansierad organisation i Sverige.
Visa på X →Salwan Momika har blivit ihjälskjuten. Återigen ser vi att islam inte är som andra religioner. Att bränna koranen är kanske inte det bästa sättet att kritisera islam, men man ska inte bli mördad för att man gör det. Vi vet alla att det här inte skulle ha hänt om det hade varit en annan religions heliga bok som blivit uppeldad. Det här handlar om en religion där det har blivit normalt att hota, skada eller mörda dem som kritiserar religionen. Nu vet vi. I Sverige kan man mördas för att man bränner en koran. Då känner jag i alla fall att vi behöver mindre islam i Sverige. Inte en enda moské till borde byggas i Sverige efter det här mordet. Islam är en farlig religion.
Visa på X →Idag tog riksdagen beslut om att avveckla den så kallade EBO-lagen, som egentligen är en del av lagen om mottagande av asylsökande. Jag fick representera SD i debatten. EBO-lagen innebär att asylsökande som skaffar eget boende, istället för att stanna på Migrationsverkets anläggningar, får en ekonomisk ersättning. Från och med den 1 mars är det slut på detta. Asylsökande som skaffar eget boende kommer inte längre att få någon ekonomisk ersättning. Om en asylsökande ändå skulle vilja skaffa eget boende får han eller hon rapportera sin adress till Migrationsverket. Om vederbörande inte gör det kommer asylansökan anses vara återkallad. Senare under mandatperioden kommer vi att bygga vidare på detta genom att begränsa asylsökandes tillgång till arbetsmarknaden och därmed i praktiken göra det helt omöjligt för dem att skaffa eget boende, då den ekonomiska ersättningen blir deras enda legala inkomst. Under mandatperioden kommer även någon form av geografisk begränsning för asylsökande att införas. Idag tog vi det första steget genom att avskaffa EBO-lagen. Det här var något som Socialdemokraterna pratade om i åtta år. Vi gör det efter två års maktinnehav.

@FaisalFarshad https://www.dn.se/sverige/sd-riksdagsman-etniska-svenskar-har-mer-ratt-till-sverige-jag-har-ju-invandrat/
Visa på X →Intressant att Socialdemokraterna inte vill återkalla svenskt medborgarskap för gängledare. Detta är samma parti som tidigare förnekade gängkriminaliteten och “inte såg problemen komma”. Fortfarande vill de inte kasta ut kriminella från Sverige. Det handlar dessutom inte om alla gängledare, utan endast om de som har dubbla medborgarskap. Det är personer som begår de värsta brotten i Sverige och samtidigt har medborgarskap i ett annat land. Varför vill Socialdemokraterna skydda sådana individer? Ställ den frågan till varje socialdemokratisk politiker ända fram till valet – tills du får ett svar. Hur många fler måste dö i gängvåldet innan Socialdemokraterna tar de här problemen på allvar?
Visa på X →Debattartikel publicerad i Smålandsposten, skriven av undertecknad och partikollegorna @SDPernillaW, @sdkarlsson och @RichardJomshof. "Efter allt som framkommit är det fullständigt barockt att låta Stiftelsen Växjö muslimer bygga en moské i Växjö. Att låta en organisation som på bedrägligt sätt tillskansat sig skattemedel och där högsta ansvarig ledare förespråkar att barn ska fostras till heligt krig, bygga en moské, är att aktivt främja extremism." https://www.smp.se/2025-01-23/det-ar-fullstandigt-barockt-att-lata-stiftelsen-vaxjo-muslimer-bygga-en-moske/
Visa på X →