Vi har flera partier i svensk politik och i riksdagen, men det är viktigt att komma ihåg att det är blocken som utgör underlaget för en regering och därmed formar regeringens politik. Socialdemokraterna har plagierat Sverigedemokraternas migrationspolitik och har hittills i voteringarna stött Tidöpartiernas migrationsreformer. Men Socialdemokraterna tillhör ändå ett block bestående av Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet. Det är dessa partier som kommer att forma Sveriges migrationspolitik om det rödgröna blocket, tråkigt nog, skulle vinna ett val. Då är det ändå viktigt att veta att Vänsterpartiet vill ha amnesti för alla illegala migranter som har levt i Sverige under en längre tid. Det är en del av Vänsterpartiets migrationspolitik. Miljöpartiet vill ta Sverige tillbaka till den ordning där permanenta uppehållstillstånd var norm, istället för de tillfälliga uppehållstillstånd som beviljas idag. Dessutom vill Miljöpartiet att flyktingar och asylsökande ska omfattas av välfärden i större utsträckning än idag. Centerpartiet vill att antalet kvotflyktingar till Sverige återigen ska öka till 5 000 per år, istället för de 900 per år som tas emot nu. Och glöm inte. Alla dessa tre partier vill ta bort lönekravet för arbetskraftsinvandringen helt och hållet, så att Sverige kan ta emot fler kebabtekniker. Visst, Socialdemokraterna säger att de vill ha en restriktiv migrationspolitik. Men om de verkligen menar det, varför vill de då regera med dessa partier? Jag får inte riktigt ihop det. Antingen ljuger de, eller så ljuger de. Jag tror de ljuger.
Visa på X →407
inlägg
Man brukar säga att företagare tar risker när de startar företag och därför också ska ha rätt att ta hem vinsterna. Det är ett mycket rimligt resonemang som rättfärdigar att företagaren får ta hem vinsterna och betala en viss lön till löntagare som inte tagit några större ekonomiska risker. Men de här ”gröna företagarna” verkar inte ta några risker alls. Skattebetalarna och andra aktörer tar riskerna medan företagarna kammar hem pengarna, oavsett om de lyckas eller inte. Och när dessa ”gröna företagare” misslyckas, står skattebetalare och löntagare som de stora förlorarna. Det här är ju ett märkligt upplägg där de ”gröna företagarna” tar noll risk men ändå blir rikare när företagen går i konkurs. Det är väl praktiskt att det finns en klimatkris som kan rättfärdiga allt detta. Utan klimatkrisen skulle det här bara vara en stor blåsning.
Visa på X →Mitt anförande från den utrikespolitiska debatten den 12 februari. ”Sverige måste våga öppet stödja oppositionella krafter som verkar för regimskifte i Iran, inte bara för att demokrati är något bra utan också för att detta är en regim som oavbrutet hotar Sveriges säkerhet. Sverige måste försvara sig mot mullornas regim genom att verka för regimskifte i Iran.”
Visa på X →För ett tag sedan skickade en nyhetsbyrå en fråga om jag tänkte stänga ner mitt X-konto på grund av Elon Musk. Det är tydligen X och Tesla som nu ska bojkottas enligt vänsteretablissemangets normer. Det är ju rätt intressant. Är det här en ny regel? Ska man ha samma åsikter som ägaren till de företag vars tjänster och produkter man använder, innan man använder dem? Jag kände inte till den regeln. Jag har använt många olika tjänster och produkter utan att ha någon aning om vilka som äger företagen, än mindre vad de tycker politiskt. Ingen har tidigare nämnt något om detta. Men nu verkar någon ha upprättat en ny regel, och nu måste vi tycka precis som ägaren till det företag vars produkter och tjänster vi använder. Hur ska man då gå tillväga? Ska man kartlägga alla företag och deras ägares åsikter? Hur ska det här fungera? Är det fel att använda produkter från företag som ägs av tyska familjer som stödde Hitler? Då blir det ju ingen Espresso House för mig längre. Ska alla till höger använda X, medan de som står till vänster använder andra plattformar? Det är ju precis så polarisering uppstår. Sådana här löjliga utspel beror på att vänstern saknar en politisk agenda för att konfrontera den konservativa agendan. Vänstern har ingenting att erbjuda för att möta dagens samhällsproblem, och då hittar man på sådant här. Bojkotta Musk. Vad ska det leda till? Just det. Ingen vet. Det är fantastiskt att folk på vänsterkanten inte har hittat någon annan stor företagsledare som agerat omoraliskt eller har extrema åsikter, förutom Elon Musk. Det är bara Elon Musk som ska bojkottas. Alla andra företagsledare är tydligen helgon. Det är också märkligt att det finns människor som bränner Tesla-bilar i USA. Musks företag har redan sålt bilen och fått intäkterna. Någon har betalat för bilen, och den personen får sin egendom förstörd. Varför? Hur blir Musk drabbad av det här? Det bästa vore om folk på vänsterkanten kom med konkreta förslag och försökte få stöd för dem bland allmänheten. Det är väl så demokrati fungerar.
Visa på X →Den här veckan träder en lagändring i kraft som innebär att ungefär 4700 utlänningar som befinner sig i Sverige på grund av spårbyte inte kommer att kunna förlänga sin vistelse i Sverige, och därmed kommer att utvisas. Spårbyte innebär att en utlänning som ansökt om asyl i Sverige och fått avslag på sin asylansökan, sedan inifrån landet “byter spår” och ansöker om uppehållstillstånd på grund av arbete. Detta har resulterat i att många asylsökande som vill stanna kvar i Sverige trots avslag tar vilket jobb som helst, under vilka villkor som helst, för att få stanna. Något som lett till omfattande fusk. Den 12 mars beslutade riksdagen att avveckla spårbytet. Konsekvensen blir att de som har uppehållstillstånd på grund av spårbyte, och deras anhöriga, inte kommer att kunna förlänga sitt uppehållstillstånd och därför måste lämna Sverige. Självklart ser man medierna skriva snyftartiklar där de lyfter fram arbetande människor som ska utvisas. Jag har däremot inte sett dessa medier lyfta det väldokumenterade underlag som finns om hur spårbyte resulterade i omfattande missbruk av arbetstillstånd. För övrigt är det samma medier som menar att Sverigedemokraternas politik egentligen inte leder till några större förändringar. Spårbytet är ett arv från uppgörelsen mellan Reinfeldt och Miljöpartiet. Det är i praktiken ett sätt att se till att människor som fått avslag på sin asylansökan ändå kan stanna kvar i Sverige. Det underminerar den reglerade invandringen genom att ett “nej” förvandlas till ett “kanske”. Från och med tisdag kommer ett nej betyda ett nej, och det kommer inte längre finnas några kryphål för att runda ett avslag.

Jag ser på sociala medier och alternativa medier att vissa börjar klaga på att Sverigedemokraterna inte gör någonting och att invandringen fortsätter som förr. Det där stämmer inte. För det första har invandringen till Sverige minskat varje år sedan Tidöpartierna fick regeringsmakten. Asylinvandringen är på rekordlåga nivåer och arbetskraftsinvandringen från länder utanför EU har nästan halverats. Utvandringen eller återvandringen från Sverige har ökat varje år sedan Tidöpartierna kom till makten. Då exkluderar vi personer som är födda i Sverige samt ukrainare. Det här handlar om utrikesfödda som nu lämnar Sverige, antingen för att återvända till sitt hemland eller för att flytta till ett annat land. En utredning har tillsatts för att ta fram förslag på hur anhöriginvandringen ska kunna minskas drastiskt. De förslagen presenteras i augusti. Visste ni att vi under den här mandatperioden kommer att se till att inte en enda utländsk bidragstagare kan bli svensk medborgare igen? Det kanske inte nämns av alla dem som klagar men det kommer att hända den här mandatperioden. Nu i april kommer en utredning att presentera förslag på hur icke-medborgare ska behöva kvalificera sig till den svenska välfärden. Det kommer inte finnas någon anledning för ekonomiska migranter att ta sig till Sverige längre. Det kommer att ske under den här mandatperioden. I maj kommer en utredning att presentera sina förslag på hur fler utlänningar ska kunna utvisas på grund av brott. Utredningen har även fått i uppdrag att ”analysera och föreslå hur åklagare kan ges en skyldighet att yrka på utvisning när utlänningar är åtalade för brott som är utvisningsgrundande”. Det kommer att bli en skyldighet för åklagaren att yrka på utvisning. Tidöavtalet är på 62 sidor och reformerna i det avtalet ska genomföras under den här mandatperioden. När hände det senast att politiker gav allmänheten ett dokument på 62 sidor och sa: Det här kommer vi att genomföra under denna mandatperiod? Inte under min livstid i alla fall. Men det är precis det som händer nu. Reformerna i Tidöavtalet, av vilka jag har nämnt en bråkdel ovan, kommer att genomföras under den här mandatperioden. Inte om tio år. Inte någon gång i framtiden. Besluten kommer att tas i riksdagen innan valet. Det här gör Sverigedemokraterna tillsammans med tre partier som för tolv år sedan ansåg att rätt många av dessa reformer var inhumana. Nu håller de på att genomföra dessa reformer tillsammans med Sverigedemokraterna. Om vi kommer till valdagen, och vi har beslut som gör livet omöjligt för illegala migranter i Sverige, ser till att bidragstagande utlänningar inte kan bli medborgare, ser till att utlänningar som kommer till Sverige inte kan ta del av välfärden, och om invandringen har gått ner år efter år, ska man då vara nöjd? Jag vet inte. Det får var och en bestämma. Men det är ett faktum att ingen regering har initierat så många reformer som denna under de senaste trettio åren. Kan vi återuppbygga allt Socialdemokraterna har raserat under decennier på en mandatperiod? Nej. Men kan vi se till att saker och ting går åt rätt håll, och att människor börjar känna igen Sverige? Ja. Man kan självklart klaga på att det går för långsamt, men gå inte på det falska narrativet om att ingenting händer. Vi står inför de största policyförändringarna i Sverige under min livstid. Och det kommer att hända under denna mandatperiod.



Igår medverkade jag i @Riksstudios morgonprogram Morgongänget, där vi bland annat diskuterade illegala migranter och yttrandefrihet. Här kan ni se programmet: https://www.youtube.com/live/dTNaJvQR5q0?si=E9944QhiNlra3L4t


Mitt anförande från 29 januari om avvecklandet av EBO-lagen. En pusselbit på väg mot en migrationspolitik där det råder ordning och reda. Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/en-ny-ordning-for-asylsokandes-boende_hc01sfu11/
Visa på X →Jag är glad att jag lever i ett samhälle där HBTQ-personer får älska varandra. Jag är den första att agera om jag ser en HBTQ-person bli diskriminerad eller utsatt för någon form av våld. Men det innebär inte att jag vill delta i Pride. Jag tycker att mina politiska ställningstaganden räcker. Jag ska inte behöva vifta med regnbågsflaggor, paradera och se festlig ut för att bevisa vad jag tycker. Det räcker att jag säger det och gör det. Jag tycker inte heller att Pride ska finansieras med skattemedel. HBTQ-personer ska ha utrymme i det offentliga rummet precis som alla andra. Men jag förstår inte varför en stor fest ska finansieras av skattebetalarna. Dessutom anser jag att Pride-festivalen är ett av de mest exkluderande arrangemangen i Sverige. Vissa partier exkluderas, medan andra favoriseras. Jag vill absolut inte legitimera detta exkluderande beteende, som ofta sårar människor. Om du vill kämpa för HBTQ-personers rättigheter, gör det. Bara sätt igång. Den kampen behöver inte Pride-rörelsens godkännande för att vara legitim.
Visa på X →I tisdags fick jag ett erkännande för mitt arbete med att stärka relationerna mellan Sverige och Taiwan. Jag är mycket stolt över detta då Taiwan utgör en bastion för frihet där människor har privilegiet att vakna varje morgon som fria medborgare i en demokrati. Det är viktigt att Sverige fortsätter att stödja Taiwan, särskilt i en tid då hotet från Folkrepubliken Kina växer i takt med att den regelbaserade världsordningen undermineras. Andra ledamöter som fick detta erkännande var: Boriana Åberg (M) Mathias Tegnér (S) @MarkusWiechel (SD) @BjornSoder (SD)




Anförande från 17 januari om apatiska barn: "Det är viktigt att komma ihåg detta när vi i dag ställer om migrationspolitiken. Det finns en anledning till att vi gör det, och det har funnits offer för den liberala migrationspolitiken." Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/asylsokande-barn-med-uppgivenhetssyndrom_hc10289/
Visa på X →Det har varit en hektisk och trevlig helg. I söndags var jag i Karlskrona och föreläste om Sveriges nya migrationspolitik. Dagen innan var jag i Falköping och föreläste om islam och islamism. Det är alltid trevligt att träffa partikollegor, både gamla och nya, och dessutom höra vad våra medlemmar tycker är viktigt och värt att lyfta. Jag uppskattar verkligen dessa möten. Stort tack till alla som kom och lyssnade och gav synpunkter.



Nu när Northvolt har gått i konkurs verkar alla skylla på varandra. Så länge det fanns minsta hopp om att företaget skulle lyckas ville de flesta politiker göra ett studiebesök och ta en bild att lägga upp på sociala medier. Det säger mycket om dagens politiker. Det fanns en del politiker och debattörer som lyfte ett varningens finger tidigt. Ingen lyssnade. Men om man nu ska fördela skulden får vi absolut inte glömma Sveriges Television. De producerade en reklamfilm/dokumentär vid namn ”Den gröna kapplöpningen”, där man försökte sälja in den så kallade ”gröna omställningen” i norra Sverige till det svenska folket. I praktiken idiotförklarade man alla kritiker. Det rapporterades knappt i etablerade medier när Northvolts vd sålde aktier för 200 miljoner kronor. Det borde ha varit en stor nyhet och den första varningssignalen. Någonstans borde man ställa frågan hur och varför så mycket desinformation spreds om Northvolt och dess påstådda ”framgång”. Var fanns journalisterna som borde ha ställt de kritiska frågorna? Det verkar som att journalister aldrig gör sitt jobb när det faktiskt behövs, vare sig det handlar om invandring, Northvolt eller något annat. När det är dags att ställa kritiska frågor är de helt enkelt inte där. Och SVT har av någon anledning kommit fram till att det är en bra idé att producera en reklamfilm för Northvolt på mer än en timme. Vem tog det beslutet och varför? Kommer vi någonsin att få veta det? SVT har självklart tagit bort allt sitt reklammaterial/dokumentär om Northvolt från sin hemsida. Man ska ju städa upp efter sig. Och nu förväntas vi glömma allt. Men det ska vi självklart inte göra. Hur många gånger ska SVT så tydligt sprida desinformation innan någon börjar ställa frågan vilka klåpare som egentligen arbetar där.
Visa på X →Skillnaden mellan USA:s och EU:s uttalanden om övergreppen i Syrien säger mycket om deras respektive värderingar och inriktning. EU nämner inte ett enda negativt ord om de islamister som nu har makten i Syrien. USA fördömer islamisterna och fastslår att det är de som bär ansvaret för övergreppen. Som jag tidigare sagt är det omöjligt att personer som haft ledande positioner inom al-Qaidas syriska gren plötsligt skulle bli demokrater, särskilt inte när de har fått makten. Att EU har ledare som verkar tro det visar en häpnadsväckande okunnighet och naivitet. Vad EU gör just nu är att stärka det islamistiska styret i Syrien genom att vägra fördöma deras övergrepp och genom att indirekt ge denna regim en form av legitimitet, trots att dess ledare har en lång historia av systematiska övergrepp. Historien upprepar sig. Än en gång ser vi västerländska ledare som inte förstår att islamismen alltid leder till diktatur, förtryck och krig. Hur många år har gått sedan Islamiska staten begick folkmord? Är det verkligen så lätt att glömma vilken ideologi som låg bakom det? Det är samma ideologi som Syriens nya ledare följer. En ideologi som alltid leder till förtryck och som måste bekämpas med all kraft.

Idag tog riksdagen ett beslut som kommer att säkerställa att fler illegala migranter lämnar Sverige. Med dagens regler upphör ett utvisningsbeslut att gälla efter fyra år. När dessa fyra år har passerat preskriberas beslutet, och utlänningen kan ansöka om uppehållstillstånd igen, även om skälen är desamma som i det ursprungliga fallet. Detta fungerar självklart som ett incitament för illegala migranter att stanna kvar i Sverige och låta preskriptionstiden löpa ut, så att de får ännu en möjlighet att ansöka om uppehållstillstånd. Många gör just detta. År 2023 kom cirka 25 procent av alla asylansökningar från utlänningar vars utvisningsbeslut hade preskriberats. Beslutet vi tog idag i riksdagen innebär att från och med den 1 april kommer preskriptionstiden för ett utvisnings- eller avvisningsbeslut att börja löpa först efter att utlänningen har lämnat landet i enlighet med beslutet. Preskriptionstiden kommer att vara fem år. Det innebär att illegala migranter först måste lämna Sverige och Schengenområdet. Fem år efter att de har följt utvisningsbeslutet kan de ansöka om uppehållstillstånd i Sverige. Den illegala migrant som väljer att stanna kvar kommer att förbli en permanent illegal migrant, utan några möjligheter att få uppehållstillstånd. För storstäder, där illegala migranter utgör en betydande del av den organiserade kriminalitetens ekonomi, är detta en viktig åtgärd. Många illegala migranter kommer nu att åka vidare till andra länder eftersom alternativet är att leva ett evigt underjordiskt liv i Sverige. Riktig förändring sker genom sådana här steg. Det är inte genom stora ord och falska löften som vi får ordning och reda i migrationspolitiken. Det krävs lagstiftning och lagstiftning tar tid. Men förändringen kommer. Nu kommer vi att få färre illegala migranter i storstäderna. Nu signalerar vi att Sverige aldrig kommer att bli deras land. De ska utvisas. Det är det som gäller. Det är bara att åka vidare till ett annat land för här är de inte välkomna. Innan mandatperioden är slut kommer många liknande reformer att genomföras. Det spelar roll vem du röstar på. Detta är en politik som Socialdemokraterna aldrig kunde leverera men som Tidö-partierna faktiskt levererar.

Nu har man under flera år fått höra denna kommentar från journalister, politiker och diverse tyckare: Om Sverigedemokraterna hade bestämt hade du aldrig kommit till Sverige. Det uppenbara svaret på en sådan kommentar är att min politiska gärning inte ska utgå från vad som hade varit bra för mig när jag kom till Sverige, utan från vad som är bra för Sverige idag. Men det märkliga är att invandrare inom Socialdemokraterna aldrig får samma kommentar, trots att Socialdemokraterna säger sig stå för en restriktiv invandringspolitik. Hur kommer det sig? Det kan bero på två saker. Antingen är medierna partiska eller så utgår medierna från att Socialdemokraternas restriktiva invandringspolitik är ett spel för gallerierna, och därmed anser de att frågan är onödig. Socialdemokraterna har ju till och med en riksdagsledamot som en gång i tiden varit illegal invandrare. Han har aldrig fått frågan varför han vill ha en reglerad invandring med tanke på att det skulle ha drabbat honom själv. Så låt mig sammanfatta: Sverigedemokraterna vill ha en restriktiv migrationspolitik. Byalaget (medierna och vänsterpolitiker) tycker att vi är hemska och trakasserar oss på alla möjliga sätt. Socialdemokraterna säger sig vilja ha en restriktiv invandringspolitik. Byalaget anser att de tar ansvar och är realistiska. Och dessa människor anser sig stå för rättvisa och jämlikhet. Tack och lov att jag inte delar samma värdegrund/värdegemenskap som dessa hycklare och klåpare.
Visa på X →@arvidhaag Jag skrev att invandringen minskar, vilket det gör. Paradigmskiftet är klar när all lagstiftning som ska stiftas enligt Tidö-avtalet har trätt i kraft.
Visa på X →I onsdags var jag hos SD Järfälla och berättade om Sveriges nya migrationspolitik. Det pågår en storstädning efter decennier av misskötsel, där bland annat grovt kriminella har kunnat få svenskt medborgarskap genom en enkel anmälan. Det låter vansinnigt men så har det faktiskt fungerat tidigare. Regeringen och Sverigedemokraterna håller nu på att lägga grunden för ett Sverige där ordning och reda råder inom migrationen. Vi ska veta vilka utlänningar som befinner sig i Sverige, var de befinner sig och när de ska lämna, då ska de också faktiskt lämna. Tar det lång tid? Ja, det gör det. Det här är omfattande förändringar och den tidigare migrationspolitiken under Socialdemokraterna var totalt vansinne. Det kan inte beskrivas på något annat sätt. Det tar lång tid eftersom Socialdemokraterna gjorde ingenting när de hade makten. Går det åt rätt håll? Ja, det gör det. Invandringen till Sverige minskar samtidigt som Europa befinner sig i en migrationskris. Och den kommer att fortsätta minska på grund av lagstiftning som är på väg. Vi kommer inte acceptera något annat. Stort tack till medlemmarna i SD Järfälla som kom och hade tålamod att lyssna!

Precis. Det minskar. Och det kommer fortsätta minska, medan Europa befinner sig i en migrationskris och krig pågår i Ukraina. Vi håller på med en uppstädning och inget parti skulle kunnat göra det i den här takten som SD gör. Det tar några år att städa upp efter decennier av vanskötsel.
Visa på X →I SCB:s statistik över invandring ingår EU-medborgare, nordiska medborgare och personer födda i Sverige, som ”invandrat”. Det bästa är att titta på Migrationsverkets statistik och se hur många uppehållstillstånd som delats ut. Den siffran har ständigt gått ner sedan Tidö-partierna fick makten.
Visa på X →Mycket bra att @Riksstudios uppmärksammar hur Centerpartiet förvränger information för att lura väljarna när Sverigedemokraternas politik visar sig fungera. Arbetskraftsinvandringen till Sverige har under den här mandatperioden nästan halverats till följd av det lönekrav som riksdagen beslutade om efter valet. Det är just den lågkvalificerade arbetskraftsinvandringen, där fusket var omfattande, som har minskat. Allt som Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänsterpartiet hittills har sagt om arbetskraftsinvandring har varit fel. Då återstår bara att antingen erkänna sina fel eller börja ljuga. Centerpartiet valde det senare. https://youtu.be/NDzQ81oYl38?si=sDzEYYhRDJRxD41r
Visa på X →Det finns människor som tror att jämställdhet går att kombinera med den muslimska slöjan. Jag är inte en av dem. Den muslimska slöjan är ett klädesplagg som används för att kontrollera kvinnor. Det är inte som en hatt. Det är ingen tillfällighet att islamistiska diktaturer väljer just den muslimska slöjan för att förtrycka kvinnor. Den muslimska slöjan bär med sig värderingar som inte hör hemma i den svenska skolan eller i det svenska samhället. Jag uppmanar er alla att besöka olika islamiska hemsidor där ni kan läsa om den muslimska slöjans innebörd. Läs! Ställ er frågan om dessa värderingar verkligen hör hemma i Sverige. Till sist, tänk er en segregerad skola i Rosengård där nästan alla bär den muslimska slöjan. Där det är norm att bära den muslimska slöjan. Vad är det för syn på kvinnor som förmedlas i en sådan skola? Vad händer när den muslimska slöjan, med de värderingar den bär med sig, blir normaliserad? Det är just i dessa segregerade områden som den muslimska slöjan har blivit så normaliserad att förskolepersonal har tvingats implementera slöjtvång. Det är det som är problemet. I slutändan är slöjan alltid ett tvång.
Visa på X →Det här är från den senaste statliga utredningen om arbetskraftsinvandring. Vi pratar om cirka 2000 utlänningar som drabbas, vilket är en bråkdel av arbetskraften i Sverige. Sverige har cirka 480 000 arbetsföra människor utan arbete. Det går att ersätta de arbetskraftsinvandrare vars lön inte uppnår lönekravet.


@nielspaarup @sdmalmo @Jonnycato Här är en rapport från Migrationsverket som säger att det är bara lågkvalificerad arbetskraftsinvandring som har minskat på grund av lönekravet. Migrationsverket har gjort sina egna utvärderingar så @Jonnycato inte ska kunna förvränga siffror. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Aktuellt/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2024/2024-11-01-Ett-ar-med-hojt-lonekrav.html
Visa på X →