Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Nima Gholam Ali Pour

Sverigedemokraterna

@nimagap (X)

407

inlägg

Israels attack mot Iran är ingen total överraskning. Iran har långsamt rört sig mot att skaffa kärnvapen. Just det påståendet är inte föremål för någon egentlig diskussion. Inga civila kärntekniska anläggningar behöver uran anrikat till mer än 20 procent. Så när man når anrikningsnivåer på upp till 60 procent, som Iran har gjort, är det självklart att avsikten är att utveckla kärnvapen. Den 31 maj publicerades uppgifter om att en IAEA-rapport visade att Iran anrikat uran till 60 procent. Det finns alltså belägg för att Iran har en avsikt och ambition att utveckla kärnvapen. Ur ett israeliskt perspektiv fanns då två alternativ: Antingen vänta på ett eventuellt avtal mellan USA och Iran, som riskerade att bli lika tandlöst som Obamas avtal, eller stoppa Iran från att skaffa kärnvapen. Det fanns inget tredje alternativ. Att vänta skulle innebära risken att Iran skaffar kärnvapen och potentiellt använder dem mot Israel. Ett islamistiskt Iran med kärnvapen skulle utgöra ett existentiellt hot mot Israel. Det hotet är reellt, eftersom mullorna i Iran tidigare, under Iran-Irak-kriget, visat att de är beredda att offra hundratusentals iranska liv för att förgöra sin motståndare. Så även om Israel skulle svara med kärnvapen är det inte säkert att mullorna skulle avskräckas. För regimen i Iran är kärnvapen viktiga eftersom det är en svag regim som förlitar sig på våld och som förr eller senare kommer att falla, särskilt ju mer isolerad den blir. Kärnvapen skulle då fungera som en garanti för regimens överlevnad. Det skulle bli riskabelt för andra länder att stödja ett regimskifte om mullorna hade fingret på knappen. Det vi nu ser är en kollision mellan två i grunden logiska ståndpunkter. Israel kan inte acceptera att islamister som vill förgöra landet skaffar kärnvapen, medan mullorna i Teheran anser att de långsiktigt inte kan överleva utan kärnvapen. Och just därför kommer det här kriget att bli långt. Israel behöver slå ut Irans möjligheter att skaffa kärnvapen, vilket kommer ta tid. Regimen i Iran kommer inte ha någon legitimitet kvar om Israel får diktera om de ska ha kärnvapen eller inte. Det finns alltså inget utrymme för kompromiss. Den ena parten kommer gå segrande ur konflikten, den andra kommer vara fallfärdig. Det är just därför det här kriget är så farligt. Regimen i Iran kommer att använda alla sina resurser, och kan även eliminera grupper och personer som tidigare inte varit måltavlor. Ett självklart mål för regimen i Iran är allt judiskt liv. Syftet är att åsamka Israel skada. Ett annat mål är den iranska oppositionen och exiliranier som är kritiska mot regimen, eftersom regimen nu känner sig akut hotad och vill tysta alla kritiker. Även länder som anses stå nära Israel kan utsättas för terrorattacker. Problemet är att vissa västländer har tillåtit Iranstödda moskéer att verka och fungera som underrättelseplattformar. Nu kommer regimen att börja använda sådana verktyg på ett mycket aggressivt sätt. Människor har kunnat resa till Iran och sedan återvända till Sverige. Självklart har regimen utnyttjat detta. Nu kommer vi att få se hur. Det handlar om olika typer av underrättelse- och terroroperationer som regimen i Iran planerar att genomföra med hjälp av resurser de har byggt upp under flera år, bland annat i Sverige. Kriget kommer också att destabilisera redan instabila länder i Mellanöstern som Jordanien, Libanon och Irak, där Iran kommer att använda sig av proxygrupper för att skapa oro. Målet är att skapa kaos som ska hindra Israel från att nå sitt mål, att förstöra det iranska kärnvapenprogrammet.

Visa på X

Det har nu gått mer än ett år sedan Expo, Vänsterpartiet, Miljöpartiet och AFA-grundaren Mathias Wåg påstod att deras möte attackerades av ”nazister”. Trots detta har polisen fortfarande inte hittat några sådana nazister. Hur många aktiva nazister finns det egentligen i Sverige? Den påstådda attacken inträffade precis när kampanjen inför EU-valet drog igång. Tre dagar senare höll de rödgröna partierna en manifestation mot rasism, där Amanda Lind (MP) kallade attacken för en ”terrorhandling”. Så var är terroristerna? Inte många medier har följt upp händelsen. Expo och Vänsterpartiet slog direkt fast att det var nazister. Hur visste de det? Sedan EU-valet har ingen nämnt ett ord om Gubbängen. Det är märkligt hur något kan beskrivas som ett nationellt trauma av vänstern ena dagen, för att året därpå vara helt bortglömt. Jag hoppas att polisen inte ger upp bara för att medierna, av någon outgrundlig anledning, tappat intresset för denna så kallade “terrorhandling”. Jag brukar påminna folk om hijabuppropet. En gravid muslimsk kvinna i Farsta misshandlades två gånger inom loppet av två veckor. Det följdes av en massiv politisk kampanj. Man hade DNA. Polisen skulle när som helst hitta den vita kristna gärningsmannen. Politiker tog på sig hijab och hyllade slöjan. Men någon gärningsman hittades aldrig. Hela kampanjen drevs av islamister som ville framställa ”islamofobin” som det stora hotet. Därför väntar jag med att tro på något tills någon nazist faktiskt hittas. Det har ljugits förut i det här landet. Ställ dig också följande fråga: Har Socialdemokraterna och vänstern ett intresse av att fokusera på nazism och rasism istället för de verkliga problem vi har i Sverige? Men som sagt, om de nu såg nazister så gjorde de väl det. Och snart hittar väl polisen dem. Märkligt att ingen bryr sig om de pro-palestinska extremisterna utanför riksdagshuset som dagligen trakasserar riksdagsledamöter. Men det är ju ingenting som vänstern kan använda politisk till sin fördel.

Visa på X

Såg den här patetiska artikeln för några dagar sedan. Vänstern fortsätter att fiska efter sin rasist. Det räcker inte med att tio människor sköts ihjäl. Vänstern vill ha sin rasist, oavsett om det finns belägg eller inte. Ännu mer patetiskt var TV4:s ljudklipp med antydningar om att gärningsmannen skrek ”ni ska bort från Europa”. Ingen annan hörde det, förutom de som ville höra det. Samtidigt har vi invandrargäng som regelbundet skjuter, placerar bomber och sprider våld i samhället. Ingen bryr sig om vad de säger. Det görs inga ljudanalyser där media försöker antyda något om dessa grupper. Det här handlar helt enkelt om att en etnisk svensk sköt ihjäl människor med utländsk bakgrund, och då vill vänstern självklart veta: hur kan vi utnyttja denna tragedi politiskt? Försök inte inbilla mig att dessa vänsterpolitiker inte är genomruttna människor utan moral. De ser varje tragedi som en politisk möjlighet och längtar efter mer polarisering mellan invandrare och etniska svenskar. Det är deprimerande. Och de politiker som nu försöker uppfinna en rasist genom att sätta press på polisen är samma politiker som förnekade våldtäkterna under migrationskrisen. Det är samma personer som tillät 30-åriga män att gå i grundskolan. Stackars de barn som fick utstå det. Och jag kan fortsätta nämna allting som de vägrat se de senaste 30 åren. Nu vill de till varje pris ha sin rasist.

Visa på X

Uppmanar er alla att skriva på protestlistan mot bygget av moskén i Skärholmen, som har kopplingar till den islamistiska organisationen Millî Görüş. Jag har själv skrivit under. För varje moské som byggs islamiseras Sverige allt mer. Socialdemokraterna, som styr Stockholms stad, ger här en försmak av vad som väntar om de vinner valet. Enligt flera källor har moskén i Skärholmen kopplingar till Millî Görüş. Det är Millî Görüş eget byggbolag som står bakom projektet. Det är uppenbart att denna moské kommer bli ett centrum för extremism och antisemitism. Ändå väljer Socialdemokraterna att inte stoppa bygget. Umgänget med Millî Görüş var också en av anledningarna till att Mehmet Kaplan, miljöpartistiskt statsråd i Löfvens regering, tvingades avgå. Nu, nio år senare, tillåts samma islamistiska organisation att bygga en moské i Skärholmen, för att Socialdemokraterna låter det ske. https://www.skrivunder.com/stoppa_moskebyggen_i_stockholms_lan

Visa på X

Det här försvann snabbt i mediebruset. En socialdemokratisk regionpolitiker agerar som lobbyist för regimen i Azerbajdzjan. Enligt Dagens ETC skrev hon ett tackbrev till Azerbajdzjans diktator 2020 där hon förklarade att hon kommer att sätta Azerbajdzjans intressen före allt annat. Irada Alieva-Söderberg (S) sitter kvar och har fått fullt stöd av Socialdemokraterna. Jag gissar att ni inte kommer höra om detta i SVT heller. Partiet som säger sig vilja ”rädda” demokratin har regionpolitiker som stödjer diktaturer, och det verkar vara helt okej. Jamal El-Haj var ju också en ”klassisk socialdemokrat” tills det blev ohållbart. Det är totalt vansinne att vi har politiker i Sverige som öppet skriver att de stödjer en diktatur och sätter denna diktaturs intressen framför Sveriges. Inte en enda journalist har krävt en kommentar från Magdalena Andersson om detta. Låt mig konstatera: Det här är inte normalt. Om det hade gällt vilket annat parti som helst hade drevet varit igång för länge sedan.

Visa på X

Replikskifte med Centerpartiet från april. "Jag måste ställa en fråga till ledamoten Cato. Om vi här i Sverige har en islamist som inte trivs här utan vill åka till ett islamistiskt land och leva enligt de värderingarna – vill ledamoten Cato att han också ska stanna kvar? Är han också välkommen i Sverige, enligt ledamoten Cato? Det finns ju människor som inte trivs här. Alla delar inte ledamoten Catos värderingar. Det är inte alla som tycker att man ska vara så tolerant mot homosexuella. Det finns många islamister i Sverige som inte vill att man ska vara tolerant mot homosexuella. Vill ledamoten Cato välkomna dem också?" Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/migrationsfragor_hc01sfu18/

Visa på X

Det finns två tydliga alternativ när det gäller migrationspolitiken. Anförande från april: ”Centerpartiet, Vänsterpartiet och Miljöpartiet skriver i en gemensam reservation att regeringen ska vara drivande i att EU ska ta emot fler kvotflyktingar och att det ska tas fram en strategi för att uppmuntra och stärka incitamenten för EU-länder att ta emot kvotflyktingar. Detta skriver de medan europeiska samhällen håller på att destabiliseras av migrationen. De vill ta emot ännu fler. Socialdemokraterna har gjort bedömningen att det är dessa partier som ska bli deras regeringsunderlag.” Hela debatten kan ni se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/migrationsfragor_hc01sfu18/

Visa på X

Eftersom Trans- och tjejjouren i Malmö nu enbart ska bli en transjour utgår jag ifrån att verksamheten skalas ner, eftersom antalet transpersoner är flera gånger färre än antalet tjejer och kvinnor. Om Malmö stad betalar ut bidrag till transjouren, vilket nästan alltid är fallet, vore det märkligt om bidraget inte sänks, då verksamheten enligt egen utsago nu riktar sig till betydligt färre personer. De flesta undersökningar visar att mindre än en procent av befolkningen är transpersoner. Om man inte längre ska rikta sig till tjejer utan enbart till transpersoner, är det uppenbart att verksamheten borde kunna bedrivas med en betydligt mindre budget.

Visa på X

Jag såg det här för några veckor sedan. Vi har ett politiskt alternativ som genomför en politik för att begränsa bidragssamhället, och så har vi ett annat politiskt alternativ som hittar kreativa sätt att expandera bidragssamhället. Vad finns det för incitament att arbeta om staten ska betala för precis allting? Snart föreslår de väl ett fikabidrag, så att alla kan gå på café. Allt annat vore ju omänskligt, eller hur? Vad är poängen med att arbeta om alla ändå ska få allting från staten? Att spendera massor av pengar under lovet är ingen mänsklig rättighet. Det beror helt enkelt på din inkomst. Det är intressant att Vänsterpartiet har hittat på ett bidrag som ger multum till den där invandrarfamiljen med fem barn, där föräldrarna egentligen behöver alla incitament de kan få för att skaffa sitt första jobb. Arbetare och pensionärer i Sverige behöver skattesänkningar för att kunna behålla en större del av sin hårt förtjänta inkomst. Jag är trött på att betala massor av skatt bara för att vänsterpolitiker ska få känna sig goda.

Visa på X

Intervjuades i veckan av @Riksstudios om den arabiska allsång som Malmö stad finansierar. Först var det en arabisk filmfestival. Sedan var det en arabisk bokmässa. Nu är det arabisk allsång. Bara en fråga: Om allt ska vara på arabiska, vad gör man då i Sverige? Det finns massor av arabländer. Åk till ett. Prata arabiska dygnet runt. Ingen bryr sig. Men låt inte skattebetalarna stå för notan för en massa arabiska arrangemang. Är det så svårt att förstå? https://youtu.be/fHUbzL7XnIs?si=uINTse4Im-7C58c2

Visa på X

Deltog i en diskussion om arbetskraftsinvandring i måndags, vid ett seminarium anordnat av Svenskt Näringsliv. Jag ansågs vara den mest optimistiska vad gäller den kommande höjningen av lönekravet för arbetskraftsinvandring från länder utanför EU. Det stämmer nog. De reformer vi nu genomför när det gäller arbetskraftsinvandringen är sådant som Socialdemokraterna bara pratade om, men aldrig genomförde. Arbetslösa i Sverige ska inte behöva konkurrera med hela världen om de enkla jobben. Vi säger det och vi ser till att det blir verklighet.

Visa på X

Sverigedemokraterna vill införa ett moratorium för beviljande av medborgarskap så länge denna katastrofala medborgarskapslag är i kraft. Vi har använt vårt inflytande för att få igenom kontrollåtgärder som åtminstone säkerställer att antalet beviljade medborgarskap minskar tills en ny lagstiftning är på plats. Socialdemokraterna däremot vill avsätta resurser för att snabba på handläggningsprocessen så att fler kan beviljas medborgarskap enligt nuvarande lagstiftning, en lagstiftning som varken ställer krav på språkkunskaper eller egen försörjning.

Visa på X

Interpellationsdebatt från 28 mars. Vänsterpartist hade lämnat in interpellationsfråga till socialministern för att beklaga sig över hur tufft muslimerna har det. Av någon anledning kom inte vänsterpartisten. Istället var jag där.😠 "Problemet i Sverige är inte att det finns misstänksamhet mot vissa muslimska verksamheter. Problemet är att vi inte kan stänga ned dem. Vi måste ha lagstiftning för att stänga ned vissa moskéer. Sådan lagstiftning finns i både Frankrike, Tyskland och Österrike. Sverige behöver sådan lagstiftning för att stänga ned moskéer som används som spioncenter för främmande makt eller sprider extremism. För varje moské som byggs islamiseras Sverige mer och mer, och det är inte en inriktning som svenska folket stöder." Hela debatten kan ni se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/stod-till-muslimska-foreningar-och-trossamfund_hc10529/

Visa på X

För ett tag sedan meddelade Marabou att de minskar storleken på sina chokladkakor. Orsaken, enligt Marabou, var det höga kakaopriset. Anders Lindberg visste såklart bättre än så. Det var regeringens fel att ett privat företag väljer att göra sina produkter mindre, menade Lindberg. Det är den klassiska Anders-Lindberg-idiotin vi alla känner till. Men det blir mer intressant. För var det inte så att Marabou skulle bojkottas för bara ett tag sedan, enligt tyckareliten? Just det. Marabou skulle bojkottas eftersom ägaren, Mondelez, hade verksamhet i Ryssland. Och en av dem som uppmanade till denna bojkott var förstås Anders Lindberg. Vad skulle han annars göra? Mannen som inte har några principer men många åsikter. Hela bojkotten var ju korkad för det finns många företag som har verksamhet i Ryssland. Några mindre begåvade personer valde ut Marabou helt godtyckligt, utan att ens fråga sig själva vilka andra företag som också har verksamhet där. Men man undrar: Hur är det egentligen? Vill Anders Lindberg att folk ska äta mer Marabou eller mindre? Och tänk er. Det här är alltså en person som medier bjuder in för att han ska kommentera seriösa frågor, som om han vet vad han pratar om.

Visa på X

Både Vänsterpartiet och Miljöpartiet vill att Sverige och EU ska införa något som kallas ”asylvisum”. Det innebär att personer som inte kan ta sig till EU ska kunna få ett visum för att resa in i EU och därefter söka asyl. Man måste då beakta att en miljon människor ansökte om asyl i EU förra året. Det pågår redan en migrationskris i delar av Europa. Men Vänsterpartiet och Miljöpartiet vill att ännu fler ska söka asyl. En miljon räcker inte, enligt dem. Tanken är att svenska beskickningar i utlandet skulle utfärda visum till personer som vill resa till Sverige eller ett annat EU-land i syfte att söka asyl. De driver en politik som kommer skapa kaos. Det här är partierna som Socialdemokraterna vill regera tillsammans med. Tror någon verkligen att Socialdemokraterna kommer att föra en restriktiv migrationspolitik?

Visa på X

Anförande från interpellationsdebatt om mångkultur, från 21 mars. "Låt oss även nämna vad konsekvenserna av ett mångkulturellt samhälle kan vara. När invandrare inte anpassar sig till det svenska samhället och inom vissa geografiska områden förstärker hemlandets kultur får vi de parallella samhällen vi ser i Sverige i dag. Att invandrare väljer bort det svenska språket, sociala koder i det svenska samhället och svenska värderingar leder till arbetslöshet och sociala problem. Ett mångkulturellt samhälle skapar grunden för invandrarnas utanförskap. Det bästa budskap alla makthavare kan ge till invandrare är att vi lever i ett monokulturellt samhälle, där den svenska kulturen är den kultur som alla som vill inkluderas i samhället ska anpassa sig till. Det är faktiskt sanningen. Det är så Sverige ser ut. Om du inte lär dig svenska och om du lever enligt hemlandets normer är det lika bra att du åker hem, eftersom du är och kommer att förbli en belastning." Se hela debatten här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/mangkultur-i-sverige_hc10455/

Visa på X

Jag läste den här krönikan för några veckor sedan. Delvis fungerar krönikan som ett försök att ursäkta Lorena Delgado Varas antisemitism. Det är inte hennes fel, det är Twitters och Elon Musks fel. Självklart. Vad är inte Musks och Trumps fel? Men sedan slog det mig: kan det vara så att denna intellektuella gigant på Expressen faktiskt själv har ett Twitterkonto? Skulle det kunna vara så? Och det visar sig att han hade ett Twitterkonto, precis som alla dessa “korkade” politiker. Det senaste han hade delat var en artikel om en maskerad kvinna som kallar sig ”Fröken Snusk”. Jag vet att en sådan karaktär existerar, eftersom jag då och då läser etablerade tidningar som Expressen, och de rapporterar rätt mycket om både Fröken Snusk och Måns Zelmerlöws skilsmässa, och andra nyheter som egentligen hör hemma i skvallertidningar. Och det är ju själva anledningen till att man söker sig till alternativa nyhetskällor. Man kanske bara är trött på att läsa om så kallade nyheter, skrivna av personer som helt saknar analytisk förmåga. Vad menar jag med “så kallade nyheter”? Här är ett exempel från Aftonbladet: ”Robert De Niros dotter kommer ut som trans.” Tyvärr, det där är ingen nyhet. Det är helt irrelevant. Seriösa tidningar borde inte bry sig om sånt. Det händer ganska viktiga saker i världen just nu. Men mycket av det täcks inte av svenska medier, eftersom Robert De Niros dotter har ju kommit ut som trans. Det är ju viktigt för vissa. Därför måste man hämta sina nyheter från annat håll.

Visa på X

Fick äran att förstamajtala i Burlöv tillsammans med mina riksdagskollegor @SdPontus och @VTiblom. Stort tack till SD Burlöv för det fantastiska arrangemanget och till alla som kom för att lyssna.

Visa på X