Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Nima Gholam Ali Pour

Sverigedemokraterna

@nimagap (X)

407

inlägg

Man har sett medias partiskhet så länge, men man blir alltid förvånad. Ingen i etablerad media har alltså skrivit vem den ”fristående konstnären” som anordnade de hängda Förintelsedockorna, egentligen var. Är det en grej nu? Hemliga konstnärer? Eller handlar det om en ”konstnär” på vänsterkanten som skyddas av etablerad media? Finns det inte en enda journalist som är intresserad av att ställa en eller två frågor till den här ”konstnären”? Ingen? Sedan har vi S-politikern Mahmoud Shnino, som enligt sin LinkedIn-sida är kommunikatör för Umeå kommun. Han har tagit en bild tillsammans med de här hängda Förintelsedockorna, med en palestinsk flagga i handen. Det är bara Riks och Bulletin som har rapporterat om honom. Är det här verkligen inte intressant för etablerad media? Jobbar den här personen faktiskt för Umeå kommun? Kommer Socialdemokraterna att utesluta honom? Och sedan blir journalisterna så ledsna när man misstror dem. Men vad ska man göra? Vad är det för medier som visar noll intresse för vem som hängt dockor i kläder från Förintelselägren? Det är ju fejkmedier. Ska vi låtsas att de är riktiga journalister, att de inte springer Socialdemokraternas ärenden? Hur länge ska vi göra det? Vad hade hänt om en politiker från något högerparti gjort samma sak som Mahmoud Shnino? WOOOOO! Det hade pågått i veckor. Folk hade blivit påminda om det i tio år. För media hade sett till att de kom ihåg det. Om du inte ser att de etablerade medierna står på Socialdemokraternas sida, då är du blind. Jag tänker varje gång att nu kommer jag inte bli förvånad. Men ändå blir jag det, gång på gång. För de här etablerade medierna blir mer och mer som propagandakanaler för vänsteretablissemanget. Det är ett faktum. Och de borde skämmas. Och sluta kalla er journalister!

Visa på X

Det framgick inte i de svenska medierna. Men den här månaden hindrade Israel att en etnisk rensning av Syriens drusiska minoritet genomfördes, genom att ”kommunicera” med islamister på det enda språk de förstår. Om islamisterna i Syrien hade lyckats genomföra en etnisk rensning av druserna hade ingen inom vänstern brytt sig. Ingen hade demonstrerat. Druserna skulle ha glömts bort, precis som alla de som föll offer för Islamiska staten. Det är värt att notera att vänstern tycks ha valt ut en stat i Mellanöstern att hata, och denna stat ”råkar” vara judisk. Det är inte särskilt många protester mot de andra islamistiska staterna i regionen. Hur kommer det sig?

Visa på X

I tider av brus och tempo är naturen ett av våra mest underskattade skyddsnät. Tack Småland – det är platser som dessa som gör dig oförglömligt vackert.

Visa på X

Det är intressant hur vänsterkrönikörer försvarar Greta ”Gothenburg” Thunberg, även när hon tar emot ett diplom från en organisation som deltagit i 7 oktober-attacken mot Israel. Det är för övrigt samma organisation som, via Vänsterpartiet, fått svenska biståndspengar. Jag har varit politiskt aktiv i ganska många år nu. Jag har aldrig fått ett diplom från en organisation som skadar civila eller rättfärdigar våld mot civila. Det är inte så att man bara får diplom från sådana organisationer. Man måste först beblanda sig med den typen av människor och stödja deras demonstrationer. Förresten, vad hände med klimatet? Var inte det den viktigaste frågan? Nu ska hon plötsligt stödja mördare. Vänstern har dessutom kört samma narrativ om Greta ”Gothenburg” Thunberg från början. Å ena sidan är hon helt okunnig. Hon vet ingenting om någonting. Därför hamnar hon i dåligt sällskap hela tiden och säger märkliga saker. Men å andra sidan är hon ett geni som sitter på alla svaren. Så vilket är det? Är hon dum som en gås, eller är hon det här geniet som vi alla ska lyssna på? Det kan inte vara både och. DFLP, organisationen som gett henne diplomet, som hon också valt att ta emot, deltog i 7 oktober-attacken, där man begick fruktansvärda övergrepp mot helt vanliga människor som du och jag. Så här: Om du inte vet vilka organisationer du demonstrerar med, och inte heller vilka som delar ut diplomen du tar emot, då kanske du inte är rätt person att uttala dig i frågan. Låter det fel? Om du inte har en aning om vilka DFLP är, så kanske du borde hålla tyst en stund och läsa en bok. Får man säga så nuförtiden? Får man uppmana folk att läsa på, eller är det också kränkande? Jag vill inte vara en dumofob. Läs på innan du utnämner dig själv till palestiniernas förkämpe. Kanske palestinierna inte vill ha mördare som sina representanter. Den möjligheten finns ju.

Visa på X

Den här kampanjen mot Forssell är helt motbjudande. Så vad oppositionen säger är att alla som har problematiska barn är diskvalificerade från politiken. Och medierna köper det här, som om det vore seriös kritik. Gäller samma regler för vänstern? Hade inte Soraya Post, f.d. EU-parlamentariker från FI, en dotter som var kriminell och dömdes för stölder från äldre? Jo, och vad sa medierna då? Hade inte Demirok en släkting med nära band till Erdogan-regimen? Hur mycket skrev medierna om det? Det var väl en eller två artiklar om det. Sedan är det märkligt att SVT driver ett narrativ där om någon i din familj beter sig på ett visst sätt, så får du inte bedriva en viss politik. Så om jag har muslimer i min släkt, kan jag då inte vara kritisk till islam? Då är det dubbla måttstockar enligt SVT. Och i slutändan valde man att hänga ut en minderårig som inte var en offentlig person, bara för att han var anhörig till en politiker. Nu vet ni. Det är fritt fram att göra så. Jag skulle aldrig göra något så sjukt, men nu har SVT och andra etablerade medier satt ribban för vad som är acceptabelt. Om politiker eller offentliga personer på vänsterkanten får sina problematiska anhöriga uthängda, börja inte klaga. Det är fritt fram nu. Och vi förväntar oss att SVT följer upp det då också. Det är väl inte så att SVT har dubbla måttstockar? Fast vi vet att SVT har dubbla måttstockar, och ju närmare valet vi kommer, desto tydligare blir det.

Visa på X

Ibland får man ett mejl från allmänheten. Har man tur kan man ta det direkt till berörd minister, vilket jag gjorde den 5 juni. Den här frågan handlade om pensionärer som gifter sig efter pensioneringen och på grund av detta får sänkt pension.

Visa på X

Den här veckan hölls en misstroendeomröstning mot EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen. Det blev mycket prat i medierna om att ”ytterhögern” ville avsätta henne, men desto mindre om själva sakfrågan. Så låt oss gå igenom det, så att alla hänger med. Pfizergate handlar om att Ursula von der Leyen förhandlade ett vaccinkontrakt värt 380 miljarder kronor, ungefär en fjärdedel av den svenska statsbudgeten, via sin mobil, genom sms-meddelanden. Därefter raderade hon alla sms. Det är förståeligt om inte alla är insatta. New York Times avslöjade detta redan 2021. Sedan dess har svenska medier knappt bevakat det, trots att det kan vara en av de största korruptionsskandalerna i EU:s historia. Först när EU-domstolen i maj 2025 slog fast att von der Leyen agerat fel började vissa svenska medier skriva om det. Men SVT har fortfarande inte sänt ett enda inslag där de fördjupar sig i vad Pfizergate egentligen handlar om. Om vi hade haft riktiga medier i Sverige hade man följt upp detta, precis som utländska redaktioner har gjort. Kan vi en gång för alla slå fast: medierna granskar inte makten – de granskar folket. Läs på om detta. Fundera sedan över hur korrumperade våra medier är, som knappt har rört detta. 380 miljarder kronor via raderade sms. Gangsterfasoner. Och hur korrupt är EU om något sådant ens är möjligt? När jag säger att SVT sprider desinformation så menar jag det. Om du ser på Aktuellt så har du ingen aning om vad som pågår i världen. Pfizergate är ett exempel på detta.

Visa på X

Några tankar om kriget mellan Iran och Israel som avslutades den 24 juni. Först och främst framgick det tydligt att ett krig mellan Israel och Iran inte innebär att iranierna stödjer sina förtryckare. Tvärtom väckte kriget och tanken på att det skulle kunna leda till ett regimskifte, hopp. Den ena experten efter den andra i svenska medier väntade sig att iranierna skulle sluta upp bakom regimen. Det hände inte. Iranier är inte palestinier som klamrar sig fast vid sina förtryckare. Samtidigt har man i Sverige börjat vifta med mullornas flagga vid palestinademonstrationer, vilket är djupt ironiskt. Om det är någon som hyllar förtryckande terrorister så är det just palestinademonstranter. Regimen i Iran har försökt framställa det här tolvdagarskriget som en seger, men faktum är att den, trots enorma investeringar i militären, inte kunde försvara landet eller ens nyckelpersoner inom regimen. Regimen är nu närmare sitt fall än före kriget. De som förlitar sig på den här regimen vet nu att om ett verkligt krig bryter ut är ingen säker. Det här är en korrupt regim som, trots Irans stora resurser, inte har lyckats bygga upp ett försvar värt namnet. Det finns flera skäl till att det inte blev ett regimskifte. Det saknades marktrupper som kunde fullfölja jobbet, vare sig från USA, Israel, den iranska oppositionen eller separatistgrupper. Hade kriget pågått längre och regimens värnlöshet blottats ytterligare, hade det funnits en viss sannolikhet att den reguljära iranska armén hade gjort uppror. Men nu står det klart för alla att något regimskifte i Iran inte kommer ske utan extern hjälp. Antingen måste regimen försvagas genom bombningar som banar väg för uppror, vilket fungerade mot Milosević-regimen, eller så krävs marktrupper som utnyttjar de svagheter som uppstår i bombningarnas spår, för att erövra territorium och upprätta en ny regering. Den här idén att obeväpnade människor ska gå till attack mot revolutionsgardet och Basij-milisen har aldrig fungerat, varken i Iran eller något annat land. Vi vet nu också att mullornas regim har rustat revolutionsgardet och Basij-milisen främst för att bekämpa interna fiender, inte externa. Det här är en regim som medvetet har beslutat att använda väpnade styrkor mot sitt eget folk. En sådan regim kan inte störtas enbart genom protester och demonstrationer. Det är dessutom ett faktum att regimen har blivit allt mer effektiv på att slå ner protester. Det här tolvdagarskriget mot Israel var det närmaste regimen kommit en kollaps, och det beror på att strukturerna för mullornas förtryck måste bekämpas med våld. Mullorna kommer inte frivilligt att ge upp makten. Under de här tolv dagarna framkom också att MAGA-rörelsen, och därmed även Trump, menar allvar med att USA inte ska involveras i krig med marktrupper. Det innebär att många länder som tidigare förlitat sig på USA nu måste rusta för att kunna hantera geopolitiska konflikter på egen hand. USA:s roll som världspolis är över. Just MAGA-rörelsens påtryckningar för att kriget skulle avslutas är en av orsakerna till att detta krig inte ledde till ett regimskifte i Iran. Betyder det att det aldrig kommer att bli ett regimskifte i Iran? Nej. Det betyder att regimen idag är mycket svagare än före kriget, och att det finns flera möjliga scenarier för hur ett regimskifte kan ske, men inget av dem inkluderar obeväpnade demonstranter. Att möta mullornas regim obeväpnad är självmord. Att möta mullorna beväpnad verkar däremot fungera jättebra, vilket det här kriget visade.

Visa på X

Socialdemokraterna vill tvångsblanda befolkningen men vägrar förklara hur. Ska staten omplacera människor mot deras vilja? Ska våra hem bli integrationsprojekt? Antingen förnekar de att de föreslår detta, eller så ger de inga detaljer. Etnisk segregation beror inte på brist på tvång, utan på massinvandring. Integration sker när människor får arbete, utbildning, gör egna val och tar till sig svenska värderingar och svensk kultur. Det är inte staten som bygger gemenskap, det gör människor själva. Istället för att vilseledas av Socialdemokraternas politik borde vi prata om vad Sverige verkligen behöver: assimilering. Anpassa dig till majoritetssamhället eller åk hem. Det är överhuvudtaget inte kontroversiellt. Många invandrare har gjort denna resa. Det är det som fungerar. Det är dessa invandrare som faktiskt bidrar och trivs i Sverige. Låt oss vara ärliga.

Visa på X

Tillbaka från Almedalsveckan. Det blev några debatter, givande möten och ett pass i SD-tältet. Alltid värdefullt att få samtala med människor om vart Sverige är på väg.

Visa på X

Nu har även jag blivit drabbad av Copyright Agent, det danska företaget som TT har anlitat för att kräva in pengar när de anser att någon brutit mot upphovsrätten. Trots kritik om att Copyright Agent inte verkar förstå undantagen i den svenska upphovsrätten, fortsätter TT att mjölka människor på pengar. Affärsidén bakom Copyright Agent bygger på att rättegångskostnaderna ofta blir högre än den faktura de skickar. På så sätt får de in stora summor pengar som de egentligen inte har rätt till. Det är en form av utpressning. Men ni känner mig. Jag avskyr lurendrejare. Jag har inget emot att betala rättegångskostnader. Även en annan Nima, @Nima_Ros, har drabbats. Många har blivit utsatta, och det har blivit tydligt att TT försöker mjölka folk på pengar de inte har rätt till. Det är viktigt att känna till undantagen i upphovsrätten om ni skulle få ett sådant brev. Jag skriver det här eftersom jag blivit uppmanad att göra det, så att fler inte ska ge pengar till TT för exempelvis en skärmdump från en nyhetssida som ni lagt på sociala medier. Det här är ren utpressningsverksamhet. TT är mycket väl medvetna om att undantag finns i upphovsrätten. De har anlitat ett oseriöst företag för att kunna ta dina pengar. Betala inte. Kontakta en advokat. Oftast försvinner det här Kalle Anka-företaget när man bestrider deras krav. De vill inte heller betala rättegångskostnader. De vill bara ha dina pengar.

Visa på X

Dessa mullor i Iran hade intalat sig själva och några lättlurade palestinier att de skulle förgöra Israel. Nu visar det sig att Iran inte ens kan försvara sitt eget territorium. Det säger mycket om hur korrupt och svag regimen i Iran är. Det är också därför regimen nu plötsligt börjar prata om internationell rätt och diplomati. Samma regim som har upprättat miliser och terroristorganisationer i bland annat Irak, Syrien och Libanon. Och självklart finns det ”experter” som går på detta. Mullornas regim har fört ett krig mot det iranska folket. Slutet för denna regim kommer att bli antingen inbördeskrig eller regimskifte genom externa åtgärder, vilket redan har inletts. Anledningen till att shahens regim störtades 1979 var att shahen inte ville beordra en massaker. Istället för att sätta in militären mot de protesterande valde han att lämna landet. Den här regimen kommer inte att lämna frivilligt. De har ingen respekt för människoliv. Ett folkligt uppror utan externt stöd är inte möjligt i Iran, eftersom mullorna gång på gång har visat att de är beredda att döda hur många som helst för att behålla makten. Det är mullorna som har orsakat det här kriget. Av någon märklig anledning har de i årtionden hotat både Israel och USA, utan att något av dessa länder hotat Irans suveränitet. Genom olika terroristgrupper har de attackerat både israeler och amerikaner under flera decennier. Varför? För att mullorna, från den dag de tog makten i Iran, har försökt exportera sin islamistiska ideologi, byggd på hat mot västvärlden. Jag är inte för krig, men allt kan inte lösas genom diplomati. Man kan inte förhandla med en regim som försöker mörda människor i Sverige genom gängkriminella. Den här regimen har spridit krig och terror sedan den bildades. Förr eller senare skulle deras aggressiva handlingar leda till ett större krig. Nu är vi där. Är det inte dags att europeiska länder börjar behandla mullorna i Iran på samma sätt som man behandlar Putin? Det är dags att avsluta dialogen med mullorna och istället stödja alla krafter som vill se ett regimskifte. Om detta krig leder till ett regimskifte är det ett befrielsekrig från nästan femtio år av islamistisk ockupation. Om det inte leder till ett regimskifte fortsätter terrorn och förtrycket. Det är ett enkelt val.

Visa på X

Det var en del gnissel kring det återkommande, skattefinansierade eid-firandet i Malmö. Nu när det blivit tydligt för alla att Ibn Rushd är en islamistisk organisation kan Socialdemokraterna inte längre bara räcka över en påse pengar till Ibn Rushd för att de ska arrangera eid-firandet. Istället har islamiseringen av Malmö blivit ett ABF-projekt. Det är ju så jobbigt att låta muslimska organisationer arrangera eid-firandet. De verkar helt enkelt inte kunna hålla sig borta från extremism och antisemitism. Då får islam bli ett ABF-projekt. Jag hörde även att det fanns clowner och magdansöser på ABF:s eid-firande, vilket är en rätt lustig kulturkrock. Har inte Socialdemokraterna förstått att dessa muslimska organisationer vill täcka kvinnor hela tiden? Magdansöser? Det enda som saknades var ett Eid-HBTQIA+-tält, så hade det varit komplett. Men skämt åsido: Självklart ska inte skattebetalarnas pengar gå till eid-firanden runtom i Malmö. Förutom ett firande i Folkets park hölls dessutom fyra lokala eid-firanden i olika delar av staden. Det här visar att vissa kommuner har alldeles för mycket resurser. Har en kommun råd att fira en högtid som rör en främmande religion som islam, då har kommunen för mycket pengar. Det är min bestämda åsikt. Och varför kan inte muslimer själva finansiera firandet av sina högtider? Varför måste hela skattekollektivet bekosta islamiseringen av Sverige? Varför ska mina pengar gå till firandet av muslimska högtider? Är det så här Socialdemokraterna tänker bryta segregationen, genom att förena alla under islams baner? Låt mig vara tydlig: Eid-firande är inte svenskt.

Visa på X

Det märks att oppositionen vill vinna ett val baserat på missnöje och lögner. Det minsta man kan förvänta sig av en förtroendevald politiker är att kontrollera sanningshalten i det man publicerar i sociala medier. Men det kanske är för höga krav för vissa politiker. Nu har Socialdemokraterna haft sin kongress. Är det inte dags att de börjar tala om sin politik? Det är gott om slagord, men så fort man börjar ställa frågor blir det ganska luddigt. Och det är viktigt att ställa de frågorna nu. Magdalena Anderssons eventuella regeringsunderlag består av tre partier som varken är överens med varandra eller med Socialdemokraterna. Om Vänsterpartiet och Miljöpartiet får bestämma ska alla migrationsreformer rullas tillbaka, och vi ska till och med ta emot fler migranter än vad vi gjorde under Löfven.

Visa på X