Det här är SDs värld. Have no doubt.
Visa på X →402
inlägg
Lösenordsbytardagen idag! Tips från experterna: 1: Unika lösenord för varje tjänst. 2: Byt om ett lösenord har läckt. 3: Använd gemener, VERSALER & teck3n!

@Bo_Bulten @Skolinkvisition @MartellRobbie Nej
Visa på X →Vi vill i Centerpartiet att våldtäktsmän ska utvisas. Vi vill i Centerpartiet att vårdbiträden ska stanna. För invandrare är individer. De också. Det borde inte vara kontroversiellt. Det borde vara självklart.
Visa på X →Men många ser samma som vi. Och när hederliga, arbetssamma människor som inte gjort något fel utvisas - då tappar många tron på politiken. Är det såhär vi ska vara? Är det här Sverige? Och svaret är nej. Det behöver det inte vara. Men det kräver att Tidö försvinner.
Visa på X →Men det är ju saker vi bekämpar och har vunnit över för. Och vi kommer vinna igen. Men inte genom att peka ut alla för det några gör. Det är socialism, kollektivism, nationalism. Och Centerpartiet är ett liberalt parti. Numera endast vi tyvärr.
Visa på X →Också där i mångt och mycket för att man inte fokuserat på individerna som utsätts. Istället har man ursäktat förövare för att de varit del av en utsatt grupp. Det håller inte.
Visa på X →Och ja. Det finns struktur. Det finns kultur. Det finns heder. Där är det många partier som varit sena på bollen i att våga diskutera och agera på negativa aspekter som kommit med den stora invandringen.
Visa på X →Men nu har både Liberalerna och Moderaterna tagit efter Sverigedemokraternas världsbild. Och slutat se människan. Istället ser de bara invandraren.
Visa på X →Det är en politik som inte ger någon mening om man inte tror på kollektiv bestraffning. Och det har liberala och frihetliga partier aldrig gjort. Individens förmåga och rättigheter är det vi bygger våra ideologier på.
Visa på X →”Det finns invandrare som genom tvångsäktenskap får hit familj!” Ja. Det gör det. Och därför ska vi ha hårda regler mot tvångsäktenskap. Men varför utvisa 18-åriga gymnasieeleven med arbetande föräldrar för det? Varför ta särskild anknytning helt?
Visa på X →”Det finns invandrare som går på bidrag hela livet!” Ja. Det finns det. Och de ska ha utbildning o krav på insatser för att få bidrag. Men varför ska invandrare som jobbar utvisas för det? Även om de har kollektivavtalsenliga löner?
Visa på X →”Det finns invandrare som är våldtäktsmän!” Ja. Det finns det. Och de ska dömas och utvisas. Men varför ska permanenta uppehållstillstånd dras bort från alla som redan har dom för det? Varför ska allas trygghet undermineras istället för att utvisa de som begår brott?
Visa på X →ÄVEN INVANDRARE ÄR INDIVIDER Det hänt en grej med de tidigare borgerliga partierna som nu är en del av Tidö. Istället för att behandla människor som individer ser de alla invandrare som en och samma sak. Och bygger sin politik därefter. 🧵


@MartellRobbie @Skolinkvisition Centerpartiet har drivit på för att införa offentlighetsprincipen
Visa på X →@Guvizzz @susannasilfver Ja. Därför vi inte gör det.
Visa på X →@susannasilfver Låter helt annorlunda än L och SD!
Visa på X →@amirjawadd @SMohamsson Nej det är inte svårt. Och C har varit tydliga med att vi vill ha OP. Pressade regeringen att ta in det i utredningen https://omni.se/a/2pdeRB
Visa på X →@Guvizzz @slutreplik Där äganderätten är problematisk för skogen? Att staten kan hindra avverkning när som helst tex. Att staten kan ta skogen utan att ersätta ägaren.
Visa på X →@viktorbk 😂
Visa på X →@Guvizzz @slutreplik Nej. Det finns massor med grejer. Men regeringen har inte försvagat den för skogen. Däremot inte heller stärkt den.
Visa på X →

@SMohamsson Positivt överraskat ska jag erkänna. Bra att det bli några faktiska förändringar som kan bidra till att rensa upp i problemen!
Visa på X →@slutreplik Tidö har ökat staten och minskat individens frihet. Inte omvänt.
Visa på X →”Vi tar bort permanenta uppehållstillstånd för att folk ska bli medborgare istället” som @liberalerna säger. Tror man att Tidö vill lägga flera miljarder kr för att kunna omvandla PUT till medborgarskap bör man gå om förskolan. Det här handlar om utrensning av invandrare.
