@Aeropyornis Kan vi lösa
Visa på X →402
inlägg
@slutreplik ”Ok” Vi har lägst belåning av staten, spenderar minst och sänker skatterna i vår budget. Sjuuuuukt socialistiskt.
Visa på X →Hur kommer det sig att statsministern har tid att skotta snö när det ligger några cm i Sthlm. Men inte tid att bry sig om resten av landet när det ligger en meter snö, elen är borta i veckor och människor dör i stormen?
Visa på X →Now do arbetslösheten
Visa på X →Tycker nånstans att Norska Nobelkommittén får för lite cred. Tänk att de kan få bort en diktator genom att buda en affisch till en gaggig gubbe!
Visa på X →Och tack vare Liberalerna är det utan gemensamt skolval ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →1: SD pratar illa om invandrare sen alltid. 2: L ger SD makt i 4 år och slänger ut arbetsamma invandrare. 3: L: ”I nästa mandatperiod tycker vi SD ska prata snällt”. 4: Förtjänt exit från riksdagen för L tyvärr.
Visa på X →@BrunduChristian 1: SD pratar illa om invandrare sen alltid. 2: L ger SD makt i 4 år och slänger ut arbetsamma invandrare. 3: L: ”I nästa mandatperiod tycker vi SD ska prata snällt”. 4: Förtjänt exit från riksdagen för L tyvärr.
Visa på X →@WahlbergRoland Vem vet? Men har skickat frågan till henne :)
Visa på X →@LeslieThoren Det finns oändligt mycket Sverige och demokrati i mig. I motsats till Sverigedemokraterna.
Visa på X →Metalldetektorer på alla Sveriges skolor? Ja. I falla fall om man frågar desperata Liberalerna 🤦♂️
Visa på X →@DavidLindmark3 @johansjostran @JohanForssell Ja de slutar vara barn. Men tidigare kunde de få fortsätta bo här utan att åka ut från Sverige. Herrn Forsell tyckte det var dumt. Så nu skickas de ut.
Visa på X →@persson4_m @DavidLindmark3 @BioPicker @johansjostran @JohanForssell Precis så. Det är det dummaste man kan göra om man vill behålla kompetens.
Visa på X →Samtal. Taxichaufför i Sthlm från Syrien. Kom hit 2017. Blivit medborgare. Jobbat massor med ställen inkl Northvolt. Jobbade gratis första året för att lära språket. Kör egen taxi nu. Föräldrarna jobbat som sjuksköterskor. Är glad för att vara i Sverige.
Visa på X →@Skolinkvisition Ja. Mina. Det vet du. Och att vi i motsats till Liberalerna faktiskt gör något åt problemen.
Visa på X →@JohanForssell Och när deras barn fyller 18 så utvisar ni barnen va?
Visa på X →@britz_johan Asså jag är inget fan av V. Men de har alltså en märklig extra intern skatt UTÖVER skatten som alla andra betalar. När de föreslår att den extra interna skatten sänks är det ett problem? De höjer ju inte för andra mer än för sig själv i vanlig skatt.
Visa på X →@HansEklind Det var mycket snyggt hanterat
Visa på X →Glad att många partiledare pratar om Grönland ikväll på #pldebatt! Att Jimmie Åkesson påstår att vikingar kom före inuiter till Grönland är dock…. anmärkningsvärt. Inuiter på Grönland hade tex späcklampor 3 000 år innan vikingarna kom. https://natmus.dk/nyhed/groenlaendere-opfandt-den-mobile-spaeklampe/
Visa på X →@jonasvlachos Ja. Har pratat med Karin om detta. Det måste ta slut.
Visa på X →@jonsson_henrik Varför skulle jag vilja kolla på något du marknadsför med att vett är vänster? Här kan du läsa vad Aron Emilsson (SD) skriver om din påstådda vänsteridé: https://www.facebook.com/share/p/181aePZSck/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →@KristerThelin 😂 nej det anser jag inte.
Visa på X →@Ur_Gammal Du är kanske vänster vad vet jag. Det är inte jag. Det handlar inte om vad som står på ett papper. Det handlar om hur man agerar för att stärka de gemensamma krafterna för att också stärka sig själv. Det har alla vettiga folk fattat. Men inte Henrik och du uppenbarligen.
Visa på X →Det blir att göra 17 mars hörni


Jag måste ha missat Johan Forssells kommentar kring detta. Som han sagt förut kring alla som nu slängs ut på grund av regeringens ändrade regler: ”lagen gäller lika för alla”. Det gäller väl moderata kommunalråd med? https://www.sydsvenskan.se/staffanstorp/nu-startar-rattegangen-mot-sex-politiker-i-staffanstorp-extremt-ovanligt-atal/

