@Skolinkvisition Ja så klart. Malmös nya skolor är väldigt påkostade. Men nu vill ju L förbjuda kommuner att höja skatten samtidigt som deras krav och nedskärningar gör att massor med skolor stänger.
Visa på X →402
inlägg
@jennymaria @oisincantwell Det är underbart med vackra skolor. Och först och främst skolor som är byggda för att vara skolor. Men L har alltså inte bidragit med en krona mer till skolan. Har lagt mycket nya krav. Vill förbjuda kommuner att höja skatten. Och nu detta utan en krona i finansiering. Löjligt.


@RonnbergLevi Något med det där med att bilda sig som du missat. Här en liten del av politiken för fler lärare. PS: Stora fristående skolor får mindre pengar med Centerpartiet än L. IES 60 mkr mindre på bara ett av våra förslag. https://www.centerpartiet.se/centerpartiets-politik/centerpartiets-politik-a-o/utbildning/larare-och-rektorer
Visa på X →@Anton_Holmlund @thelemoncurd @LivNaslund Måste ha missat vem som varit skolminister
Visa på X →@fridabrundu Ni vill ha färre lärare i svensk skola. Ni har sparat på skolan. Ni har inte finansierat era reformer. Ni har vägrat långsiktighet. Ni kommer med löjeväckande utspel varje vecka. How about att bli seriösa.
Visa på X →@thelemoncurd Vill du ha klassrum utan lärare? Då kan du rösta på L.
Visa på X →

@AsplingLudvig Jag säger att de är dumma i huvudet om de står fast vid specifik kass politik. Du säger att alla i MP är dumma i huvudet alltid. Skillnad mellan att kritisera handling och person. PS: Fortfarande förljugen offerkofta du tar på dig här. Det är ju du som klagar…
Visa på X →@AsplingLudvig Vilken otroligt förljugen offerkofta här. Du säger att man måste vara en idiot för att vara MP. Jag citerar Handelskammaren och Företagarna när de säger er politik är idioti. Om inte du förstår skillnaden i citat om politik och egna personangrepp är det ju sorgligt.
Visa på X →@shpetter Nej det vill alla partier inte
Visa på X →Kul att SD nu tycker att Polisen, Domstolsverket och SÄPO inte förstår det här med lagar.
Visa på X →@InteSosseSe @annikafag @AsplingLudvig Med att kalla Polisen och Domstolsverket för aktivister?
Visa på X →Sånt här gör mig förbannad. En våldtäktsman får stanna för att han gått i skola här. Men en 19 årig student ska utvisas trots att hon gått skola här! De som gör rätt utvisas. De som begår brott får stanna 🤬 Dags att göra om och göra rätt!

Sverige. Du är full. Eller inte full nog. Det är förbjudet att servera öl UTAN mat. Och det är förbjudet att marknadsföra öl MED mat. 🤦♂️

@JohanForssell M har väl infört amnestier också? Glömde du det? Jag vill inte ha amnesti. Jag vill ha vettiga lagar.
Visa på X →Man betalar ingen integrationsskuld genom att kasta guldet på gatan
Visa på X →@hannagarberg @SveLarareSthlm 😂
Visa på X →@meijerlouise @KristerThelin En fyraåring från Malmö utvisades dock själv. Med en förälder med medborgarskap och en med permanent uppehållstillstånd.
Visa på X →@shpetter Precis. Detta är en hittepå lösning. Finns inget svar på det från Forsell annat än att låtsas.
Visa på X →Sååååå. En ny gymnasielag alltså.

@FredrikKopsch @SMohamsson Det är tyvärr inte det hon säger. Hon säger bara att denna utrednings svar på huret är undermåligt.
Visa på X →Sverigedemokraterna en sjuk uppfattning om vad en seger är. Skicka svenskutbildade sjuksköterskor till Iran - seger! Riva sönder svenska rättstraditioner - seger! Få högutbildade att lämna landet - seger!
Visa på X →Kan vi ta det på teams @SMohamsson?

@datakll Så SD tar inte åt sig äran av regeringens politik
Visa på X →@LeifEricsson8 Så SD pratar inte om regeringens politik annars? För två timmar sedan på deras fb. Det är ett patetiskt försvar
