@susannasilfver Det är säkert härligt att få lön för att ljuga. Men inte trevligt.
Vi är sjävklart emot anonyma vittnen. Det bör alla vara. Det är bara rättsosäker valfläsk.
Kring förvar är frågan varför ni inte vill pröva att de är en fara innan de släpps ut. Det är det som är skillnaden!
Visa på X →@kajsadovstad @sofius Eller för att de inte är helt ignoranta inför trovärdigheten.
Visa på X →I 🇸🇪 säger sossar (med en alkoholfri öl på bordet) att det under just fotbolls-VM ska gå att köpa en öl kl 5 på natten.
I 🇩🇰 säger högerns främsta politiker att kokain ska avkriminaliseras (men dock inte köpas på apoteket). Cannabis vill flera partier legalisera.
Lite olika.
Visa på X →@paolorobertocom Vet inte hur det är med läsförmågan. Men jag ifrågasätter inte Åkessons svenskhet. Jag ifrågasätter att man måste ha ätit bark för några hundra år sedan för är vara svensk.
Och ja - de flesta gånger det var krig i jordplätten Skåne kämpade skåningar mot svenskan.
Visa på X →@sdkarlsson Är det hackade löken du gråter över?
Du och Jimmie har inte blött på eller för någon mark tillsammans. Eller ja ni kanske skar er i tummarna på nåt läger?
Tar hellre en 2g svensk redo att dö för Sverige idag än en 20g svensk redo att sälja ut oss till ryssen.
Visa på X →@dahbjo Jo det är ju en box man själv skulle klicka i. Eller inte.
Men misskötsel har man på olika sätt kunnat hantera ett tag.
Visa på X →@Skolinkvisition @jennymaria Det är inte löjligt med vackra skolor. Ingen anser det. Men…
Inget annat land i EU har så lågt antal fullt utbildade lärare som Sverige. Inget annat land i EU har så många elever som lämnar skolan utan att få gå till gymnasiet. Skolor läggs ner.
Ministern: Bygg fint.
Visa på X →Statsministern undrar i dagens frågestund varför det tog så lång tid innan tex islamistiska skolor stängdes.
Fanns det kanske några kopplingar mellan M och starka intressen i friskolesktorn som länge gjort typ alla typer av begränsningar svåra?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
Visa på X →@susannasilfver Och hur länge hade Ulf Kristersson som minister?
Visa på X →@FranssonJosef Det. Har. Inget. Att. Göra. Med. Ditt. Påstående.
Visa på X →@ruter_knekt Också sant
Visa på X →Det är kanske värt att påpeka att de flesta familjerna med rötterna i Skåne och Blekinge slogs MOT Sverige?
Visa på X →@FranssonJosef Vilken fin vetenskaplig betraktelse. Bara sitta och ljuga ihop något för att underminera SÄPO och Domstolsverket.
Varför hatar du allt svenskt så mycket?
Visa på X →@MrWaternooze @SilfverM @sr_ekot Ljuv musik för en centerpartist är att folk anställs. Inte att de sparkas.
Visa på X →@MrWaternooze @SilfverM @sr_ekot Din hörförmåga är tydligen svag. Han vill betala marknadsmässiga löner.
Visa på X →Utvisa folk när de fått nej? Absolut.
Utvisa barn inom timmar och utan möjlighet till överklagande till läger i länder de aldrig varit i? Nja.
Visa på X →@tomastobe Utvisa folk när de fått nej? Absolut.
Utvisa barn inom timmar och utan möjlighet till överklagande till läger i länder de aldrig varit i? Nja.
Visa på X →Mycket bra av regeringen här! Vet inte hur många gånger vi har lyft att YH borde få bättre möjlighet att ge utbildningar på högre nivå - nu blir det av!
https://news.cision.com/se/utbildningsdepartementet/r/regeringen-gor-det-enklare-att-lasa-pa-en-hogre-niva-i-yrkeshogskolan,c4318746
Visa på X →Vi måste få tillbaka de som redan drabbats. Vi har Donya och Darya i Iran tex. Och familjen Perez med deras 8 åriga Gabriella som bott hela sitt liv i Sverige. De får inte komma tillbaka nu. Vad ska regeringen göra för att de inte ska bära konsekvenserna av regeringens politik?
Visa på X →Regeringen vill att ungdomarna utvisas men nu med studentmössan på! Hur mycket bättre blir det? Statsministern sa också bara att de skulle få avsluta sin utbildning. Att de inte vågar gå fram med ett förslag innan valet visar att de inte tänker stoppa utvisningarna på riktigt.
Visa på X →Bra att Tidö har lyssnat på @Centerpartiet. Men de borde lyssna ordentligt. Ta bort medianlönegolvet o bygg på kollektivavtal. Låt 21 år istället för 18 år vara gräns för när du måste ha eget tillstånd. Återinför särskilt ömmande skäl så tonårsutvisningarna stoppas på riktigt.
Visa på X →@BrunduChristian Liberalerna som styr där va?
Visa på X →@EHellsborn Fint ljug. Vi vill ha löner motsvarande kollektivavtal och praxis.
Synd att er politik är så kass att ni konstant känner att ni måste ljuga för att försvara den.
Visa på X →@HenrikJalalian Nej. För de vill inte betala något.
Visa på X →@thelemoncurd Lol. Pröva att säga till landets lärare att ni inte finansiera det och vill utbilda färre lärare så de får ännu fler obehöriga kollegor.
Visa på X →