@ROGSAHL Absolut. Regeringen kan lämna in nycklarna så lovar jag att få ordning på detta innan du hunnit stava till snöflinga.
Visa på X →400
inlägg
Vad händer? Återigen drabbar kaoset vanliga människor. Var tog ansvaret och handlingskraften vägen. Det kan inte fortsätta såhär, varje gång det snöar. Nu måste varje person på Trafikverket som bär ansvar ta ansvar, annars behöver regeringen agera. https://omni.se/bilister-har-suttit-fast-i-flera-timmar-i-snokaoset-polisen-inleder-sarskild-handelse/a/KnEPR5
Visa på X →@sdkarlsson Tufft med jetlag hem från Genève. Precis som att jobba skift på bruket. Men jag är glad att du mår bra, då kan du klargöra om du fortfarande tycker att samer och judar inte är svenskar. För är det någon som regelbundet gett uttryck för liknande åsikter är det du.
Visa på X →@jimmyeriksen7 @sdkarlsson Bra att du förtydligade att du inte skämtade Jimmy, annars hade jag för en sekund trott att du besatt samma humoristiska briljans som Mattias.
Visa på X →@sdkarlsson Ärlig fråga Mattias, vet du vad detta är för sädesslag? De plockades på just den åkern, som står under vatten.


Jag valde att gå med i ett parti som har rötterna i landsbygden, som har en 110-årig historia av stå upp för hela Sverige. Du valde att gå med i ett parti med, låt oss säga lite andra rötter. Nåja, nu ska jag ut på en tur på den östgötska landsbygden. Ha en fin påskdag
Visa på X →Men, det mest bisarra i allt är hur han hyllar sin egna humoristiska förmåga. I ett försök att håna mitt besök hos en lantbrukare som drabbats av översvämningar refererar han till en gammal OLW reklam. Detta är alltså höjden av humor, enligt Mattias.
Visa på X →Jag förundras över inlägget. Man kan nästan se hur Mattias tuggar fradga samtidigt som han övertygar sig själv om att ödet har utsett just honom, just denna natt mellan påskafton och påskdagen, till att "segra mot alla odds". När andra sover hamrar Mattias på tangentbordet
Visa på X →hur mår @sdkarlsson egentligen? Jag är genuint oroad. Han satt alltså uppe 03.30 och skrev osammanhängande trams om mig. Det mest absurda sedan inlägget om väktarna som gjorde honnör åt honom på tåget. Ta det lugnt, sov som vanligt folk. Nåja, nu blir det🧵
Visa på X →@blanktblandband Jag vet att det inte är ett potatisfält. Översvämningarna drabbade stora arealer åkermark, gjorde ingen skillnad på spannmål, potatis eller annat. En katastrof.


@kurtolleolsson @connyan49170235


@connyan49170235 Helt rätt. Anders hade fått både potatis och spannmål förstört i översvämningarna, en tragedi. Jag var där, dagar efter katastrofen.
Visa på X →När din partiledare festade med hawaiiskjorta och Ultima Thule så besökte jag Anders i Sala, som fått hela sin potatisskörd förstörd i översvämningar. Så nej, det blev inga knapriga chips. https://www.lrf.se/nyheter/centerpartiets-partiledare-besokte-gard-i-sala/
Visa på X →@VladimirKlicic Följer detta konto, en dröm att få besöka. https://www.instagram.com/mysticburek?igsh=dW83bWx6azN4dThq
Visa på X →@VladimirKlicic Min uppfattning är att börek är en allvarlig sak, där det tävlas i vem som kan göra den bästa. Vinnarna hyllas av alla. Men har insett att den börek jag är uppväxt med skiljer sig från den bosniska.
Visa på X →@VladimirKlicic Vet inte hur kategoriseringen ser ut, men de sorter av "börek" jag ätit har ofta varit utan kött. Ost och spenat är vanligast.
Visa på X →@VladimirKlicic Min favoritbörek är alltid den utan kött, med ost och spenat.
Visa på X →@PontusPersson5 Säger du det till alla som inte äter fläskkött, exempelvis muslimer, judar och vegetarianer?
Visa på X →Fläskkött till raggmunken, där går visst gränsen för att vara svensk. Alltifrån vanliga troll till moderater och sverigedemokrater är tydliga. Så alla ni som inte äter fläskkött, ni vegetarianer, judar och muslimer, nu vet ni. Så nära ytan ligger det att skilja ut folk från folk.
Visa på X →Det här är en bra tråd av @JMalmqvist och en relevant fråga. Jag undrar också, vad hände egentligen med Ebba Busch ”abortkontrakt”? Ett starkare skydd för aborträtten är avgörande, annars kommer konservativa krafter snart att äventyra denna självklara rättighet.
Visa på X →@SnilletJohan Sockna ✊️
Visa på X →@magnusaek Och glöm inte alla de gånger vi ätit det folkligaste av folkliga, smörgåstårta, ihop. Stoppa pressarna 😱
Visa på X →@olaspannar Östergötlands landskapsrätt, underbart gott. En enklare variant, om man vill göra hemma, är rårakor. Bara riven potatis, smör och en stekpanna
Visa på X →@Brureb Jag vet inte Bruno, du får fråga Samnytt som skrev artikeln om folklig. Den jag länkar till under bilden.
Visa på X →Det här är inte första gången en SD-topp går direkt från tunga försvarspolitiska uppdrag till att springa Putins ärenden. Det är inte en slump, Sverigedemokraterna är och förblir en säkerhetsrisk för Sverige. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sds-forre-forsvarsexpert-medverkar-i-kremls-propagandakanal/
Visa på X →