@fritzantonsauer Stort grattis Anton. Jag är så glad att du orkade och ville stå upp i detta fall. Sanningen har segrat.
Visa på X →400
inlägg
Fortsätter vara folklig genom att äta lunch i Åtvidaberg. Raggmunk dessutom. Ha en fin dag allihopa


Avgörande beslut från FN:s säkerhetsråd som röstat för resolution om omedelbar vapenvila. Centerpartiet har krävt ett humanitärt eldupphör i Gaza. Nu måste nödhjälpen få komma fram och alla gisslan släppas. Dödandet av civila måste få ett slut. Barn svälter ihjäl.
Visa på X →@hrhellman Spännande att läsa om din resa, tack för att du delar den
Visa på X →Härlig dag vid torpet när vi firade våffeldagen, eller vårfrudagen om ni så vill. Ja, det är egentligen imorgon, men det kändes helt rätt att fira idag. Ha en fin söndag.


@SigneKrantz Grattis till fortsatt förtroende. Det är ett oerhört viktigt arbete du och ni gör
Visa på X →@NiklasFrykman Makten, titlarna och de fina rummen lockar. Men det fanns ju andra partier som kunde sagt nej, vi tänker inte medverka till detta.
Visa på X →Amanda ställer frågan som vi alla vill ha svar på. Varför gav borgerligheten makten över Sverige till ett gäng som aktivt valde att gå med i ett parti grundat av nazister?
Visa på X →Jag säger som Kaja Kallas: Rusta upp innan det är försent. Centerpartiet kommer i Försvarsberedningen driva på för att Sverige ska lägga 3% av BNP till försvaret. Ha en fin fredag https://www.svd.se/a/0QeqdE/estlands-kaja-kallas-jag-begar-politiskt-sjalvmord
Visa på X →På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Notan skickas till svenska folket. Det är ett dyrt pris att betala för att Ulf skulle få bli statsminister och administrera vår tids största fiasko – utsläppshöjningar mitt i en brinnande klimatkris.
Visa på X →Klimatpolitiska rådet sågar regeringen längs fotknölarna. Den förda klimatpolitiken (och klimatretoriken) är inget annat än luftpastejer och bortförklaringar. Mer pengar läggs på det som höjer utsläppen än sänker dem. Det är oacceptabelt.
Visa på X →Regeringens klimatpolitik är ett luftslott, uppbyggt av korthus, fyllt av hittepå. Därför kräver Centerpartiet och Miljöpartiet idag att statsministern bjuder in till krissamtal. Klimatmålen till 2030 och 2045 är inte förhandlingsbara – de måste uppnås 🧵 https://tt.omni.se/kravet-pa-kristersson-maste-agera/a/pQJkXo
Visa på X →När regeringen inte förmår höja dagersättningen tvingas de ukrainska flyktingarna stå i kö till soppköken. Det är rent ut sagt pinsamt för ett välfärdsland som Sverige. Varför kan man snabbspåra ”hårdare tag”, men inte hjälp till de allra mest utsatta? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o5n5V/ukrainska-flyktingar-i-fattigdom-ministerns-svar-stora-mojligheter
Visa på X →Nyheterna imorse visar bilder från Kiev. Ryska missilattacker mot civila, mot kvinnor och barn. Fruktansvärt, men också en tydlig bild om vem Putin är. Han är en mördare och en krigsförbrytare. Använd hans egna pengar mot honom, vänta inte längre.
Visa på X →300 miljarder euro av ryska tillgångar ligger frysta i EU. Det är pengar som tillhör Putin och hans mördare, blodspengar. Använd dessa pengar i stödet till Ukraina och gör det nu. https://www.tv4play.se/klipp/efd3c3b2e1c4fd8a459a
Visa på X →Det här vill du inte missa, möjligheten att praktisera hos National Democratic Institute i Washington DC. Sista ansökningsdag nu på söndag.
Visa på X →@sveukr @SwedishPM Enig. Detta måste politiken lösa, situationen just nu är bortom all värdighet. Handlar inte om partibok, utan om medmänsklighet och om vad som är rätt. ”Ukrainas sak är vår” är ett löfte vi måste leverera på, varje dag, både i Sverige och i stödet till Ukrainas försvar. C redo.
Visa på X →Putin har redan beställt ett valresultat och ett valdeltagande. Utfallet var klart långt innan vallokalerna öppnade. Detta "val" är en cirkus som är orkestrerad av clownen Putin, men oppositionens kamp får inte vara förgäves. Deras mod får aldrig gå obemärkt förbi.
Visa på X →Frihet kommer aldrig gratis. Vid vallokaler i Ryssland och runtom i världen så köar oppositionella och anhängare till Navalny som en protest mot det korrupta valet. Det kräver ett enormt mod av alla inblandade. Vårt svar på deras kamp måste vara att underkänna Putins cirkus.
Visa på X →Regeringens politik kring arbetskraftsinvandring är obegriplig och slår direkt mot företag och tillväxt. Jag har träffat mängder av företag som vittnar om samma sak. Lönegolvet kostar. Släpp prestigen, släpp plakatpolitiken och gör rätt. https://www.tn.se/arbetsmarknad/36286/nya-lonegolvet-kostar-hotellet-360-000-i-manaden/
Visa på X →Tänk att vara så tom på empati för andra människors tragedi att man tolkar allt som en del av kulturkriget. Det är verkligen tragiskt att se
Visa på X →En katastrof som på morgonen drabbat Östergötland. 17.000 höns som dött i en brand, fruktansvärt. Ett livsverk som gått åt i lågorna, mina tankar är med de drabbade lantbrukarna hemma i Linköping.

I ett land där oppositionella jagas och mördas kan inga riktiga val hållas. Dagens ”val” i Ryssland är en välorkestrerad cirkus av clownen och brottslingen Putin.
Visa på X →Nu är den svenska flaggan hissad vid Natos högkvarter i Bryssel. Det svenska medlemskapet kommer göra Nato starkare, och Sverige säkrare. Men det här är inte slutet på resan, nu börjar arbetet. Fotocred: @JohanPehrson #WeAreNato

Kolla Mattias Karlsson, gissa vem som är med i Svensk Damtidning denna vecka? Det är väl fint, folkligt och folkhemskt? Ja, det är Mattias omskrivning för det han tycker är svenskt och som jag borde hålla mig borta från.
