I Söderköping varslas skolpersonal, behöriga lärare. Man lägger ner vissa gymnasieprogram. Så här ser det ut runtom i hela landet, bortom regeringskvarteren. Regeringen kan väl inte på allvar tro att 500 miljoner räcker i detta krisläge?
Visa på X →400
inlägg
Jag börjar ställa mig frågan om regeringen över huvud taget förstår vad som just nu sker i svensk skola? Skolpersonal varslas. Extra stödinsatser dras in. Behöriga lärare sägs upp. Det pågår en skolkris som regeringen måste ta ansvar för.
Visa på X →Regeringens usla hantering av skolkrisen fortsätter. Ynka 500 miljoner skjuts till för att stoppa uppsägningarna. Sedan får kommunerna klara sig själva. Det innebär att regeringen nu låter elever och lärare betala hela inflationssmockan. https://www.tv4.se/artikel/3R5gNm7CaB15CKT7082Zjk/skolan-far-en-halv-miljard-extra-stora-behov
Visa på X →@tWistedK71 Precis så.
Visa på X →@YB_Sodermalm Beklagar din förlust ♥️
Visa på X →Jag köpte min Majblomma av Murhaf och fick möjlighet att prata med honom om fotboll, framtidsplaner och om hatet. Tänk att det ryms mer klokskap i denna 12-åring än i alla de som valde att hata på honom och hans familj.

En fantastisk nyhet, Murhaf och hans familj får stanna ♥️ Hatet visste inga gränser när nyheten om Murhafs succé som Majblommeförsäljare kom. Hans glädje och kämpaglöd vann över hatet. Jag träffade honom förra året och delade en pizza, vilken fantastisk kille

Dags att göra lantbrukslumpen. Regeringen har aktiverat civilplikten för räddningstjänst och elförsörjning. Bra, men det är dags att också inse livsmedelsförsörjning är en av de viktigaste delarna av vår beredskap. Inför civilplikt inom gröna näringar.
Visa på X →Myndigheterna begår övergrepp på enskilda familjer. Släkten har brukat skogen sedan 1600-talet, men nu är det slut. Ersättningen de får är löjeväckande låg. Såhär får det inte gå till, dags att stoppa övergreppen
Visa på X →Att säkerhetsläget medför att Israels ambassad i Stockholm stängs är fruktansvärt och en påminnelse till oss alla hur allvarligt hotet från extremister är. Vi måste göra allt för garantera säkerheten så att ambassaden åter kan öppna. Tankarna går samtidigt till @zivnk

Om ni känner att ni behöver stöd så finns @RFSL_official @transammans och @BRISpress. Tveka inte att höra av er till dessa.

I skuggan av debatten som just nu pågår kring könstillhörighetslagen kan många känna sig utpekade och må dåligt. Kom då ihåg, ni är inte ensamma. Vi är så oerhört många som stödjer er 🩵🩷🤍🩷🩵

Jag blir stolt över att se det breda stödet. Över liberala krafter inom L och M som nu står upp och står pall i kampen för allas frihet, i frågan om könstillhörighetslagen. Vi är många som ser er, långt bortom de politiska rummen. Er kraft gör skillnad. Glöm inte det.
Visa på X →Det finns en stark majoritet i Sveriges riksdag för den nya könstillhörighetslagen. 6 av 8 partier, över alla blockgränser. Frågan har utretts, debatterats och har en bred förankring i den lagstiftande församlingen.
Visa på X →@eriksson1657 @JohannesKlenell @danielswedin @Krncbll @skyttedal Se där, hoppas du kan sova gott nu.
Visa på X →@eriksson1657 @JohannesKlenell @danielswedin @Krncbll @skyttedal Återigen, ditt behov av "klarhet" i vad jag äter och varför är direkt osunt och något du borde fundera över. Jag har inget behov av att förklara mina matvanor. Jag kommer fortsätta äta mat även framöver.
Visa på X →@HampusRydahl Nej, du kommer vara grym i lantbrukslumpen 🚜👨🌾
Visa på X →Som ytterligare komplement så lägger jag också till denna text av @SigneKrantz. Vi har utrett, vi har debatterat och diskuterat. Nu är det dags att fatta beslut. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/zEWybv/mannen-i-baren-sager-att-jag-fortjanar-att-do
Visa på X →@JohannesKlenell @eriksson1657 @danielswedin @Krncbll @skyttedal I dare them. Även i Östergötland så lyckas jag hålla uppe min danskhet. I Norrköping finns en av Sveriges bästa smørrebrøds bodar, jag är stammis.


@JohannesKlenell @eriksson1657 @danielswedin @Krncbll @skyttedal Nu när mina matvanor är så på tapeten så kanske jag borde passa på att ge ut en kokbok. "Murre äter sig genom Östergötland. Och en bit av Småland." Btw, bilden är från Köpenhamn. Två röda och en grön är mer än mat.
Visa på X →Som komplement till ovanstående artikel vill jag också rekommendera denna, av @RektorLina. Mycket bra sammanfattat. https://www.expressen.se/debatt/ta-det-lugnt-konslagen--handlar-om-inte-om-er/
Visa på X →"Många transpersoner måste inte bara slåss mot utbredda fördomar, diskriminering och en stark transfobi – de måste också slåss mot myndigheter och sjukvården." Bra och tydligt av Martina Johansson (C) m.fl. https://www.expressen.se/debatt/den-nya-konslagen-ar--ett-valkommet-skifte/?fbclid=IwAR0CJn21VqAbX5Q1KRokPSWpMHPCQvH3yAPJTa3Da6VG6dJ6hY86Q6GT1WU_aem_ATnyeSvxTW5UvXncMLrg36faR2Y1z5jsLEZFfac9eIUGKrODKVd3TA3TPPgtg4fnuxw
Visa på X →@MrWaternooze @JohannesKlenell @danielswedin @Krncbll No more raggmunk for you.
Visa på X →@danielswedin @JohannesKlenell @Krncbll @skyttedal Som sig bör i Arbetets podd 😀
Visa på X →@JohannesKlenell @danielswedin @Krncbll @skyttedal Jag ska ta och lyssna, men redan nu kan jag säga att min upprördhet är enorm. Blanda ihop den östgötska landskapsrätten raggmunk med råraka?
Visa på X →