Det är också uppenbart att både SD och KD försöker förhala voteringen i frågan. De förlänger debatten utan att tillföra några som helst nya argument. Olyckligt, men det kommer inte ändra något i sak. Sverige förtjänar en modern könstillhörighetslag och vi kommer att få det.
Visa på X →400
inlägg
Följer debatten i riksdagen om könstillhörighetslagen. Lyssnar på ledamöter alltifrån centerpartister och moderater, till socialdemokrater och liberaler. Jag blir stolt och glad över den breda enigheten. Samtidigt skäms jag över motståndet. Osakligt, ibland osmakligt
Visa på X →Jag är glad att Ulf Kristersson nu bjuder till detta möte, Centerpartiet föreslog detta för ett tag sedan. Det behövs en enighet i hur vi ska hantera desinformation och påverkanskampanjer under kommande valrörelse. https://omni.se/a/63wBEr
Visa på X →@oisincantwell Jag var där. Talade med Trygga Orten, polisen, Svenska kyrkan och kommunens företrädare. Jag bjöd inte in till pressträff, men besökte verksamheterna som jobbar förebyggande i Navestad.


@Oliebendoerfer Så tungt att läsa om din hustrus sjukdom, samtidigt som du beskriver en otroligt fin kärlek ♥️
Visa på X →Nu har regeringen beslutat om en avfallsförordning som förbjuder privatpersoner att elda trädgårdsavfall på sin egna tomt. Skyll nu inte på EU, ordna istället upp detta. Till dess, följ rådet 👇

@RickardL9 @Centerpartiet Ni är så otroligt grymma 💪🍀
Visa på X →@GulanAvci Grattis och lycka till med ditt nya uppdrag, det ska bli oerhört spännande att följa dig i din nya roll.
Visa på X →Uppgifterna om mordet i Skärholmen är förkrossande. På väg till badhuset blev en pappa igår mördad framför sin unga son. Mina tankar går till mannens son och anhöriga. Vilket mörker.
Visa på X →@RosellElias Jag tycker vi ska ha samma princip som i klimatpolitiken, dvs riksdagen lutar sig mot forskning och fattar sen breda, långsiktiga överenskommelser. Precis som gjorts med vargen, men beslutet efterlevs inte.
Visa på X →@RosellElias Det finns ett beslut i riksdagen, taget i bred majoritet. Tycker vi håller oss till det
Visa på X →Är det någon som fortfarande tycker att vi har för få vargar? Vargstammen behöver begränsas till de 170 individer riksdagen beslutat om. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hastar-dodade-i-vargattack/
Visa på X →Tiden rinner ut för public service-kommitténs arbete. Utifrån signaler jag får finns anledning att vara orolig. Vi lever i allvarstider, då behövs public service och de måste få anständiga förutsättningar - det kommer Centerpartiet kämpa för, varje dag.
Visa på X →@salmin Det bästa jag gjort var på Fettisdagen, så gjorde jag en baklavasemla. Otroligt gott Tack för fina ord, ha en bra dag
Visa på X →Jag vill önska alla muslimer en fin Eid al-Fitr. Hoppas ni får en bra dag tillsammans med släkt och vänner. Själv passar jag på att njuta av lite baklava.

@PolisOrten Jag var i Skäggetorp, där påskkravallerna startade. Du kan lösa mer om det och min syn på det bla här https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02Et77iBfdbQtdbxf1SmQbWc43DDeDSgV4ozzC6vnW8kF8KRdRrizn5RqX9Xo6btwyl&id=100008223549681
Visa på X →Ett litet tips till regeringen. Det är ni som samarbetar med ett parti som driver på för koranbränningar och det är ni som medvetet struntar i Sveriges arbete som klimatföredöme. Det är ni själva som måste ta tag i detta, inte en specialgrupp.

@Gillan333 Lingonsylt? Nä nu, vilket helgerån. Det vet väl alla att raggmunk äter man med rårörda lingon, inte lingonsylt.
Visa på X →@TotalKonsult Prövat en liten kärra från Linköping, helikopter 16. Fantastisk maskin.
Visa på X →Men de äter säkert fläsk till sin raggmunk 🚁
Visa på X →@hannawagenius Sveriges första AI-parti.
Visa på X →@RedinMagnus Därför vi föreslår en gemensam överenskommelse. Nu måste Sverige vara viktigare för oss än politiskt käbbel och negativt kampanjande.
Visa på X →Det är bara en tidsfråga innan någon partiledare eller EU-kandidat dyker upp i ett ofördelaktigt sammanhang där hen aldrig har varit. Det finns en berättigad oro för hur AI-genererat fejkmaterial kan påverka EU-valet i juni. En oro som måste tas på allvar. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/eJlmda/c-vi-maste-skydda-valet-till-eu-mot-ai-logner
Visa på X →Putins lakejer finns överallt, också i vår närhet. Ekot rapporterar att försvaret hyrt stugor av personer kopplade till toppskiktet i Kreml. I Sundsvall ägs aluminiumfabriken Kubal av samma toppskikt. Vi får inte vara såhär naiva, vi måste sätta stopp för Putins intressen.
Visa på X →@ClaesClasse Precis min bild också. Stödpersoner har sagts upp, behöriga lärare sägs upp, skolor lägg ned och gymnasieprogram läggs ner. Detta när vi istället borde satsa på skolan
Visa på X →