@Budoarstamning Nästa gång tar jag fram min divan, som jag brukar grilla från, och lägger mig på den. Bättre då?
Visa på X →400
inlägg
Det är så tokigt det bara kan bli. Om jag eldar kvistar och grenar i tunnan så behöver jag dispens. Men om jag tar samma kvistar och grenar till eldplatsen för att grilla korv så är det ok. Logiskt?


I väntan på att regeringen ska komma fram till om vi får elda i våra egna trädgårdar eller inte så kör vi lite korvgrillning idag. Keep calm och fortsätt elda. Och grilla.

@LarssonMarty @Centerpartiet Tack för klargörande. Kollektivtrafik är vänster i Kristdemokraternas värld. Det förklarar en hel del.
Visa på X →Regeringens syn på kollektivtrafik är faktiskt skrattretande. Det är inte underligt att utsläppen ökar, det är ett medvetet val. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-om-den-dyra-kollektivtrafiken-inte-regeringens-ansvar
Visa på X →@HkanLindberg4 Precis. Varje beslut måste också innefatta återanskaffning.
Visa på X →Centerpartiet hållning är enkel. 🇺🇦 Skicka JAS 39 Gripen till Ukraina. 🇺🇦 Fördubbla stödet till Ukraina. 🇺🇦 Se till att icke-demokratiska länder kan uteslutas ur EU. 🇺🇦 Inför en särskild internationell tribunal för aggressionsbrott mot Ukraina. #SlavaUkraini
Visa på X →Putins bomber fortsätter att regna över civilbefolkningen i Ukraina, barn och kvinnor mördas. Då klargör det största Tidöpartiet sin syn på stödet till Ukraina. Centerpartiets och min hållning är det motsatta. Öka stödet, skicka mer. Skicka det finaste vi har, JAS 39 Gripen.

Opinionsmätningarna inte bara från Tyskland, utan från hela Europa, är skrämmande. Vi riskerar en tydlig lutningen åt det högerextrema efter Europavalet. Det innebär att Putin får direkt påverkan på vårt innersta.


Putin är det största hotet mot Europa och hans hantlangare i Europa är den högerextrema myllan. AfD i Tyskland är bara ett exempel. Deras arbetssätt är enkelt, de sår hat och splittring för att nå inflytande. Der Spiegels rubrik är passande "Landsförrädare"
Visa på X →Ikväll kom jag att tänka på murar. Jag kom att tänka på vad de gjort med Europa och jag kom att tänka på Reagan. Frihet, välstånd och en liberal demokrati kommer när vi river murar. Sant då och sant idag. https://youtu.be/WX00QkvK-mQ?si=u6ISOT5GOP-26ItC
Visa på X →@emmawiesner Hahaha. Men, blott Sverige ett svenskt parlament har.
Visa på X →Ett mörker har fallit över Sverige. Ikväll har nazister attackerat ett politiskt möte i Gubbängen. Det är en attack, inte bara mot @vansterpartiet @miljopartiet och @StiftelsenExpo, utan mot hela vårt demokratiska samhälle. Allt mitt stöd till de drabbade.
Visa på X →Det som alla nordiska länder har ersättningsmodeller för, fick inte vindkraftsutredningen utreda. Regeringen motarbetar ny vindkraft genom att inte lägga fram förslag om kompensation för kommunerna. Det är nästan så att man börjar tro att de medvetet förvärrar energikrisen.
Visa på X →Tittar på Rapport, om regeringens haveri med vindkraft. Konsekvensen av att de sitter på händerna och inte får till lokal ersättning för vindkraften är förödande. Sverige kommer inte nå klimatmålen och elen räcker inte till. Hur länge ska norra Sverige vänta på kompensationen?
Visa på X →"Genom hennes släkts hårda arbete, aktiva skogsbruk med betande djur har de skapat höga naturvärden. Nu vill Länsstyrelsen i Halland skydda skogen – från dem som skapat den." Orättvisan och orimligheten i detta är inget annat än en skandal. https://www.atl.nu/svara-mig-ar-det-sa-har-du-vill-ha-det-i-sverige
Visa på X →Miljö-och klimatministern vill förtydliga eldningsreglerna, men först när våren är slut. Människor drabbas av denna klåfingriga politik nu. Otydligheten skapar oro. Ska man riskera en polisanmälan för att man eldar löv? Styr upp detta, gör om och gör rätt.
Visa på X →När Putin står vid vår tröskel så kanske Försvarsmaktens behov skulle gå före fyrkantig byråkrati. Det här är ytterligare ett exempel i raden där länsstyrelsen och andra lokala bestämmelser försvårar för Försvarsmaktens verksamhet. Fullständig tankevurpa.


Hit med kardan moderater, nu gör vi upp om gårdsförsäljning av alkohol. Låt inte Kd vattna ur den här pilsnern? Ha en fin fredag 🍻
Visa på X →Det här är vad som möter människor runt om i Sverige. Oavsett vad minstrar och regeringsföreträdare hävdar så är detta verkligheten för vanliga människor och föreningar. Sluta nu skylla ifrån er och fixa detta.


Det går att göra skillnad i vardagen. Det visar @emmawiesner och @AbirAlsahlani som ger ett stöd på två miljoner kronor till @BlagulaBilen viktiga arbete. 🇸🇪🇺🇦 #SlavaUkraini
Visa på X →Nu ska man få notiser om explosioner och skjutningar i 112-appen. Det är så förbaskat sorgligt, men tyvärr nödvändigt. Inatt skedde två explosioner, en i Göteborg och en i Trelleborg.


En självklarhet att rösta ja till en modern könstillhörighetslag idag.


En annan som gör en heroisk insats är Martina Johansson (c). Kolla bara på detta replikskifte. https://x.com/emelienymans/s…
Visa på X →Jag tycker @HultbergJohan gör en bra insats i talarstolen, och han har fått stå i många replikskiften. Saklig och tydlig, samtidigt som han är folkbildande.
Visa på X →