@jakobforssmed Nu blev det lördag, jag undviker telefon och sociala medier på fredagskvällar. Då har vi brädspelskväll hemma med barnen. Jag delar din oro, men inte slutsatsen. Hur får föräldrar mer eller mindre möjlighet att utöva sitt föräldraskap genom offentlig reglering av Instagram
Visa på X →400
inlägg
@MartinAagaard Tackar för komplimangen och lovar att fortsätta se ut som en människa från samtiden. Ha en fin fredag
Visa på X →Det är orimligt att vi har industrier i Sverige som ägs av Putins lakejer. Som skyr öppenhet när frågorna blir svåra. Bra av @emmawiesner och @MartinAadahl. Nu måste vi sätta stopp, ta över verksamheten omgående. #SlavaUkraini https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kritisk-eu-politiker-stoppades-av-ryskagda-kubal-slapptes-inte-in-pa-fabriken-i-sundsvall
Visa på X →Jag förstår inte vurmen för att låta det offentliga kliva in alltmer i vår vardag, att utan bekymmer föreslå nya regleringar och nya förbud. Vad hände med tron på individen?
Visa på X →Förlåt en fredagsfundering från en trebarnsfar, men vari ligger det rimliga i att staten, eller EU, ska styra upp mina barns användning av sociala medier? Jag blir också frustrerad när de tittat i telefonen en hel kväll, men inte vill jag att staten ska ta över vårt föräldraskap.
Visa på X →@gustavkassel Sant. Jag borde åkt ut på landet och vattnat skogen istället. Var är skogsbranden?


@sdkarlsson Mattias, du var faktiskt roligare när du skrev mitt i natten. Men när du ändå försöker lära dig om svenskt lantbruk så kan vi väl gå igenom några grundläggande saker. Här är de vanligaste sädesslagen. Kan du ramsan?


Halmbal, Mattias, det är en HALMBAL. Jeez, det kan vilken ungdomsförbundare som helst i Centerpartiet. Borde vara grundkrav för en landbygdspolitisk talesperson kan man tycka. Men, misströsta ej. Nästa år kan vi skicka några till Gimles valborgsfirande, så kan du öva.
Visa på X →@snyggbonde Jag är väldigt glad över just den traktorn, därför att alla andra traktorer är upptagna med vårbruk. Alternativet hade ju varit att låta någon av alla de som erbjöd sig att köra att också släppa det viktiga arbetet. Mer genuint, men knappast bättre.
Visa på X →@KarlssonMax Äras den som äras bör, det var faktiskt snyggt. Så pass att jag skulle vilja ha en uppsättning 😀
Visa på X →Bror min och jag, vi åkte runt och upptäckte nya länder och träffade massor av spännande människor. Bagaget på min Opel Astra fylldes med bla en låda Staropramen när vi åkte hem mot Sverige. Än mer övertygade om att EU är fantastiskt.
Visa på X →Sedan dessa har EU utvidgats ytterligare och vi står på randen till ytterligare utvidgning. Att EU växer är bra, det innebär att frihet och demokrati blir vardag för fler. EU ska riva murar, för då skapar vi frihet och tillväxt för fler.
Visa på X →Maud Olofsson var den som tydligast stod upp mot övergångsregler och Göran Persson. Debatten gjorde ett enormt intryck på mig. Vi hade nyss rivit en mur, skulle det nu byggas en ny? Maud stod på barrikaderna och försvarade den fria rörligheten inom EU. Och hon vann.
Visa på X →Bortom att vara EU-nörd så fanns en annan orsak till att vi verkligen ville hälsa länderna välkomna. 2003 fördes en hemsk debatt i Sverige, med Göran Persson i spetsen, om ett A- och ett B-lag. Persson skrämdes med social turism. Jag skämdes över detta. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21BoRq/goran-persson-orolig-for-social-turism
Visa på X →Jag och min bror är riktiga EU-nördar, så vi hoppade direkt in i min gamla Opel Astra och åkte till 🇨🇿, 🇭🇺, 🇸🇮, 🇵🇱, 🇸🇰. Vi ville välkomna dom och vid varje gränsövergång sa vi "Welcome to the EU", med ett stort leende. En möjlighet att bila genom ett större EU.
Visa på X →Det är exakt 20 år sedan EU utvidgades med 10 nya medlemmar, 🇪🇪, 🇱🇹, 🇱🇻, 🇨🇿, 🇭🇺, 🇸🇮, 🇵🇱, 🇸🇰, 🇲🇹 och 🇨🇾. En glädjens dag när de som levt under Sovjets förtryck fick bestämma sitt eget öde. Det var många känslor där och då. Häng med på 🧵, både personlig och politisk.
Visa på X →Putins lakejer finns överallt. Orban och Trump är bara några exempel. I höst kan vi se partier på Putins lönelista, som AfD, få en avgörande roll i Europaparlamentet. Vi måste hålla gränsen mot Putinkramarna. Här hemma och i EU.
Visa på X →Vidriga bilder från Tbilisi, Georgien. Putins lakejer slår ner på fredliga demonstranter, misshandlar oppositionsledare. Gång på gång visar Putin sitt rätta ansikte. Han hatar frihet. Så länge han sitter kvar så hotas allas vår frihet. https://www.svd.se/a/Pp3qy5/demonstranter-bygger-barrikader-i-georgien
Visa på X →Stort grattis @skelleftea_aik och hela Västerbotten. Ett välförtjänt och imponermade guld 🏆🥇🏒
Visa på X →@idahaggren Stort grattis Ida och resten av laget. Otroligt imponerande, en verklig bedrift v
Visa på X →När Åkesson säger att det finns en övre gräns för stödet till Ukraina signalerar han att det inte spelar någon roll om Ukraina förlorar eller ej. Eller om Putin vinner. En partiledare i Sveriges riksdag går Putins ärenden. Ulf Kristersson måste markera. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQPL4b/kraver-svar-fran-ulf-kristersson-efter-akessons-ukraina-utspel
Visa på X →Medan Putins bomber fortsätter att falla över Ukraina, medan hans mördare fortsätter sprida terror över barn och kvinnor, så lever hans anhängare lyxliv runtom i Europa. Den som pratar om att sätta tak på stödet till Ukraina accepterar också detta. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryska-eliten-lever-lyxliv-i-europa-medan-bomberna-faller-i-ukraina
Visa på X →Stort grattis till @amandalind_ som nytt språkrör för Miljöpartiet. Ser fram mot goda samtal, debatter och diskussioner framöver.
Visa på X →@jalager Det blev en riktigt fin dag och korven smakade underbart.

Det här är det direkta resultatet av regerings ändrade villkor för arbetskraftsinvandring. Det är ingen slump att Sandra blir utvisad, det är medveten politik. Detta är bara början. "Mitt Europa bygger murar", skanderas nu med stolthet. Detta är resultatet av murar.
Visa på X →