Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Martin Melin

Liberalerna

@Martin_Melin (X)

400

inlägg

@Hundforaren Märker exakt samma sak när jag är ute och springer. Har börjar ha på mig tröja med någon form av text som visar jag är polis. Förhoppningsvis kan det ha en lugnande inverkan. Plus att de vet att det finns en polis i spåret/skogen.

Visa på X

@Peppe_Larsson Eller så ser vi till att de som har åkt radiobil hamnar i riksdagen... 😎

Visa på X

Elfsborg - AIK. En pinne var skulle vara rättvist. Elfsborg får onödigt många chanser. Kom igen Gnaget - 25 minuter kvar!

Visa på X

@OmniPolitik Vad är värst? Att göra ett dåligt jobb eller att inte göra något åt det dåliga jobbet och på så sätt OCKSÅ göra ett dåligt jobb...

Visa på X

Artikeln har ett par år på nacken men lika aktuell idag. Varför har vi systemet med mängdrabatt och åtalsunderlåtelse? Egentligen. Varför ska man inte ”straffas” för varje enskild handling? Vi pratade om det här i polisbussen häromdagen. Ingen hade svar. http://www.corren.se/8367953

Visa på X

@dalslanningen @Igvgbg @mrsextonv Be att få det skriftligt av ”chefen” och att han staplar upp vad som var olämpligt.

Visa på X

@DisaPersson1 @liberalerna Man utbildar fler idag, helt korrekt. Men det är ockdå fler som slutar. Så netto utbildades det fler då än nu. Men ingen regering har varit bra de senaste 20 åren för polisen. Men att peka på andra är lite socialdemokraternas sätt att slippa stå för sin egen politik.

Visa på X

Statsministern: ”redan nästa år kommer det ut 1300 nya poliser på våra gator”. Jo, men samtidigt försvinner 1000... Det är bra att antalet utbildningsplatser ökat men vi måste dels fylla dom, och dels jobba för att behålla de som redan utbildat sig. DET talet vill jag höra.

Visa på X

@FrkFerrum @liberalerna @bjorklundjan @RogerHaddadLib JAG håller med till 100%. Har jobbat på polisens ledningscentral när personer ringt 112 och skrikit på hjälp. Det är SOSAlarm som kopplar 112 till polisen och bara de KAN se numret. Men av sekretess och gällande regler FÅR de inte berätta vem som ringde. Maktlöshet.

Visa på X

@JohanpolisBD Har varit i kontakt med en hel del tullare nu och verkar vara i ledningen motståndet finns.

Visa på X