Åldras inte Håkan Södergren?
Visa på X →400
inlägg
Kan vi en gång för alla konstatera att det ÄR så här. Så slipper vi höra pajkastning och olika sätt att räkna i kommande politiska debatter. Sen att förra Alliansregeringen absolut har del i minskningen. Men nuvarande har inte direkt gjort nåt för att vända trenden. Så - fakta! https://x.com/polisforbundet/status/993745146238980096
Visa på X →@isakkarlsson01 Väldigt få...
Visa på X →Det är inte okej att ge sig på en som jobbar med att bekämpa brott. Och viktigt att ”samhället” markerar detta. Bra Liberalerna som förstått det. Dåligt Socialdemokraterna som INTE förstått det. https://x.com/rogerhaddadlib/status/993962507843833857
Visa på X →Från en bortglömd kartong på vinden. Jag hittade en mapp med gamla… https://www.instagram.com/p/Biguc93h-Od/?utm_source=ig_twitter_share
Visa på X →@Hundforaren Märker exakt samma sak när jag är ute och springer. Har börjar ha på mig tröja med någon form av text som visar jag är polis. Förhoppningsvis kan det ha en lugnande inverkan. Plus att de vet att det finns en polis i spåret/skogen.
Visa på X →@Peppe_Larsson Eller så ser vi till att de som har åkt radiobil hamnar i riksdagen... 😎
Visa på X →Elfsborg - AIK. En pinne var skulle vara rättvist. Elfsborg får onödigt många chanser. Kom igen Gnaget - 25 minuter kvar!
Visa på X →@fremdis Det ena utesluter inte det andra.
Visa på X →Fler poliser på gatan? Efter att ha skrivit lite i våra avrapporteringssystem senaste dagarna kan jag bara konstatera att om vi bara slapp hälften av all administration så skulle vi bli fler synliga poliser på gatan. Minns det här: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1529002050498483&substory_index=0&id=212528108812557
Visa på X →@KentEklund @peterharich Många ropar efter fler poliser och det är för att det behövs fler poliser. Men få vet VARFÖR det behövs. Här är EN förklaring. Finns 10 till. https://instagram.com/p/BiKbW9NBaDs/
Visa på X →@OmniPolitik Vad är värst? Att göra ett dåligt jobb eller att inte göra något åt det dåliga jobbet och på så sätt OCKSÅ göra ett dåligt jobb...
Visa på X →Artikeln har ett par år på nacken men lika aktuell idag. Varför har vi systemet med mängdrabatt och åtalsunderlåtelse? Egentligen. Varför ska man inte ”straffas” för varje enskild handling? Vi pratade om det här i polisbussen häromdagen. Ingen hade svar. http://www.corren.se/8367953
Visa på X →Det här älskar jag. Och får jag bara fråga - om jag som polis påtalar det… https://www.instagram.com/p/BiWMpO8hvBG/?utm_source=twitter
Visa på X →@dalslanningen @Igvgbg @mrsextonv Be att få det skriftligt av ”chefen” och att han staplar upp vad som var olämpligt.
Visa på X →@DisaPersson1 @liberalerna Man utbildar fler idag, helt korrekt. Men det är ockdå fler som slutar. Så netto utbildades det fler då än nu. Men ingen regering har varit bra de senaste 20 åren för polisen. Men att peka på andra är lite socialdemokraternas sätt att slippa stå för sin egen politik.
Visa på X →@polisenuppsala @andersarnamnet Men ingen trupp utan en härförare.
Visa på X →Statsministern: ”redan nästa år kommer det ut 1300 nya poliser på våra gator”. Jo, men samtidigt försvinner 1000... Det är bra att antalet utbildningsplatser ökat men vi måste dels fylla dom, och dels jobba för att behålla de som redan utbildat sig. DET talet vill jag höra.
Visa på X →Det finns få saker som jag tycker är så viktiga som polisfrågorna. Hur vi ska bli fler poliser… https://www.instagram.com/p/BiKbW9NBaDs/
Visa på X →@FrkFerrum @liberalerna @bjorklundjan @RogerHaddadLib JAG håller med till 100%. Har jobbat på polisens ledningscentral när personer ringt 112 och skrikit på hjälp. Det är SOSAlarm som kopplar 112 till polisen och bara de KAN se numret. Men av sekretess och gällande regler FÅR de inte berätta vem som ringde. Maktlöshet.
Visa på X →@05miwe Särskilt i nöd.
Visa på X →Jag brukar känna på mig när det ska bli mål. Och då tar jag upp mobilen och filmar det. #Saida @… https://www.instagram.com/p/BiFXD9DBcjB/
Visa på X →Vi är på plats! Laddade, taggade och redo för match. #gameday #AIK #aikfotboll @ Friends Arena https://www.instagram.com/p/BiFJw4IhhLb/
Visa på X →@JohanpolisBD Har varit i kontakt med en hel del tullare nu och verkar vara i ledningen motståndet finns.
Visa på X →Är inte det här en världsnyhet? https://www.expressen.se/noje/abba-aterforenade-spelat-in-ny-musik/
Visa på X →