@olakronkvist @polisforbundet @slponv @amirrostami_ @Ajna_Academica Köra utryckning, ska det vara så klart.
Visa på X →400
inlägg
@olakronkvist @polisforbundet @slponv @amirrostami_ @Ajna_Academica Då tycker jag vi lägger på tid, varför inte utbildning i att kära utrymning, och så lite mer praktik. :) Så, klart. Vi löste det här på mindre än tre minuter.
Visa på X →@Theborntrader Mycket märkligt.
Visa på X →Jag tycker fortfarande att det är märkligt att det vi gör mest, och det som är farligast, att köra polisbil (under utryckning) - det får man INTE behörighet till under utbildningen på Polishögskolan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaG9oj/polisens-beslut-slopar-krav-pa-utryckningsutbildning
Visa på X →@Niklas_14_ @MickeXCarlsson @liberalerna @RogerHaddadLib @JohanPehrson @Centerpartiet Vad har det att göra med hur rättspolitiken bedrivs?
Visa på X →Hit me - varför ska svensk tull inte vara beväpnad? De ska stoppa grov brottslighet, som smugglar militära vapen och narkotika, som riskerar långa straff om de grips. Så - varför ska de inte beväpnas? Behöver synpunkter.
Visa på X →@Niklas_14_ @MickeXCarlsson @liberalerna @RogerHaddadLib @JohanPehrson @Centerpartiet Alternativet är ju att vi fortsätter med den regering vi har. Jag är inte så sugen på det.
Visa på X →@loordathome Japp. April 2017. Röstade på dom för första gången 1985.
Visa på X →Ni som funderar på vilket parti som seriöst tar rättsväsendet och dess problematik på allvar - kolla in @RogerHaddadLib och @JohanPehrson. Det behövs såna i riksdagen. Som har en vilja att förändra och förbättra. Jag blir gärna team med dom i höst. Boom! Liberalerna skulle äga.
Visa på X →@RogerHaddadLib äger! https://x.com/rogerhaddadlib/status/989229223414976513
Visa på X →Ingen kan kalla @bjorklundjan oklar i Aktuellt i kväll. Raka besked och klara besked. Bra! Asylrätten gäller. Och där ska vi fortsätta vara ett land som tar emot. Men ett avslag är ett avslag.
Visa på X →Hur kan polismyndigheten idag veta hur många som antas till polisutbildningen 6 år fram i tiden? Och hur många som slutar? Är detta ”fake news”? @jannesoderstrom http://aip.nu/2018/04/23/polisraset-m-talar-tyst-om/ via @AiPnyheter
Visa på X →Eller kanske än hellre på L så inte 3.9% slänga i sjön. 😉 https://x.com/richardherrey/status/988848045931540480
Visa på X →@fremdis @Peppe_Larsson @liberalerna Det där går ju hand i hand. Högre lön ger förhoppningsvis att fler vill bli poliser/stanna kvar i yrket. Fler poliser ger bättte schema (färre övertid och semester när du önskar det). Så lönen måste komma först.
Visa på X →Avsnitt 20 säsong tre av Extreme makeover weight los på @tv3se - när visas det!!!? Finns det på play? Letat - inte hittat.
Visa på X →Tack @TV4 och tack de poliser dom medverkar i serien Stockholmspolisen. https://x.com/expressen/status/988710788784361472
Visa på X →När jag ser filmen måste jag ändå, mitt i det tragiska, se till hur otroligt skickligt, kallt och rutinerat polismannen hantera gärningsmannen vid gripandet. https://x.com/eschoultz/status/988659004984430594
Visa på X →@vidararonsson @RogerHaddadLib @liberalerna Varför är alltid (s) lösning på polisbristen att peka 5-6 år bakåt i tiden och säga: ”titta!”. Berätta för mig, på 280 tecken, hur DET löser polisbristen.
Visa på X →Om ni inte gör något i kväll. Kom och lyssna, vetja. Och ställ frågor. Det brukar bli kul.… https://www.instagram.com/p/Bh5ieuNh9qr/
Visa på X →Träffade på några politiker idag på Liberalernas riksmöte i Västerås. @ AROS Congress Center… https://www.instagram.com/p/Bh3nk_9h6bI/
Visa på X →Jag ser framför mig 10-15 samtal om dagen från butiksägare som kräver att polisen kommer och ingriper. Eller ordningsvakter som gripit. Och hur ska böterna betalas? Om ett lagförslag presenteras bör väl även HUR det ska efterlevas presenteras. https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/BJBBg0/m-vill-kriminalisera-tiggeri--kan-bli-fangelse-vid-upprepade-brott
Visa på X →@brohopp @andersarnamnet Fredrik, det är just det här som är förbundets problem. Sluta försvara dålig lön! Det är NOLL löneutveckling om trappan efter sex år är densamma idag som för 15 år sedan. Punkt! Vi måste jobba mot högre lön - inte försvara den.
Visa på X →På Liberalernas toppkandidat-konferens i Västerås. Här med ett par riksdagsledamöter och några… https://www.instagram.com/p/Bhyjfgihhn7/
Visa på X →Suck. Varför detta motstånd från vänsterpartierna? https://x.com/rogerhaddadlib/status/986981314879545344
Visa på X →Allmänt tips - det stundar nu väderlek som inte tillåter proteinbars med choklad att ligga i bilen mer än två timmar.
Visa på X →