Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Martin Melin

Liberalerna

@Martin_Melin (X)

400

inlägg

@olakronkvist @polisforbundet @slponv @amirrostami_ @Ajna_Academica Köra utryckning, ska det vara så klart.

Visa på X

@olakronkvist @polisforbundet @slponv @amirrostami_ @Ajna_Academica Då tycker jag vi lägger på tid, varför inte utbildning i att kära utrymning, och så lite mer praktik. :) Så, klart. Vi löste det här på mindre än tre minuter.

Visa på X

@Niklas_14_ @MickeXCarlsson @liberalerna @RogerHaddadLib @JohanPehrson @Centerpartiet Vad har det att göra med hur rättspolitiken bedrivs?

Visa på X

Hit me - varför ska svensk tull inte vara beväpnad? De ska stoppa grov brottslighet, som smugglar militära vapen och narkotika, som riskerar långa straff om de grips. Så - varför ska de inte beväpnas? Behöver synpunkter.

Visa på X

@Niklas_14_ @MickeXCarlsson @liberalerna @RogerHaddadLib @JohanPehrson @Centerpartiet Alternativet är ju att vi fortsätter med den regering vi har. Jag är inte så sugen på det.

Visa på X

Ni som funderar på vilket parti som seriöst tar rättsväsendet och dess problematik på allvar - kolla in @RogerHaddadLib och @JohanPehrson. Det behövs såna i riksdagen. Som har en vilja att förändra och förbättra. Jag blir gärna team med dom i höst. Boom! Liberalerna skulle äga.

Visa på X

Ingen kan kalla @bjorklundjan oklar i Aktuellt i kväll. Raka besked och klara besked. Bra! Asylrätten gäller. Och där ska vi fortsätta vara ett land som tar emot. Men ett avslag är ett avslag.

Visa på X

@fremdis @Peppe_Larsson @liberalerna Det där går ju hand i hand. Högre lön ger förhoppningsvis att fler vill bli poliser/stanna kvar i yrket. Fler poliser ger bättte schema (färre övertid och semester när du önskar det). Så lönen måste komma först.

Visa på X

Avsnitt 20 säsong tre av Extreme makeover weight los på @tv3se - när visas det!!!? Finns det på play? Letat - inte hittat.

Visa på X

@vidararonsson @RogerHaddadLib @liberalerna Varför är alltid (s) lösning på polisbristen att peka 5-6 år bakåt i tiden och säga: ”titta!”. Berätta för mig, på 280 tecken, hur DET löser polisbristen.

Visa på X

@brohopp @andersarnamnet Fredrik, det är just det här som är förbundets problem. Sluta försvara dålig lön! Det är NOLL löneutveckling om trappan efter sex år är densamma idag som för 15 år sedan. Punkt! Vi måste jobba mot högre lön - inte försvara den.

Visa på X

Allmänt tips - det stundar nu väderlek som inte tillåter proteinbars med choklad att ligga i bilen mer än två timmar.

Visa på X