Det är fritt fram att skriva vad man vill på twitter, så länge man inte bryter mot lagen. Och det man skriver behöver inte backas upp med fakta, inga underlag, inga bevis behövs.
Men när Du läser saker här - ställ dig alltid frågan: är det här sant?
Källkritik®️
Visa på X →Haha.
En professor säger en sak = lång artikel och teori.
EN ANNAN professor säger tvärtom = en mening i artikeln.
Kallas det här att ha en vinkel på artikel?
http://klimat.story.aftonbladet.se/chapter/darfor-ar-den-bla-punkten-helt-avgorande-for-oss/
Visa på X →@studiojesper Exakt. Fast det går inte att jämföra USA med Sverige. Dom har ju noll tankar om återanpassning och noll stöd eller vård.
Tanken är inte heller ”out” utan att samhället markerar att nu får det vara nog.
Alternativt är ju såklart att vi tar bort fängelse helt.
Visa på X →@Bandhag @an_oger Vid tredje brottet måste vi ge en rejäl vård chansen. Alternativet - fler brott = dyrare än vården, i längden. Har svårt för att vissa grupper ska vara straffria. Då kommer de utnyttjas av andra.
Visa på X →@an_oger @Bandhag Hur vill du se straffen för missbrukare och hemlösa? Jag är inne på vård. Och då menar jag VÅRD, som får ta tid, får kosta och som ska fungera.
Visa på X →Det finns idag ungdomar som är mellan 15 och 20 år som är väldigt… https://www.instagram.com/p/BiugbOchAu_/?utm_source=ig_twitter_share
Visa på X →@Bandhag Låt säga inom preskriptionstiden för brottet. Räknat från brottsdatum första brottet.
Visa på X →Om det skulle vara så att tredje gången du begår samma brott - att då automatiskt dömas till maxstraff för det brottet - åsikter och synpunkter på det? https://x.com/svenerikalhem/status/995590486982316034
Visa på X →@tyngdlost @PhsStud Du kan se va L vill, enda parti som seriöst DRIVER just de här frågorna. Följ @RogerHaddadLib så ser du en som vill få ordning. 👍🏼
Visa på X →@Hundforaren Ge mig en av låtarna som var BRA. 😂
Visa på X →@Lonnis90 Avgå Danmark!
Visa på X →Sverige fick alltså 21 poäng av tittarna.
21!
Visa på X →Få konstaplar gör ett jävla hästjobb! All cred. https://x.com/hundforaren/status/995329145046491136
Visa på X →@VictorHarju Herregud - det roliga börjar om 2 timmar! #röstningen
Visa på X →@andersarnamnet @dalslanningen Det är ju en vårdlag - så landstinget, var så goda.
Visa på X →@johanssonmorgan Hur har Polismyndigjeten kommit fram till att det kommer antas 2000 personer per år till utbildningen från år 2020? Finns det nåt underlag?
För övrigt har polisen missköts politiskt sedan 1995!
Visa på X →@dalslanningen Nummer 1 på listan över saker som ska ändras på ifall jag får bestämma. Nummer 2 att OV ska få köra LOB till arrest/TNE
Visa på X →Det var tungt. Riktigt tungt. Fick kriga sista tre kilometerna. Och… https://www.instagram.com/p/Bir0q9TBEt6/?utm_source=ig_twitter_share
Visa på X →@Mark_Levengood Skulle kört den. Nu blev det ”som man vispar grädde med”. Ser fram mot samtal från hans hemkunskapslärare om några år...
Visa på X →Förklarar för sonen 8 år varför Australien är med i Eurovision. Snäppet svårare än när han tidigare i kväll frågade vad en dildo var (vi såg filmen Bad neighbours 2).
Visa på X →@Hundforaren Finns några som inte kan se sig själva i ögonen. Och som faktiskt bör få höra det. Och de som ställt sig upp, som sett mer till myndighetens bästa än sin egna karriär ska hyllas. Tänk om @Polistidningen kunde göra nåt på det här...
Visa på X →Kul att bottenlagen i Allsvenskan har en liten cup att spela i.
Visa på X →Håller med. Många, många polischefer som senaste 5-6 åren bara suttit tysta. Deras tystnad har faktiskt bidragit till att det är som det är. Höga chefer måste våga vara kritiska och säga ifrån när det inte fungerar. Bra Johan! https://x.com/peppe_larsson/status/994493004856594432
Visa på X →Frågan man då ställer sig är varför andra partier inte vill haka på? Men bra Liberalerna. https://x.com/rogerhaddadlib/status/994520342319304704
Visa på X →När sönerna fick se det dom bara hört talas om - deras pappas… https://www.instagram.com/p/BimCVR6h9vl/?utm_source=ig_twitter_share
Visa på X →