Obegripligt att inte Liberalerna är med i topp här. Följer ni inte @RogerHaddadLib? Har ni inte hört eller läst vad han har sagt i debatten om svensk pris senaste 3 åren. Han var den politiker som från början tog krisen på allvar. Nä, Liberalerna borde ligga i topp!
Visa på X →Om jag springer så fort jag orkar klarar jag att hänga med eliten i maraton 300 meter, sen tar jag slut. Då har dom över 4 mil kvar! I samma tempo.
Ju mer jag tänker på det desto större respekt för dessa löpare.
Visa på X →GW om byråkratin inom polisen och hur poliser försvinner in i den istället för att ”vara på gatan” - spot on!
Visa på X →Nytvättad bil - lite som att ha betalt räkningarna i slutet av månaden.
Samma känsla.
Visa på X →Om Knights vinner Stanley cup - är det dokumentärvarning på den här säsongen om det då? Eller är skrällen inte så stor ändå.
Experter?
Visa på X →Känns det igen? https://x.com/isakskogstad/status/1001680349175386112
Visa på X →Poliskrisen har funnits i 20 år, så många politiker som ska känna att de bär ett ansvar.
Sittande regering har inte heller gjort något.
Tro mig - jag kommer ägna nästa 4 år åt att granska hur nästa regering sköter saken. (Bild från 1999 - poliser demonsterar mot krisen.)
Visa på X →@MC_Polis Vi undrade just vad alla MC gjorde i stan. Men då vet vi. 👍🏼
Visa på X →Hamnade i södra förorten i kväll och samverkade lite med kollegorna. Fick även möta lite locals.
Lyfter på hatten för de kollegor som jobbar där. Vilken uppförsbacke... inget roligt klimat. Polisen står inte direkt högt i kurs.
Visa på X →@112MUA Tullen skall beväpnas. Punkt.
Visa på X →@libsthlm @Silverudd Amen!
Visa på X →@Skrivbordspolis @polisforbundet @johanssonmorgan Så de 12% var inte sant?
Visa på X →Det har gjort 17 säsonger av Tv-programmet… https://www.instagram.com/p/BjSBd6FBtzf/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=19r5lwx0th63q
Visa på X →@sparven112 Det handlar om att vi har olika förutsättningar. Och tror man bara styrka avgör hur bra en polis kan lösa en våldssituation har man aldrig upplevt en. Att vara stark i huvudet slår i alla lägen stark i kroppen. Och vi har hjälpmedel om någon är stökig.
Visa på X →@sparven112 Om inte muskelkraft 6 räcker när den dom skall omhändertagas - hur gör den manliga polisen då?
Visa på X →Pratar vi om en utökad PL13 här (andra stycket) eller är det nåt helt nytt frihetsberövande?
Och på vilket sätt är Insatsstyrkan bättre lämpad för upplopp än utbildade SPT?
Visa på X →Läst Sverigedemokraternas polisprogram. Har några frågor gällande rekryteringen. Ska vi sänka kravet på muskelkraft till 3 för män eller ska vi minska antalet kvinnliga poliser?
Visa på X →Ta en och trettio och lyssna. https://x.com/liberalerna/status/999660188587233280
Visa på X →Ni väljer 9:e september. https://x.com/dagenssamhalle/status/999275000774316032
Visa på X →@RogerHaddadLib Intressant är ju vad detta kostar extra, att ha två till utbildningsplatser?
Visa på X →@miiileee06 @YB_Sodermalm Jag är bara trött på människor som dissar kvinnor just för att de är kvinnor. Och sen skyller på religion. Det är dålig uppfostran och en förlegad kvinnosyn som vi aldrig får acceptera. Min dotter ska inte växa upp i det samhället. My 50 cent.
Visa på X →@MrBreitholtz Lika många som fotbollsdomare som efter protest sagt: ”åh fan, hmm, du har rätt, det var nog inte frispark.”
Visa på X →@polisforbundet @LenaNitz Jag har fortfarande inte förstått vinningen i att starta upp FLER utbildningsplatser. Kostar inte det en massa? Var kan jag läsa hur myndigheten resonerar?
Visa på X →Har vi någonsin haft en bättre maj i huvudstaden?
Visa på X →@forzaMyran VEM som beslutar är en viktig fråga. Även frågan NÄR, och HUR. Och där måste ju Beredskapspolisen vara involverad när de frågorna diskuteras. Personligen har jag en syn på just När och hur.
Visa på X →