Eller varför inte återinföra 1,5 år praktik som det var för länge sedan också. Bra få använda sina teoretiska kunskaper under ”övervakning” av en äldre kollega. Lära praktiskt också. Viktigt komma förberedd till ”verkligheten” efter utbildningen. https://x.com/rogerhaddadlib/status/1006099305260896261
Visa på X →400
inlägg
@RogerHaddadLib @liberalerna Många hoppar av för att HR vänder dom ryggen och placerar dom 50 mil från deras hem och familj. Obegriplig ”personalpolitik”.
Visa på X →@Alindahl2002 @svtnyheter @AdamRuins Enligt mig kan du dela in missbrukarna i tre grupper: heroinisterna/amfetaministerna, kokainisterna och hasch/cannabis. I grupp två och tre finns både brukare OCH missbrukare. I först gruppen bara missbrukare.
Visa på X →@AndyFagerstrom Nej men inte sällan får jag höra: ”det är ju du, kändispolisen”
Visa på X →@Alindahl2002 @svtnyheter @AdamRuins Då köper jag dina argument. (För ofarligt är det inte.) Och som sagt sett olika undersökningar som visst olika svar så det behövs nog mer objektiv ”forskning” för att se konsekvenserna i Sverige vid legalisering.
Visa på X →@ESchoultz @polisenuppsala Obegripligt!
Visa på X →Är inne på samma linje. Tror vi måste se till vad ”straffet” får rör betydelse för den som ”straffas”. Målet i fallet med missbrukare måste ändå vara att få dom bort från bruket. Narkotikapolisen: Poänglöst att straffa missbrukare https://www.svt.se/nyheter/inrikes/narkotikapolisen-poanglost-att-straffa-missbrukare?cmpid=del:tw:20180614:narkotikapolisen-poanglost-att-straffa-missbrukare:nyh:lp via @svtnyheter
Visa på X →@Hundforaren Glöm inte att de som tog fram ”förslaget” jobbar kvar inom myndigheten...
Visa på X →Varför kan inte alla bara enas om att vi har svårt att värva tillräckligt med bra människor till att bli poliser. Sluta lek med siffror. Gör något åt det istället. Och att ta bort alla antagningskrav är INTE rätt väg. https://x.com/mannegerell/status/1006441850138451968
Visa på X →Slår vad om att om man skulle granska de här ungdomarna har de allra flesta ingen manlig vuxen förebild. https://x.com/hundforaren/status/1006199738654494725
Visa på X →Liberalerna - på polisernas sida. https://x.com/rogerhaddadlib/status/1006028648317636608
Visa på X →@_Piraten_ Jag kan bara prata om min erfarenhet.
Visa på X →@fleijerstam @hansoalfredsson @bjorklundjan Känner på mig att han kommer äga scenen även i år. Följ det på SVT play vetja. :)
Visa på X →Kollega och hans fru ska ha barn och idag åkte de in till BB. Han skickade då sms till 15 arbetskamrater och frågade om någon kunde ta hand om deras hund. Alla 15 svarade de kunde. DET är kåranda i min bok.
Visa på X →Min erfarenhet är att i de allra flesta fall är det mottagen, den som är föremål för ett ingripande, som bestämmer hur jag som polis agerar. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lweP4/stoppades-for-fortkorning--nu-tackar-han-polisen
Visa på X →Vi får inte blunda och ”glömma bort” hedersförtrycket. Aldrig! Vi ska kämpa för den här gruppen som blir styrda av religösa krafter. Dom ska få göra sina egna val!


Update. Åkt tillbaka till restaurangen. Fick en lilla menyn som kompensation. Vänner igen. 👍🏼
Visa på X →Hej @mcdse - är det meningen att jag ska göra äppelpajen själv?


@CamillaRagfors @610okm Ofta kommer kritik mot polisen från människor som aldrig haft med dom att göra.
Visa på X →@advmikael Kommer aldrig sluta!😂
Visa på X →Om man får FEL KORTNUMMER när man ska lägga in kort i PS4:an, vad kan det vara för fel då? Testat tre kort (och ja, rätt nr). Det går ju inte skriva i griper om 4 siffror utan alla siffror kommer ju i en rad.
Visa på X →@arbogakvinnan Tänk om fler 15-åringar var som Gustav. Killen är ett föredöme.
Visa på X →@Peppe_Larsson Tre på sex timmar i Stockholm.
Visa på X →Någonstans bör vi väl ändå dra gränsen? Eller är det för mycket begärt? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/VRMJg3/nej-forskolor-far-aldrig-tvinga-barn-att-ha-sloja
Visa på X →Om vi ska få ordning på saker och ting finns det EN sak vi kan börja med - fler poliser. Det behövs inte krånglas till mer än så i början. Och tror mig - det kommer bli skillnad. https://www.svd.se/fyra-stationer-i-t-banan-no-go-for-ordningsvakter
Visa på X →