@Klart_slut Jag har alltid sett civilanställda som kollegor. På alla positioner. Stred för att de skulle få mer behörighet på RLC när de började anställas där. Idag har det de. Civilanställda ÄR kollegor.
Visa på X →400
inlägg
Miljöpartiet vill alltså förbjuda försäljning av bensin och Disel i Stockholm om 12 år. På riktigt - 9: september!!!
Visa på X →@KalleSydwest @RogerHaddadLib @bjorklundjan @ABDebatt @LottaEdholm @liberalerna För att vi de senaste 20 åren har varit rejält underbemannade. De siffror som man idag hela tiden jämför med (20 000) är redan där 5000 för få, redan vid en befolkning på 8 milj. Vi behöver komma upp i en nivå där polisen kan göra ett bra jobb. Kommer aldrig bli en polisstat.
Visa på X →@SvecTweet Därför bör det finnas en skala som höjs för varje gång du begår ett likadant brott.
Visa på X →Risken att bli upptäckt är största anledningen till att inte begå brott, enligt kriminologerna hör i landet. I Tyskland har de förstått att även längre straff bidrar till att tryggheten förbättras. ”En inlåst person har svårare att begå brott.” https://x.com/expressen/status/1009550523173883905
Visa på X →Blåljus på Götgatan. Tänk er en dag med mer ”vanlig trafik”.
Visa på X →Problemet är inte de cyklister som är vana OCH har körkort. Problemet är de cyklister som inte kan trafikreglerna och de som på riktigt tror dessa bara gäller bilar. Cyklar och bilar på samma bana https://www.regeringen.se/t/213928/sv
Visa på X →Idag - en månad kvar till jag och fannymelin_ drar till New York - staden jag förälskade mig i redan vid första besöket 1979. Nu verkar jag ha lyckats föra över den känslan för staden till dottern. 2014 körde jag en Long stay i stan på fem veckor och… https://www.instagram.com/p/BkRmlGshXSh/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1ofe1f3zty9po
Visa på X →@stahol På vilket sätt är det försvarbart att bygga till något som inte behövs. Till och med inbitna cyklister ställer sig frågande.
Visa på X →@YRB1 Sträckan Sköndal - Södermalm. Trångt. Borde finnas utrymme att hitta ett alternativ.
Visa på X →@YRB1 Det bor massor men väldigt få som cyklar sträckan Sockenplan - Årsta. Aldrig varit någon som klagat på ”gamla” cykelbanan. Jag har sprungit där i tre år, ovanligt att ens se cyklar. Varför lägga en miljon på något ingen använder? Har du sett den? Flygen till Bromma kommer landa.
Visa på X →@annaplantan @J_the_Great__ Götgatan är ju förstörd. Tycker synd om de som bor där, som nu har bilköer utanför fönstren. Och vi ska inte prata om att blåljus har svårt att ta sig fram. Om 10-15 år kommer man skaka på huvudet åt det här.
Visa på X →Ta 5 minuter och läs. https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/varfor-doljer-svt-fakta-om-kokainligan/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr #Expressen via @Expressen
Visa på X →@Alindahl2002 17.40
Visa på X →@marsoder @patrikoksanen För effektiv?
Visa på X →@MacDBollinger @J_Landstroem Det borde finnas en del poliser på polishuset som skulle kunna fulla dagarna med att leverera statistik. Håller helt med dig om att polisens arbete, det som kan redovisas, ska redovisas. Och granskas. Men här sköt man över målet.
Visa på X →@strandhall Trasiga människor det finns ändå.
Visa på X →😂😂😂 https://x.com/aeno98/status/1009019695377330177
Visa på X →Nya breda cykelbanor i Enskede för dyra pengar. Räknade till tte cyklister på 15 minuter i går. Tror dom hade klarar sig på den gamla cykelbanan utan trängsel. Lägg pengarna på cykelbanor där de behövs! (Nu MÅSTE Miljöpartiet bort. De förstör stan).
Visa på X →Det här att kolla en väder-app och inte bli nöjd och då kolla en annan. Vad tror jag ska hända!?
Visa på X →@MacDBollinger @J_Landstroem Jag tror man ska lyfta blicken från statistik och se på plats vilket jättejobb dom gör. Tyvärr kan inte siffror visa framgången. Det jobb dom gör kan inte märas - den måste upplevas. Gällande Arvika har jag ingen aning om aktuella händelsen.
Visa på X →@Hundforaren För oss insatta är det ju inget krångligt. Ett grip, sex månader senare läser vi domen, 6 månaders fängelse. Och så nästa grip och dom. Och så vidare. Ett år senare räknar vi ihop. Ser inte problemet.
Visa på X →@janzzon77 Det finns dokumenterat hur många som gripits och vilka straff som utdömts. Och då får man de siffror polisen uppgivit. Men om polisen efteråt ska sitta och gå igenom alla grip och domar skulle det ta en vecka därav att siffrorna inte kan ”presenteras”- min gissning.
Visa på X →@MacDBollinger @J_Landstroem Jag ser poängen men tycker ockdå han redogjorde för hur han räknar. Tycker han ”slår hål” på tveksamheten. 300 grip och lägger ihop utdömda straff. Det blir ”statistik” från verkligheten. Tror, om man grävde, att man skulle få samma resultat.
Visa på X →När jag läser texten finner jag inget som motsätter det polisen i Uppsala redovisar. 300 gripna är 300 grip. Samma person har alltså gripits flera gånger. Enkel mattematik. Poliserna som jobbar i området och dess chef är ett föredöme. Punkt. https://x.com/svtnyheter/status/1008621640882810881
Visa på X →