@JonasSvensson3 @johanssonmorgan Till hans försvar så gjorde Alliansen inget åt det under sin tid heller. Men allt det är historia. Nu återstår vad som sker i framtiden. Polisen kommer kosta. Och den måste få kosta.
Visa på X →400
inlägg
Rätt intressant. Och kontroversiellt. Livstids straff för återfallsförbrytare. https://instagram.com/p/Bhv2AJbhZX8/
Visa på X →Apropå polislönern. Och i Stockholm har vi fortfarande noll (0) procent löneutveckling för poliser som jobbat/anställning sex år. 28 000:- idag, 28 000 år 2003. Noll utveckling på 15 år. https://x.com/polispelle/status/986481017321152513
Visa på X →@Hundforaren Det är då böter för lågt lufttryck och liknande används.
Visa på X →@112MUA Julafton
Visa på X →När okunskapen lyser igenom. Och så blir det när politiker inte BRYR sig om polisen. Vill ni se ett undantag - titta på @RogerHaddadLib. Där har ni en politiker som BRYR sig. https://x.com/66aikon/status/986714762796044288
Visa på X →@MrBreitholtz Gillar Djurgården lite i kväll. Det här hjälper AIK till guldet.
Visa på X →Nu har jag helt missat vad det blev för resultat i Stockholm i kväll? @enpappasdagbok vet du?
Visa på X →För att kunna höja polislönerna måste den regering som sitter på pengarna ge Polisen en budget som ger utrymme för höjningar. Det är ganska enkelt. Så sluta PRATA om det - visa istället. Just do it. https://x.com/polisforbundet/status/986172666565586945
Visa på X →@Brandbil1310 Ramma!
Visa på X →@CalleCK @YRB1 Både höstbudgeten och vårbudget saknade ”satsningar” på polisen. Tyvärr.
Visa på X →@gostabrunnander Utkast till gig på Norra brunn?
Visa på X →Fem sökande till polisutbildningen som hört av sig nu. Förtvivlade. De klarade allt galant, utom ETT moment - att vika pappfigurer i 3D. Och då blev det nej tack. Samtliga fem hade blivit fantastiska poliser. Kämpa rekryteringsmyndigheten.
Visa på X →@krystofson Nej. Och ingen söker sig hit för att tigga. Dom blir lurade hit i hopp om jobb. Sedan blir de tvingade till att tigga. Vi pratar människohandel av den värsta sorten. De du ser på gatan är slavar. Vi måste få fast dom som lurar hit dom.
Visa på X →@carl70andersson Jag säger ju att vi inte får bort tiggarna genom att utvisa dom eller straffa dom. Vi måste stoppa dom som tar hit dom.
Visa på X →@SpaceC00kiecat Tiggarna är ju här legalt. Dock, har vi lärt oss nu, kan dom enligt lag inte vara här för länge. Vilket dom är idag. Så då är det upp till polis att visa på hur länge de varit här och sedan utvisa dom. Sen kan de komma tillbaka dagen efter.
Visa på X →@lamai99 Okej, vi gör det OLAGLIGT, med ett straff. Böter. Hur ska dom betala böterna? Bättre då se till att de inte kommer hit från början. Stoppa människohandeln.
Visa på X →@JohannesNilsso5 Gällande RINGA, eget bruk - ja. Tycker inte missbrukare ska straffas. Brukare är en annan sak.
Visa på X →@HSmeds Ingen ska behöva tigga. Oavsett om du är från Rumänien eller har svenska förfäder sen 1600-talet. Men tror inte lösningen är att ge folk utan pengar ett straff som är böter. Tror bättre då ta bort dom som ligger bakom det hela. Men det är vad JAG tycker. Behöver inte vara facit.
Visa på X →@roggivantol Njae. De är ju från ett EU-land och har därför rätt att vara här. Och finns även en skillnad på de som är här och stjäl och tigger. Många som tigger har blivit lurade hit. De som stjäl har åkt hit för att stjäla. Jag ser dom som två olika grupper.
Visa på X →@ChLindfors Det har alla utom några få partier insett nu.
Visa på X →@signesignum Jag är emot att några få kriminella ska hindra oss andra dom reser mycket att kunna röra oss fritt i Europa. Jag är inte sån som vill att kriminella ska styra hur vi andra ska leva. Bättre då att sätta dit de som förstör för oss andra.
Visa på X →@Hundforaren @begagnadgun Yes! Nya tag. Mitt initiativ och bidrag till partiets PR-avdelning.
Visa på X →Jag är emot tiggeri. MEN - hur får vi bort det genom att straffa de som, mot sin vilja, idag tigger? Genom att ge dom böter? Hur ska de betala dom? Bättre då att satsa rejält på att ta fast de som tar hit människorna, lurar dom och tvingar dom att tigga. https://www.expressen.se/debatt/det-ar-politikens-ansvar-att-fa-ett-slut-pa-tiggeriet/
Visa på X →@poptonten ☺️☺️☺️
Visa på X →