Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Martin Melin

Liberalerna

@Martin_Melin (X)

400

inlägg

@JonasSvensson3 @johanssonmorgan Till hans försvar så gjorde Alliansen inget åt det under sin tid heller. Men allt det är historia. Nu återstår vad som sker i framtiden. Polisen kommer kosta. Och den måste få kosta.

Visa på X

@MrBreitholtz Gillar Djurgården lite i kväll. Det här hjälper AIK till guldet.

Visa på X

Nu har jag helt missat vad det blev för resultat i Stockholm i kväll? @enpappasdagbok vet du?

Visa på X

@CalleCK @YRB1 Både höstbudgeten och vårbudget saknade ”satsningar” på polisen. Tyvärr.

Visa på X

Fem sökande till polisutbildningen som hört av sig nu. Förtvivlade. De klarade allt galant, utom ETT moment - att vika pappfigurer i 3D. Och då blev det nej tack. Samtliga fem hade blivit fantastiska poliser. Kämpa rekryteringsmyndigheten.

Visa på X

@krystofson Nej. Och ingen söker sig hit för att tigga. Dom blir lurade hit i hopp om jobb. Sedan blir de tvingade till att tigga. Vi pratar människohandel av den värsta sorten. De du ser på gatan är slavar. Vi måste få fast dom som lurar hit dom.

Visa på X

@carl70andersson Jag säger ju att vi inte får bort tiggarna genom att utvisa dom eller straffa dom. Vi måste stoppa dom som tar hit dom.

Visa på X

@SpaceC00kiecat Tiggarna är ju här legalt. Dock, har vi lärt oss nu, kan dom enligt lag inte vara här för länge. Vilket dom är idag. Så då är det upp till polis att visa på hur länge de varit här och sedan utvisa dom. Sen kan de komma tillbaka dagen efter.

Visa på X

@lamai99 Okej, vi gör det OLAGLIGT, med ett straff. Böter. Hur ska dom betala böterna? Bättre då se till att de inte kommer hit från början. Stoppa människohandeln.

Visa på X

@JohannesNilsso5 Gällande RINGA, eget bruk - ja. Tycker inte missbrukare ska straffas. Brukare är en annan sak.

Visa på X

@HSmeds Ingen ska behöva tigga. Oavsett om du är från Rumänien eller har svenska förfäder sen 1600-talet. Men tror inte lösningen är att ge folk utan pengar ett straff som är böter. Tror bättre då ta bort dom som ligger bakom det hela. Men det är vad JAG tycker. Behöver inte vara facit.

Visa på X

@roggivantol Njae. De är ju från ett EU-land och har därför rätt att vara här. Och finns även en skillnad på de som är här och stjäl och tigger. Många som tigger har blivit lurade hit. De som stjäl har åkt hit för att stjäla. Jag ser dom som två olika grupper.

Visa på X

@signesignum Jag är emot att några få kriminella ska hindra oss andra dom reser mycket att kunna röra oss fritt i Europa. Jag är inte sån som vill att kriminella ska styra hur vi andra ska leva. Bättre då att sätta dit de som förstör för oss andra.

Visa på X

@Hundforaren @begagnadgun Yes! Nya tag. Mitt initiativ och bidrag till partiets PR-avdelning.

Visa på X