@TomasEneroth Vi vill fokusera på ny kapacitet i närtid och bygga på det vi har istället för prestigeprojekt som bli klart i en avlägsen framtid till en orimligt hög kostnad #svpol #infrapol #höghastighetståg
Visa på X →400
inlägg
@dadgostarnooshi Vi är rädda om skattebetalarnas pengar o vill se till att de järnvägar vi har fungerar så att människor kan ta sig till jobbet ni fokuserar på skrytprojekt utan hänsyn till var pengarna gör störst nytta. Ostlänken är redan omarbetad och arbetet med den ska fortsätta #infrapol
Visa på X →@lindasnecker Det har aldrig varit otydligt var moderaterna står vi är för Ostlänken som för övrigt varit färdig för längesedan om det inte ”kidnappats” in i vansinnesprojektet #höghastighetståg #infrapol
Visa på X →En första motion denna mandatperiod. En följdmotion som förslår ett stopp för vansinnesprojektet med Höghastighetståg. Vi måste säkerställa att tågen går i tid nu inte kasta pengar på en olönsam investering som inte löser något förrän framåt 2045 https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/med-anledning-av-skr-202122261-nationell_HA026 #infrapol
Visa på X →@Mattias_K Har sagt upp min prenumeration
Visa på X →@magnusjacobsson Hurra! Arbetet i riksdagen hade varit mycket tristare utan dig
Visa på X →@MilenSub40 Han har kommenterat i sociala medier och detta har refererats i många medier. Jag tror väljarna uppskattar att han ägnar sin tid åt att sy ihop en regering som kan få ordning på Sverige
Visa på X →@anderslindberg @svtnyheter Nu får du väl ge dig, Ulfs regering har inte ens tillträtt?!?!?
Visa på X →@RichardHerrey @moderaterna Herreyeffekten 😉
Visa på X →@armanteimouris Kommer att sakna dig i riksdagen, lycka till!
Visa på X →@holmjens @heartaerospace It’s a date 😉
Visa på X →@holmjens @heartaerospace Får vänta tills 2028
Visa på X →Enda politikern på plats när @heartaerospace lanserar en ny flygplansmodell (elflyg) och den stora nyheten att de bygger en produktionsanläggning i Säve. En världsnyhet som vi i Sverige ska vara stolta över. #svpol #infrapol #fossilfrittflyg

Framtiden för flyget är fossilfri, inspirerande dag hos @heartaerospace #infrapol #svpol
Visa på X →@MagnusBorrby @moderaterna Det är du värd
Visa på X →Sverige behöver en ny regering som ser till att det vi har fungerar. #svpol #infrapol #valet2022

#svpol #valet2022

Ska vi få ordning på svensk infrastruktur behövs en borgerlig regering. En regering som börjar med att se till att det vi har fungerar istället för att slösa pengar på prestigeprojekt som aldrig blir klara. #infrapol #svpol #valet2022

Så oerhört sant. Handlingsförlamning och inget ledarskap har präglat den här regeringen på söndag byter vi ut den. #svpol #valet2022 #nufårviordningpåsverige https://www.svd.se/a/APdkRA/rosta-bort-magdalena-anderssons-ansvarsloshet
Visa på X →@JohanRomin @RichardHerrey @FredrikKarrholm @JohanForssell @MariaStenergard Nr 7 är ganska bra också 😉 (engagerad med fokus på infrastruktur och digitalisering)
Visa på X →Min statsministerkandidat är lysande ikväll. Vilket engagemang vilken glöd. Sverige behöver hans ledarskap. #svpol #val2022 #statsministerduell
Visa på X →Människor som jobbar i LO-yrken förtjänar ett opolitiskt fackförbund. Återigen ett lågvattenmärke från #svpol #val2022 Susanne Nyström: Ulf Kristersson förtjänar inte LO:s smutskastningskampanj - http://DN.SE https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-ulf-kristersson-fortjanar-inte-los-smutskastningskampanj/
Visa på X →Funderar du fortfarande vad du ska rösta på, här är några skäl till varför en annan regering vore en bra idé. #val2022 #svpol #nufårviordningpåsverige 99 skäl att rösta bort regeringen https://www.svd.se/a/gEPpQk/99-skal-att-rosta-bort-regeringen via @SvD
Visa på X →

Så här fungerar ett parti som inte värnar demokratin utan vill behålla makten till varje pris. Alla borde ha rätt till en fackförening utan partikoppling #val2022 #svpol #maktparti #ingenrespektfördemokratin https://www.gp.se/debatt/jag-hade-betalt-f%C3%B6r-att-ljuga-om-moderaterna-1.80339492
Visa på X →