@LorentzTovatt @DanielHellden Tårtan har jag bakat själv. Att det finns öppna flygplatser i alla delar av landet ökar tillväxt och tillgänglighet. Sen glömmer du alla liv som räddas när ambulanstransporter kan ske med flyg.
Visa på X →400
inlägg
Vi firar med tårta att flyget och våra regionala flygplatser äntligen har en framtid i Sverige. Värt att fira eller hur @LorentzTovatt @DanielHellden ?#räddasvensktflyg #infrapol #svpol

Nu har vi en regering som vill att flyget utvecklas och ställer om. En regering som är rädd om våra flygplatser. Peter Normans utredning lägger grunden för ett väl fungerande flyg och ett flyg som ställer om. #svpol #infrapol #räddasvensktflyg

Pinsamt av @DanielHellden att inte hålla sig till sanningen. Vi har ansvar för miljardinvesteringar, då kan man inte låta känslorna styra o inte heller skjuta från hösten o fara med osanning. #infrapol #svpol https://www.di.se/debatt/replik-hellden-orkar-tydligen-inte-ens-googla-om-hoghastighetstag/
Visa på X →Jobb och tillväxt vill vi fokusera på. Bättre att satsa på det vi har och komplettera istället för olönsamma prestigeprojekt som. #höghastighetsbanor #infrapol #svpol https://www.di.se/debatt/debatt-jobb-och-hallbar-tillvaxt-gar-fore-hoghastighetstag/
Visa på X →@JohanTrouve När det förra regeringen helt struntade i samhällsekonomin så måste vi ta ansvar. Resten av landet ska inte behöva lida, och det vi redan har på plats måste fungera. Att inte stoppa projektet hade varit totalt ansvarslöst.
Visa på X →Imponerande utveckling och fantastiska möjligheter. Bra besök på Ericsson idag. #ericssonimaginestudio

Svarar vänsterpartiets Linda Snecker angående infrastruktursatsningar. V tar inte ansvar för skattepengar. Vi måste prioritera det som ger mest nytta för jobbpendlare och godstrafiken. #svpol #infrapol https://www.expressen.se/debatt/v-tror-att-rosenbad-har--en-sedelpress-i-kallaren/
Visa på X →Sitter i riksdagens kammare och lyssnar på #pldebatt Ulf gör ett jättebra jobb. Det som tråkigt nog blir det bestående minnet är Magdalena Andersdons vidriga härskarteknik, bland annat hånskratt när Ebba Busch höll sitt anförande. #skämsmagdalena
Visa på X →Vi tar ställning mot kvinnors rätt att slippa hijab i Iran vilket är viktigt. Samtidigt blundar vi för samma förtryck i våra förorter. Det är nog nu! Vi måste våga ta ställning för friheten även här hemma! #fadimegalan #svpol
Visa på X →Deltar på #fadimegalen , har skrivit om det o debatterat nu måste vi ta ställning och förbjuda hijab i för- och grundskola. Vi måste ta ställning för flickors frihet. #förbjudhijabiskolab #frihet #svpol
Visa på X →Jobbar med andra frågor nu men är fortfarande stolt över det arbete vi gjorde i Sollentuna när det gäller digitala verktyg i skolan. Det var, o är inte en fråga om antingen eller utan om både och. #solskol #utbpol #skolan
Visa på X →@lundhsammeli Absolut mer kapacitet men fokus på samhällsekonomisk lönsamhet. Bygg på det vi har optimera och komplettera. Vi vill bygga mer kapacitet men inte höghastighetsbanorna
Visa på X →Viktigt besked från regeringen. Vi vill bygga räls men ska underhålla det vi har och komplettera för att utöka kapaciteten. Nu är det slut på det hårt kritiserade prestigeprojektet. Fokus kommer att vara att människors vardag ska fungera. #infrapol #svpol https://www.regeringen.se/regeringsuppdrag/2022/12/uppdrag-att-avbryta-planeringen-av-nya-stambanor-for-hoghastighetstag-snarast-avsluta-projektet-hassleholmlund-samt-pausa-projektet-goteborgboras/?fbclid=IwAR1o7lg0P-l7woNSJWioOUGWzdS5HX8KME7BHdWaPHeZ05cXpUF7Nh-OvLg
Visa på X →Tydligt i budgetdebatt om infrastruktur idag att @miljopartiet och @DanielHellden hatar flyget så mycket att de hellre låter människor dö för att de inte kan komma till vård i tid när Mp stänger beredskapsflygplatser. #sverigebehöverflyget #infrapol
Visa på X →Mycket märklig artikel, de som hindrade trafik på E4an resp på Trollhättans flygplats riskerade livet på människor i ambulanstransporter.
Visa på X →”Det förebyggande arbetet ska gå hand i hand med det brottsbekämpande arbetet” @SwedishPM i #partiledardebatt
Visa på X →Vi borde alla stötta @GAPF , de gör ett fantastiskt jobb för alla som är utsatta för hedersförtryck. Följ länken i tweeten o bli medlem
Visa på X →Finns mycket bra i #Tidoeavtalet , fastnar särskilt för ”Bromma flygplats ska bevaras. Något beslut om att lägga ner Broms kommer inte att fattas under mandatperioden” #infrapol #svpol
Visa på X →@annackwesterber Ni är fantastiska! Vilket jobb , vilket avtal!
Visa på X →Äntligen! #svpol #nufårvinordningpåsverige

@PerRosencrantz Har tröttnat helt o sagt upp mitt abonnemang
Visa på X →@JohanTrouve @RichardHerrey @moderaterna @NilssonPM Har du läst riksrevisionens kritik? Är inte samhällsekonomisk lönsamhet något du bryr dig om? Vi har dåligt underhållen räls i hela landet o dåliga vägar. Viktigast att prioritera att det vi har fungerar.
Visa på X →@peterwennblad Inte värdigt ett demokratiskt land
Visa på X →@TomasEneroth Vi behöver investera både i järnväg och väg men måste använda de pengar vi har på ett ansvarsfullt sätt och bygga på det vi har, se till att det fungerar och komplettera där vi har flaskhalsar. Det är att hantera skattepengar ansvarsfullt
Visa på X →