Sverige behöver moderat ledarskap. #svpol #valet2022 #nufå viordningpåsverige https://www.expressen.se/ledare/gnallet-pa-moderaterna-har-gatt-helt-overstyr/
Visa på X →400
inlägg
@marwim123 Du får komma med dina kloka ungdomar till riksdagen så kan jag visa runt.
Visa på X →Människor ska inte behöva gå från hus o hem pga höga elpriser. Rösta på moderaterna så vi kan få ordning på Sverige #elkris #val2022 #svpol


Vi har konkreta förslag på hur vi löser #elkrisen , rösta på moderaterna för att få ordning på Sverige #svpol #val2022


@susannasilfver Tänk att @Centerpartiet vill styra Sverige med kommunister, det är faktiskt svårt att förstå. #svpol #val2022
Visa på X →Så genomskinligt nu ska Magdalena spela ”statsmannakortet” i sista desperat försök att behålla makten. Tycker både Stefan Yngves o Erik Theden borde avböjt att medverka i denna charad. #svpol #val2022 Regeringen anklagas för att utnyttja myndighetscheferna https://www.expressen.se/nyheter/harda-kritiken-efter-regeringens-presstraff-om-ekonomin/
Visa på X →#svpol #val2022


Det är dags att bygga klart ringen och avlasta innerstan från trafik och minska köerna. Vi vill återstarta arbetet med #Östligförbindelse #infrapol #svpol #val2022


Har du en bostad som riskerar att drabbas av fastighetsskatt har du inte råd men @mikaeldamberg som finsminister. Han tar inte avstånd från höjd fastighetsbeskattning. #fastighetsskatt #val2022 #svpol https://www.di.se/nyheter/mikael-damberg-befinner-oss-i-ett-osakert-ekonomiskt-lage/
Visa på X →@KerstinLundgren Men ni ska ju släppa fram en regering som stödjer sig på dessa kommunister?!?
Visa på X →Det läggs räls och klipps band. @TomasEneroth är flitig. Tyvärr är d ett spel för gallerier. Projekten är inte fullt finansierade, kejsaren är naken. #val2022 thttps://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/moderaterna-kritiska-till-regeringens-symbolhandling-med-nedlagda-ralsen
Visa på X →På Elmia Lastbil för att debattera transportfrågor. Passade på att testa Volvos nya helelektriska dragbil. Sprillans ny. Nu måste vi möta upp med trygg energiförsörjning och utbyggd laddinfrastruktur. #infrapol #svpol #omställning #elektrifiering


Hur kan @SwedishPM vara så oförberedda och svamlig när de gäller en av de största problemen vi har i Sverige idag, energiförsörjningen?? #svpol #utfrågning #val2022
Visa på X →Vi vill lägga precis lika mycket pengar som regeringen på infrastruktur och det vet du @TomasEneroth Vi vill prioritera att den infrastruktur vi redan har ska fungera istället för att satsa på höghastighetståg det är skillnaden. #svpol #val2022 #infrapol https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/eneroth-s-rasar-mot-kristerssons-m-tagsatsning-i-varmland?fbclid=IwAR1nsxGTXKzbttrvcdAB5iY3bu61t6-5nqHsrULPTcTcuNtZfwtg7XPlBgY
Visa på X →Hade högre skatter varit lösningen hade vi redan fått ordning på Sverige. #svpol #valet2022


Ja det tycker vi alla är oacceptabelt men det beror ju på att ni stängde ner fungerande fossilfri kärnkraft. Ta ansvar @martastenevi ! #svpol #energikris
Visa på X →@annieloof Förut var @vansterpartiet med på listan över partier som skulle hållas utanför inflytande. Vad är det som gör att deras politik o värderingar helt plötsligt är OK?
Visa på X →I fallet med väg 801 handlar det framförallt om att din regering @TomasEneroth inte gett Trafikverket tillräckligt med pengar för att underhålla det svenska vägnätet. #svpol #infrapol Ministern: Trafikverket måste skärpa sig https://www.svd.se/a/k6AAa6/tomas-eneroth-trafikverket-maste-skarpa-sig via @SvD
Visa på X →Ja, @TomasEneroth det finns mycket att ta tag i när det gäller Trafikverket, frågan är varför du inte gjort något på 8 år? #svpol #infrapol #val2022 https://www.svd.se/a/k6AAa6/tomas-eneroth-trafikverket-maste-skarpa-sig?fs=e&s=cl&fbclid=IwAR2kYP0LCb2m9vYh3xJ0BWAS2iLVlAOgTSRPrBa473FmtaqGk8voVk-8Kw0&fs=e&s=cl
Visa på X →Fyra spår Uppsala - Stockhom redan nästa mandatperiod. Vi prioriterar infrastruktur som är viktig för människors vardag istället för #höghastighetståg #svpol #infrapol #val2022 https://www.di.se/nyheter/kristersson-lovar-fyra-spar-till-uppsala/
Visa på X →Stoppa fastighetsskatten den 11 september, rösta inte på S,V,Mp eller C.Lita inte på S angående. #svpol #val2022 #stoppafastighetsskatten https://www.aftonbladet.se/debatt/a/RrJqQa/lita-inte-pa-s-om-fastighetsskatten
Visa på X →Magdalena Andersson och @socialdemokrat vill inte skapa några låsningar inför regeringsförhandlingarna. När en majoritet av hennes kommunalråd vill ha fastighetsskatt hur hårt tror du hon kommer hålla emot om @miljopartiet och @vansterpartiet vill införa den? #val2022 #svpol
Visa på X →#val2022 #svpol


Underbar kväll att möta väljare, ikväll i #upplandsväsby många bra samtal. #svpol #dörrknackning #val2022


Det räcker nu! Sverige behöver en regering som tar problemen på allvar och tar krafttag. #svpol #val2022
Visa på X →