(V)s krav till regeringen kvarstår. Stryk skrivningen om att minska assistans timmarna i regleringsbrevet till FK. @svtagenda
Visa på X →400
inlägg
Om regeringen vill att pengarna ska gå till människors behov så är det väl just det som de ska uppmana FK till. Inte det motsatta.
Visa på X →Regeringen säger en sak men gör en annan. Om de vill komma åt fusk hos företag så är det självklart inte individerna de ska ge sig på.
Visa på X →Efter att Leif GW framträtt offentligt i den laxrosa kavajen är jag beredd att älska honom resten av mitt liv.
Visa på X →Idag lyfts assistansen i Agenda. Mycket bra! Är väl för mycket att hoppas att regeringen har med sig lite nya perspektiv. @svtagenda
Visa på X →@BergoStrom ja absolut! Finns självklart fördelar för den som kan välja. Men faktum kvarstår att det blir alternativet för den fattiga.
Visa på X →Allt fler har inte råd med sin begravning. Så låt oss begrava den fattige i kartongkistor. Klassamhället kan knappast visualiseras tydligare
Visa på X →Sverige och omvärlden måste agera kraftfullt mot arresteringarna av HDP ledamöter! https://x.com/rossa_d/status/794433260407390208
Visa på X →Men hallå! Vadå värna asylrätten?! Är det vad ni anser att ni gör nu? Nä det här kräver en förklaring från (s) och regeringen @SR_StudioEtt
Visa på X →@ChristinaHoej är vår lysande stjärna idag. En oerhört viktigt röst för asylrätten. @SR_StudioEtt
Visa på X →En mamma förlorade båda sina barn igår. En av dem bara 16 år gammal. Mitt hjärta går sönder för hennes skull. En tragedi för hela Göteborg.
Visa på X →Alltså moderaterna gör sådan enorm skada med sin helt besinningslösa retorik. Ohederligheten har ett eget parti.
Visa på X →Dödstraff i Turkiet? Landet vi har avtal med och stöder med stora belopp. Helt sjukt. https://x.com/anderslindberg/status/792622522344869888
Visa på X →18 år sedan Backa branden idag. Tankarna går till alla de som var där och alla som måste leva med sorgen. Ett hål i Göteborgs hjärta. https://x.com/gustavlandstrom/status/792321991726473216
Visa på X →@ulrikasimon @BarbroSorman röstningen var i utskottet och då röstade regeringen och m ner initiativet. C hade lämnat utskottet. Resten för.
Visa på X →@WidegrenCecilia du vet att det är ett regeringsbeslut. Inget med budgeten att göra. Ni vill bara ta fokus från ert eget agerande.
Visa på X →@WidegrenCecilia ja och vi ville uppdra till regeringen att styra på ett annat sätt. Ni fegade ur.
Visa på X →@NinniKey2 absolut!
Visa på X →Anmärkningsvärt att Janne Björklund inte har koll på att regleringsbrevet är ett regeringsbeslut inte en del av budgetförhandlingarna.
Visa på X →Moderaterna röstade ner vårt intiativ i utskottet igår. Idag uppmanar de att regeringen ska stryka meningen i regleringsbrevet. Hyckleri.
Visa på X →Mycket besviken att vi inte fick igenom vårt intiativ. Men kampen fortsätter! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23800368.ab
Visa på X →På morgondagens utskott kommer (v) utskottsinitiativ om regleringsbrevet upp igen. Då får vi se vilka som står upp för LSS i skarpt läge.
Visa på X →Idag vaknar jag med en sol i mitt hjärta efter gårdagens manifestationer.
Visa på X →@BrinckLarsen vad fin du är, tack! Och verkligen detsamma till dig✊🏽❤️
Visa på X →Idag går mina tankar till Kronan och Trollhättan. Årsdagen av terrordådet som blev ett hatbrott med rasistiskt motiv. https://x.com/rossa_d/status/789013753329283072
Visa på X →