Kritiserar du en man (typ Dylan) så blir du påhoppad av massa män. Kritisera du en kvinna så får du medhåll från en massa män. Röd tråd?
Visa på X →400
inlägg
Jag säger godnatt till mina barn nu med den overkliga och mardrömslika tanken på hur det måste känns att vara mamma i Mosul.
Visa på X →KD vill ha riksdagsdebatt om assistansen. Borde innebära att vi kan räkna med deras stöd för vårt utskottsinitiativ. Eller hur?!
Visa på X →Woop woop (v) 8,2%! "Bäst går det för V i storstäderna, med Göteborg som det klarast lysande vänsterfästet" https://x.com/gunillagh/status/787368335277121536
Visa på X →En hälsning från en kvinna till Trump. I solidaritet med våra medsystrar i USA #WomenCanStopTrump


Känns verkligen som att (v) utskottsinitiativ om att ändra regleringsbrevet bidragit till ny kraft i assistansfrågan. Det är jag så glad för
Visa på X →@jsjostedt ställer en fråga till statsministern om regeringen kan tänkas ompröva regleringsbrevet till FK om assistansen.


Initiativet bordlades på dagens möte. Hade självklart önskat att det tagits direkt men ändå nöjd. Vi släpper inte detta. Fortsättning följer https://x.com/vansterpartiet/status/786444733228998656
Visa på X →Idag ska vi i vänsterpartiet försöka få regeringen att backa i neddragningen av assistansen. https://x.com/jsjostedt/status/786432957250666496
Visa på X →Alliansen är besatta av förorter men helt allergiska mot att prata klass.
Visa på X →Blir på riktigt varm i hjärtat när @jsjostedt sammanfattar hur vi lyckats göra skillnad för vanligt folk trots ett svårt politiskt läge.
Visa på X →Blir lika glad varje gång (c) & (m) säger att de inte vill samarbete med oss. Det betyder att de ser vår politik som ett hot mot deras egen.
Visa på X →Word! https://x.com/jsjostedt/status/786118605205299200
Visa på X →Ja medsystrar hur mycket av kvällens partiledardebatt kände ni berörde er?
Visa på X →Jag undrar hur debatten om asyllagarna hade låtit om ett av de barn som de drabbar stått framför dem. Stolt över Jonas.
Visa på X →Otroligt att de borgerliga kan komma undan med att prata om RUT som en lösning på arbetslösheten.
Visa på X →Vore verkligen klädsamt om de andra partierna började pratade om vad de ska göra för väljarna istället för sig själva.
Visa på X →Ett par enskilda politiker.. Oj Åkesson.
Visa på X →Åkesson gör som vanligt allt för att få dra på sig offerkoftan istället för att prata politik.
Visa på X →Känns symptomatisk att världsmakten USA:s valrörelse handlar mer om skandaler än om politik.
Visa på X →Jag går helt sönder av inslaget med Habeeb. Helt overkligt att 6500 människor från Syrien inte får hit sina familjer.
Visa på X →(V) anser att SIS snarast bör komma till socialutskottet och förklara sig angående de missförhållanden som @sr_ekot rapporterat om.
Visa på X →Spotthuvor på barn på SIS institutioner?!! Och NU tar man bort dem. Helt oacceptabelt. Jag är chockad.
Visa på X →Så illa. https://x.com/sr_ekot/status/782710312910872576
Visa på X →Vet inte hur jag ska finna ord för att beskriva den enorma respekt jag känner för vita hjälmarna. Vi stänger gränser och de viger sina liv.
Visa på X →