Vad håller ni på med @handelsbanken ????


400
inlägg
Vad håller ni på med @handelsbanken ????


@Vahastu Jag och ni fru har som standard att varenda gång det händer så tar hon notan, vilket blir ganska ofta.
Visa på X →@HallbergAxel Mycket bra av alla partier utom MP 👏🏻
Visa på X →@jessicaschedvin Alla tre-serien har varit väldigt uppskattad här hemma! Den och böckerna om Julia, framförallt Julia hämtar strumpor 😅
Visa på X →För ganska så exakt nio år sedan, jag jobbade i Försvarsmakten då, så skrattade jag lite hånfullt åt ett hemvärnskompani. Fick mig en rejäl utskällning av min chef. ”De gör mer än de allra flesta och förtjänar aktning”. Tänker särskilt på det idag efter att ha varit på twitter
Visa på X →@ClaraSandelind @feministbrud Beror på utskänkningstillstånd. Serverar de alkohol i bistron så måste de antingen begränsa drickandet till bistron, eller ha utskänkningstillstånd för hela tåget. Då måste det medhavda begränsas, annars blir de av med tillståndet. Samma som på krogen egentligen.
Visa på X →20 timmar in på 2022 så saknar jag att vara medlem i Moderata Ungdomsförbundet….
Visa på X →@LillaJonna Insåg hur jäkla långt vi har kvar när jag var föräldraledig ett år. Överallt möttes det av frågor om min fru verkligen inte ville vara hemma.
Visa på X →@skogshora Fantastiskt! Påminner om kollega jag hade, vi hade alltid följe från jobbet till tågstationen. Sen satte vi oss i varsin vagn och åkte en timme på samma tåg men i olika vagnar.
Visa på X →@juliafinnsio Den som varken röker eller dricker är skattesmitare. Det är sedan gammalt
Visa på X →Jo tack, vi vet.


@segerfeldt Han är uppkallad efter en relativt schysst bakelse, räcker för mig 🤷♂️
Visa på X →@hannastromberg Strandhäll var väl en av de som allra högljuddast motarbetade att vi skulle få vår första kvinnliga statsminister redan för att några år sedan. Nästan så man kan tro att det är partitillhörigheten och politiken som är viktigare även för Strandhäll.
Visa på X →@fredrikaxelsson @ChangFrick @Aronregnell Delar den uppfattningen!
Visa på X →@shekarabi De 96 föräldradagar jag har efter barnets fyra årsdag är omöjlig att använda?
Visa på X →@HelenBroman @SverreRL Börsen är ju för tusan stängd när det är rimligt att vara full 😆
Visa på X →@Wuzaca @JohanForssell Finns en färdig detaljplan i Kristianstad, bara att börja bygga ett nytt fängelse här. Detaljplanen medger sex våningar om jag minns rätt. Sätt spaden i marken innan allhelgona.
Visa på X →@GustavErikson @amandathonander Sant förvisso, idag får jag använda dagarna tills barnet är 12. Släpp det fritt så länge barnen går i skolan istället för familjeveckan är mitt förslag. Om det nu är omöjligt för 14-åringar att vara själva hemma på studiedagar helt plötsligt
Visa på X →@amandathonander Vi föräldrar har redan 480 dagar att fördela vid bl.a. lov, studiedagar m.m. Så de man vill uppnå är redan uppfyllt.
Visa på X →@perssonsara Bästa låt som någon som producerats.
Visa på X →@MagnusGriinberg @mysliberal Jo, ta bort det. Låt det kommunala planmonopolet hantera det där det behövs skydd för naturvärden.
Visa på X →@FilosofenNils @susannasilfver De 480 dagarna du redan får räcker inte till planeringsdagarna?
Visa på X →@RichardHerrey Man får förstå att han är stressad, han ägnar varje dag åt att arbeta för höjda pensioner. Så möts han av en finansminister som vill slakta möjligheterna till pensionssparande. Han har det inte lätt att ständigt motarbetas av såväl regering som parti.
Visa på X →@RikardJosefson Tre miljoner är väldigt mycket pengar ja, det är dock inte ett väldigt stort pensionssparande. I princip alla som har ett jobb kan spara ihop tre miljoner till pensionen om man börjar som relativt ung. Ska skulle inte anse det att vara förmögen.
Visa på X →Att S föreslår tak på ISK på ca 100000-200000 är rent ut sagt ett hån. Alla former av tak under åtminstone fem miljoner slår undan benen för alla oss med relativt låga inkomster som vill spara till en god pension.
Visa på X →