@MajidRehma4666 Om jag hade fått det, boende illegalt utomlands gratis och på någon annans bekostnad - hade jag varit extremt tacksam. Tror det är en kulturell skillnad.
Visa på X →440
inlägg
Lite perspektiv: fick en knäskada på jobbet i Japan. På EN DAG fick jag träffa idrottsläkare, göra MRI och träffa en sjukgymnast. Total kostnad 6000💹 Svenska systemet är bra men det finns länder som är betydligt mer effektiva. Inte nödvändigtvis skattenivån som avgör.
Visa på X →Det finns inga ”papperslösa”. Vissa får papper de är nöjda med, andra papper de är missnöjda med, men alla får papper. Illegalas rätt till vård är ett uttryck för en otrolig generositet från 🇸🇪. Mellanöstern hade aldrig gjort oss samma tjänst. Lite tacksamhet vore på sin plats.

@molnigt_nu I sista hand möd eftersom det är utlänningslagen.
Visa på X →@arkhanari Utvisning pga av brott nya regler, vandel nya regler och återvändandepaketet.
Visa på X →@SigurdKing Barn på 5, 7 och 9 😂
Visa på X →@stromkvi Ja självklart.
Visa på X →Övertydligt exempel på varför vi behöver regler om utvisning som inte begränsas till kriminalitet/säkerhetshot. Utan vandelsregeln finns inget rättsligt verktyg för den här typen av fall. Är man emot vandeln är man för att sådana person är kvar i Sverige. Dags att välja sida.

@PelleKardel @oisincantwell @niklasorrenius @dn_ledare Har begärt ut statistik
Visa på X →@hejdejakob @oisincantwell @niklasorrenius @dn_ledare Bebisen har ett eget beslut om utvisning men verkställigheten därav (den delen som faktiskt påverkar personen liv) är helt beroende av föräldrarna. Om föräldrarnas beslut kommer samtidigt eller vid ett annat tillfälle spelar ingen roll.
Visa på X →@martintunstrom @oisincantwell @niklasorrenius @dn_ledare Nej. Det går inte att separera. Spelar dock ingen roll. Bebisen Gabriel får stanna eller verkställighet tillsammans med föräldrarna. Aftonbladet var arga över att han fått ett eget beslut.
Visa på X →Fun fact: ”bebisutvisningarna” var mer än 3X så många förra mandatperioden (helt naturligt es asylsökande var många fler). Minns ni när @oisincantwell, @niklasorrenius och @dn_ledare var jättearga över detta? Svenska journalister är mer ideologiska opportunister än något annat.

@weimers @sdriks Jaaaaaaaa!
Visa på X →AFPBB はかなり大きな出版じゃない?

Notera hur @sverigesradio slår knut på sig själv för att utelämna fakta. Lyssnaren får inte veta hur många personer/vilka yrken som påverkas. Detta är offentliga uppgifter men utelämnas av ett enkelt skäl, SR vill inte att du ska ha korrekt och tydlig information.

Kineserna skrev mitt kinesiska namn fel! Otrolig kränkning. 魯徳 朝歩林 ska det vara.

Bra att Dn rättar här. Den här myten har fått stor spridning. Återigen, välfärden är varken beroende av Spårbytare eller arbetskraftsinvandrare i allmänhet.

@SinevaRibeiro @SKR_se Har dom verifierat via mejl eller ett publicerat dokument? Isf får du gärna lägga upp det här. Jag kommer med en ganska allvarlig anklagelse. Du har möjlighet att bevisa att jag har fel.
Visa på X →51 illegala migranter hittade på en socialdemokratiskt styrd arbetsplats som dessutom är ett skyddsobjekt. Men absolut, strikt migrationspolitik, sjyssta villkor på arbetsmarknaden, värna Sveriges säkerhet osv…
Visa på X →@SonnyJnsso23902 @SannaSmulan @sdriks @SinevaRibeiro @SKR_se Är det specifikt vårdanställda eller alla kategorier, det senare stämmer säkert.
Visa på X →@bjorklund55 @SinevaRibeiro @SKR_se Ja vem kunde ana…
Visa på X →👋 @SinevaRibeiro och @SKR_se Jag tror att ni ljuger här. Spårbytet har inte inneburit att 650 vårdanställda fått lämna. Det finns nämligen öht inte 650 personer i den sektorn som bytt spår. Har ni ett underlag/källa till påståendet?


@SinevaRibeiro Jag har sett dom hus skr men trodde de hade fått dem av er? Men det kanske inte stämmer.
Visa på X →👋 @SinevaRibeiro Går det att få se källan till eller beräkningen av den siffran. Vore mycket uppskattat. Mvh.

昨日はとてもよかったです。またすぐに会えるといいですね!
Visa på X →