Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ludvig Aspling

Sverigedemokraterna

@AsplingLudvig (X)

440

inlägg

@feylinaz @nielspaarup Samma definition som inom familjeåterföreningsdirektivet. Finns ingen rätt för vuxna att ta hit sina föräldrar och definitivt inga skäl för oss att acceptera detta.

Visa på X

@JanKEliasson @UlfBjereld @LoanSundman Den formuleringen fanns fram till 2016 och sedan igen mellan 2021 och 2025. Paret fick inte uppehållstillstånd på den grunden heller. Du förstår inte vad du pratar om.

Visa på X

@marievester66 @Anna1849 @svt @dagensnyheter Ja men skillnaden är att utvisningsbeslut numer inte preskriberas så det finns ingen mening med att stanna illegalt.

Visa på X

Om någon fortfarande inte förstått vad svensk media egentligen är: Här hotar alltså barnet till ett par illegala uzbeker med att @svt, @dagensnyheter mfl kommer att kampanja mot mig personligen om inte föräldrarna får stanna. Det är som sagt inte journalister vi har att göra med.

Visa på X

@Djjdjd1040456 That’s not how the Swedish system works. The taxpayer is paying for all of it.

Visa på X

Paret utvisades första gången under alliansregeringen, sen utvisades de under den socialdemokratiska och nu utvisas de under Tidö. Struntar man i Migrationsverkets beslut så bär man själv ansvaret för de problem som detta orsakar. Och ja att stanna illegalt i 🇸🇪 är ett brott.

Visa på X

👋 ⁦@nielspaarup⁩ Innebär detta att C stöder att andra länder ska kunna flyga hit pensionärer som inte har någon anknytning eller skäl att vara här, och lägga dem i knät på svenska skattebetalare i stället för att ta hand om dem själva? Förstår du konsekvenserna av detta?

Visa på X

The logic is the fact that it’s completely unreasonable to fly in retirees who have no connection to this country, and dump them on the lap of the Swedish taxpayer. No self respecting nation, least not your own, would or should accept this.

Visa på X

Att personer som vistas illegalt också måste åka hem är inte att ”jävlas”. Detsamma skulle hända dig om du gjorde samma sak.

Visa på X

@Janne1Ahlstrom @dagensnyheter Det beror på att utvisningsbeslut tidigare preskriberades. Det fanns alltså ett starkt incitament för att stanna illegalt. Detta ändrade vi förra året.

Visa på X

@legionmint Opinionsmätningar är enkla att manipulera genom att vinkla frågan. Ställde du i stället frågan ”tycker du att vuxna utlänningar ska behöva ett eget uppehållstillstånd för att bo i Sverige” skulle du få 80/20 för.

Visa på X

@SeppoWickman @Utredaren Tidigare fanns ingen gräns. Från och med 1 april 2025 får man en asylprocess sen måste man åka hem.

Visa på X

@Jullan_Dahl Ja det är märkligt men barn födda i Sverige har kunnat anmäla till medborgarskap. Det fasas ut nu i sommar. Jag är ganska säker på att det kommer gå att verkställa dessa, Uzbekistan är ett land som generellt samarbetar bra på det här området.

Visa på X

Fake news. De utvisas inte efter 22 år, de utvisades redan 2005 och har fått minst tre utvisningsbeslut sedan dess. Hur hanterar vi då personer som vägrar följa Migverkets beslut? Vänstern belönar illegala med amnestier. Vi säger att alla -även invandrare- är lika inför lagen.

Visa på X

@legionmint @sdriks Där för att ingen är tvungen att vara där. Migranterna kan lämna hubben när de känner för det. Alltså motsatsen mot koncentrationsläger.

Visa på X

Vi har tusentals öppna återvändandeärenden, alltså personer som befinner sig här illegalt men som inte kan verkställas till hemlandet. Hubbarna öppnar för att sända dem till ett annat land, där de kan vistas tills de väljer att åka hem. Vi behöver implementera detta omedelbart.

Visa på X

Det kommer inte bli tal om undantag från lönekravet för enklare yrken som kockar eller chaufförer. Detta är ett förslag från Migrationsverket och inget som regeringen behöver följa. Lönetröskeln kommer vara en absolut huvudregel. Att prata om en avreglering är direkt missvisande.

Visa på X

PUT skapar inga incitament för att klara sin egen försörjning. En person som vill stanna permanent behöver aldrig gå över till arbete, tillståndet finns kvar även om skyddsskälen inte längre finns. Empiri stöder den tesen. Sverige har traditionellt varit generösast i EU vad gäller PUT och bidrag, men samtidigt alltid haft högst eller top 3 i skillnader i arbetslöshet mellan inrikes och utrikes födda (även skillnader i skolresultat enligt PISA). Integrationen har fungerat mycket dåligt just på grund av de permanenta tillstånden. Detta blir ganska uppenbart när man läser exempelvis MIPEX, som rankar hur generösa EU-länderna integrationspolitik är.

Visa på X