@MAGDA_XOXOXO Ingen är utesluten från medborgarskap men den som söker måste kunna försörja sig själv och förstå svenska. Fullt rimliga krav.
Visa på X →440
inlägg
@skane_sven Ja alltså det är extremt märkligt med tanke på vad de säger att det nya partiet står förZ
Visa på X →@Chuntan1990 Vet inte vad pr betyder här.
Visa på X →@annikafag Ja men värt i så fall. Detta var mandatperiodens viktigaste votering.
Visa på X →@Bagzadas Uppehälle eller hemvist som det heter krävs redan idag, det som läggs till nu är egenförsörjning och språktest.
Visa på X →@Anettes_ Det kan inte hävas.
Visa på X →@DidasGasana Att detta ska införas står i Tidöavtalet. Det har alltså varit offentligt i över 3 år. Förutsägbart skulle jag säga.
Visa på X →@Sanningen59 Har varit vårdbiträde och förskollärare bla . Lite osäker på vad det har med medborgarskapsreglerna att göra.
Visa på X →@s_o_pettersson Går inte. Lagt kort ligger.
Visa på X →Ett hundratusental människor väntar beslut om medborgarskap, många kan inte ett ord svenska, har aldrig arbetat och har inte ens en grundläggande uppfattning om vad Sverige är. Utan dagens beslut skulle dessa personer beviljats. Vi var tvungna att stoppa det.

@BohemePoesia Antagligen haft ut pga verkställighetshinder tidvis.
Visa på X →Bott *illegalt*. Liten detalj kan någon tycka, viktigt kan nån annan tycka. Om man inte ens nämner det i en längre artikel är man inte journalist.
Visa på X →@andreas_doris Om S inte hade varit spritt spångande galna hade de haft större stöd. Skarp analys.
Visa på X →@AENO98 Jag hittar inte artikeln har du länk?
Visa på X →@Ride_fixer Har sagt exakt detta till media under dagen. Det är en drastisk åtgärd men den är nödvändig.
Visa på X →@EnCarlssons @aklagareSE Utvisning verkställs inte förens efter avtjänat fängelsestraff.
Visa på X →Frågan som @aklagareSE borde ställa sig är varför yrkandetvång öht blivit nödvändigt. Svenska åklagare har satt i system att ”glömma” eller välja att inte framställa yrkande även då förutsättningarna för utvisning finns. Hade ni gjort ert jobb så hade detta inte behövts.

@HelloX1919 @Ninnis_tankar @marievester66 @Anna1849 @svt @dagensnyheter Dom har tidvis varit asylsökande och då får man jobba under handläggningstiden.
Visa på X →@CillaSvensson3 @nielspaarup Hon kostar enorm summor eftersom hon är fullt försäkrad i Sverige (mer eller mindre än en generisk kriminell är ointressant). Ta en titt på prislista för behandlingar som är vanliga inom geriatrik.
Visa på X →@rolfcronberg @nielspaarup Hon teleporterades inte hit.
Visa på X →@Freja1974 @johan_meo_den @nielspaarup Biljard är ett spel och inte en numerär.
Visa på X →@Omidxfinance Sjukvård är otroligt dyrt. Titta på prislistan för olika behandlingar som är vanliga för äldre. Finns inte en chans att familjen har den typ av pengar. Dessutom skulle jag anta att hon får äldreförsörjningsstöd. Man får det nästan per automatik.
Visa på X →@stromkvi @svt @dagensnyheter De har definitivt bott här illegalt, ingen tvekan om det.
Visa på X →@stromkvi @svt @dagensnyheter Journalisten skulle kunna redovisa beslutshistorien för paret, men vill hålla hemligt. Alla förstår varför.
Visa på X →@stromkvi @svt @dagensnyheter De har haft tillfällig, troligtvis pga verkställighetshinder för länge sedan men några sådana hinder finns inte mot Uzbekistan idag. Dom har troligtvis bott illegalt mycket längre.
Visa på X →