@FredrikMalm Ursäkta ; sitter inte ni i den SD beroende regeringen ? Det var väl bara att säga nej till anmälningsplikt ? Uppenbarligen har ni inte gjort det .
Visa på X →400
inlägg
@hsvenneling Har de ingen koll på läget i Israel . De enorma demonstrationerna sedan januari i år . Den stora bredden i motståndet .
Visa på X →@petermoilanen Bra..De här förslagen som regnar ner utan ordentligt underlag .,Galet .
Visa på X →@johanwicklen Håller verkligen med . Förslag som haglar utan att någon kollar på vilken lagstiftning vi har . Vi har redan en repressiv narkotikapolitik . Vad gör vi för fel ?
Visa på X →Bra analys av sakernas tillstånd av Guillou . Bad Times med den SD beroende regeringen : varje dag . https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JQ48y7/carl-b-hamilton-papekade-en-sjalvklarhet
Visa på X →@danielswedin Slår upp ordet klasshat i min lilla ordbok.
Visa på X →Varje dag återfinns foton på kvinnor , män och barn i mitt flöde från @AuschwitzMuseum . De tittar på mig: de söta barnen o alla de som klädde upp sig för att fotograferas. Mördade . Det minsta jag kan göra äratt läsa deras namn, titta på dem o tänka. ” Om detta må ni berätta”.
Visa på X →@t0ebias Inte direkt ett uttalande av just geniet .,Extremt nedlåtande .
Visa på X →V: Beskatta bankernas övervinster | Nyheter | Expressen Borde var en självklarhet i en tid då folk går på knäna o bankerna cashar in. Och låt skatterna gå till välfärden . https://www.expressen.se/nyheter/v-beskatta-bankernas-overvinster/
Visa på X →@mattias_neo Känns som vi ramlade ner i medeltiden . Att hänga ut folk och ge dem beteckningen ” Knarkare som skadar samhället”. Detta kan vi göra i ett samhälle där just beroende stigmatiseras. Och där skuld o skam anses relevant för att fixa problem .
Visa på X →@IlonaWaldau Bra jobbat ni som har baxat fram detta i vänstern.
Visa på X →Det är den SD beroende regeringens val att inte stötta välfärden . Att barn får sämre utbildning , sjuka inte får vård och äldre färre anställda inom äldreomsorgen . Att sänka skatten för de rikaste är målet . Högern är har aldrig prioriterat välfärden. SD hänger på.


Fundamentalistisk narkotikapolitik utan att ha koll på forskning etc blir ju bara dum. Tagit den här debatten sedan Sprutbyte debatterades i Stockholm o S var emot , Lär få fortsätta , Och inget parti vill ha legalisering . Tack @oisincantwell https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gEGOMk/oisin-cantwell-bisarr-debatt-om-cannabis-i-riksdagen
Visa på X →@DrEmmaFrans Bra betyg . Att bli glad över .
Visa på X →Två barn har mördats . 14 år. Omhändertagna på HVB hem. Samhället hade omhändertagit dem. Mao har samhället ansvaret för att ha koll. Självklart måste detta utredas. https://www.dn.se/sverige/kropp-identifierad-forsvunnen-14-aring-lag-dod-i-gronomrade/
Visa på X →@FredrikKarrholm Det mest vulgära är förslaget . Som du vet har en mängd fack sagt ; ”Vi anger inte ”. Att ange påminner tyvärr om vad länderna gjorde i Östblocket ( jag har aldrig varit kommunist). Och en mängd diktaturer . Men så fint att M,L och KD bär fram SD politik utan hejd..
Visa på X →@AnderssonUlla Och att ta bort den fria etableringsrätten har jag drivit länge. Bara vänstern står upp för det .
Visa på X →Undermålig behandling av privat klinik inom vårdval hud.Trots flera besök upptäcktes inte cancern i läppen. En annan aktör upptäckte cancern direkt. Hur många andra aktörer inom vårdval hud är undermåliga? Bra att regionen nu lägger ner vårdval hud. https://www.dn.se/sverige/monica-68-miste-underlappen-efter-klinikens-miss/
Visa på X →Lena Endre en fantastisk svensk skådespelare som nekat varje typ av ansiktsbehandling . Kniv eller botox. En förebild för min generations kvinnor . Omfamna livet. Hälsan är viktigast och skit i rynkorna .


Ett dårförslag om dagen. SD kör hårt och den SD beroende regeringen tittar på .. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EdXV9/sd-ledamoten-forslag-lat-ostraffade-civila-bara-vapen
Visa på X →@petermoilanen @jakobforssmed @K_Sundin Legalisering är det inget parti som driver . Kanske bra att uttala det. Däremot en narkotikapolitik som utgår från att evidens , forskning. Jag saknar den politiken . Hos S och hos regeringen. En politik som inte enbart talar om repression .
Visa på X →@petermoilanen @jakobforssmed @K_Sundin Vi har en narkotikapolitik som skördat många offer på olika sätt. Att inte ens vilja utreda kriminalisering trots att FHM, SKR, forskare och profession vill göra det är svagt. Vad har kriminalisering bidragit till ? Förre döda? mer vård? Färre som testar narkotika?
Visa på X →Kåvepenin kan ta slut – lagren sinar | SvD Vi har inte lärt oss något av pandemin . Har regionerna lager ? Nationellt lager ? Nej. Vi kan inte förlita oss på att marknaden ska rädda våra liv. Dags att nationellt producera ett antal läkemedel. https://www.svd.se/a/vePxLm/kavepenin-kan-ta-slut-lagren-sinar
Visa på X →Dagens läsning . Den SD beroende regeringen har inget problem att gå SD:s väg . Ska kriget mot Islam bli Sveriges ? https://www.aftonbladet.se/kultur/a/15GreG/gellert-tamas-om-richard-jomshof
Visa på X →”Se bokbränningarna för vad de är: hot mot minoritetsgrupper.” – Sydsvenskan Klargörande artikel om hur minoritetsgrupper känner sig hotade av det som sker i Sverige just nu. https://www.sydsvenskan.se/2023-07-20/se-bokbranningarna-for-vad-de-ar-hot-mot-minoritetsgrupper
Visa på X →