Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Karin Rågsjö

Vänsterpartiet

@ragsjo (X)

400

inlägg

@FredrikMalm Ursäkta ; sitter inte ni i den SD beroende regeringen ? Det var väl bara att säga nej till anmälningsplikt ? Uppenbarligen har ni inte gjort det .

Visa på X

@hsvenneling Har de ingen koll på läget i Israel . De enorma demonstrationerna sedan januari i år . Den stora bredden i motståndet .

Visa på X

@johanwicklen Håller verkligen med . Förslag som haglar utan att någon kollar på vilken lagstiftning vi har . Vi har redan en repressiv narkotikapolitik . Vad gör vi för fel ?

Visa på X

Varje dag återfinns foton på kvinnor , män och barn i mitt flöde från @AuschwitzMuseum . De tittar på mig: de söta barnen o alla de som klädde upp sig för att fotograferas. Mördade . Det minsta jag kan göra äratt läsa deras namn, titta på dem o tänka. ” Om detta må ni berätta”.

Visa på X

@mattias_neo Känns som vi ramlade ner i medeltiden . Att hänga ut folk och ge dem beteckningen ” Knarkare som skadar samhället”. Detta kan vi göra i ett samhälle där just beroende stigmatiseras. Och där skuld o skam anses relevant för att fixa problem .

Visa på X

Det är den SD beroende regeringens val att inte stötta välfärden . Att barn får sämre utbildning , sjuka inte får vård och äldre färre anställda inom äldreomsorgen . Att sänka skatten för de rikaste är målet . Högern är har aldrig prioriterat välfärden. SD hänger på.

Visa på X

@FredrikKarrholm Det mest vulgära är förslaget . Som du vet har en mängd fack sagt ; ”Vi anger inte ”. Att ange påminner tyvärr om vad länderna gjorde i Östblocket ( jag har aldrig varit kommunist). Och en mängd diktaturer . Men så fint att M,L och KD bär fram SD politik utan hejd..

Visa på X

@AnderssonUlla Och att ta bort den fria etableringsrätten har jag drivit länge. Bara vänstern står upp för det .

Visa på X

Lena Endre en fantastisk svensk skådespelare som nekat varje typ av ansiktsbehandling . Kniv eller botox. En förebild för min generations kvinnor . Omfamna livet. Hälsan är viktigast och skit i rynkorna .

Visa på X

@petermoilanen @jakobforssmed @K_Sundin Legalisering är det inget parti som driver . Kanske bra att uttala det. Däremot en narkotikapolitik som utgår från att evidens , forskning. Jag saknar den politiken . Hos S och hos regeringen. En politik som inte enbart talar om repression .

Visa på X

@petermoilanen @jakobforssmed @K_Sundin Vi har en narkotikapolitik som skördat många offer på olika sätt. Att inte ens vilja utreda kriminalisering trots att FHM, SKR, forskare och profession vill göra det är svagt. Vad har kriminalisering bidragit till ? Förre döda? mer vård? Färre som testar narkotika?

Visa på X