@niklasorrenius @Saeed_Alnahhal Lysande reportage .
Visa på X →400
inlägg
” Här sitter vi bland mördare och tjuvar ”.Från Svarta Fanor av Strindberg. Tack @_wiman för en strålande och snabb text om årets nobelfest. Total brist på analys i Nobelkommittén. Klart inte Ryssland kan bjudas in. Pinsamt för Sverige. https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman-arets-nobelfest-blir-en-pinsamhet-for-nobelstiftelsen/
Visa på X →Hur tänker den SD beroende regeringen göra åt krisen ? Mycket illavarslande. Regeringen och SD kör Sverige i botten . https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/y6rWBR/konkurser-byggbranschen-spas-nattsvart-framtid
Visa på X →Nationalmuseum kan behöva stänga för gott – hyran skenar Hallå regeringen gör om hyressättningen från Statens Fastighetsverk . Rädda kulturskatterna . https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEO3l6/nationalmuseum-kan-behova-stanga-for-gott-hyran-skenar
Visa på X →@PappaHutten Han är upptagen . Källarkväll med Ultima Thule .
Visa på X →

Ska Nationalmuseet flytta till Jämtland ? Ursäkta Statens Fastighetsverk o ansvariga kultur politiker. Finns det en plan för hur museet i nyrenoverade lokaler ska överleva ? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEO3l6/nationalmuseum-kan-behova-stanga-for-gott-hyran-skenar
Visa på X →”Vad fan får jag för pengarna”? Som skattebetalare finansierar du aktieägare. Skolmarknaden. Skor sig på dig .

Politikerna försökte prata om allt annat än angiverilagen Den SD beroende regeringen har lärt sig av länder som forna DDR hur ord kan dölja verkligheten. Men en sak är säker ; angiveri är angiveri precis som i det forna östblocket. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mQ4B2p/politikerna-forsokte-prata-om-allt-annat-an-angiverilagen
Visa på X →@mattias_neo Och tack för bra ledare .
Visa på X →@mattias_neo Moralpolisen slår till . Skampåle (via media ) precis som på medeltiden . Ordet helgknarkare har blivit bränsle för att slå mot hela kollektivet beroende .
Visa på X →@OveTollerz Försäljning av narkotika har varit förbjuden länge . Bra att kolla fakta innan du tycker till .
Visa på X →@irena_pozar en 🌟. Så bra artikel om vad som händer Gardell som har de bästa intentionerna. Inga fler små middagar - luncher med statsministern. Han har har alltid SD hängande över axeln .. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dw8on1/irena-pozar-om-ulf-kristerssons-bild-med-jonas-gardell
Visa på X →@johanwicklen Det går djävulskt långsamt . Listan med namn i Sundsvall var totaltappet. Namnen skulle förstås maskats . Angiveri på bred front .
Visa på X →@MartinAagaard De är inte naiva de står bakom Likuds och de extrema högerpartiernas regering . De ignorerar helt den strid som pågår i Israel om de lagändringar som sätter högsta domstolen ur spel. Protesterna är monumentala .
Visa på X →@alicemedce Hur menar du nu ? Naturhistoriska museet och Nationalmuseet är statliga museer. Fastighetsverket har en central roll dessutom kulturdepartementet o kulturministern . Vad ska Stockholm Göra menar du ? Uppriktigt nyfiken ?
Visa på X →Snabb sammanfattning av svensk narkotikapolitik.Forskning o evidens används inte snarare moralistiska budskap från alla håll. Hård, hårdare , hårdast mot ”knarkarna”. Dimridåer för att dölja att vi redan har en repressiv lagstiftning som har misslyckats . https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/q1MGdw/oisin-cantwell-om-svensk-narkotikapolitik
Visa på X →@Ericson_ubbhult @EvaMyran SD är er grundbult . L och KD mer muttrar som skruvas till utan motstånd .
Visa på X →Gunnar Ardelius om museernas akuta krisläge Med den högernationalistiska regeringen ligger kulturarvet risigt till. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/76wbWK/gunnar-ardelius-om-museernas-akuta-krislage
Visa på X →@anderslindberg Vi fattar att vi är ngt på spåren när Dagens Industri går igång …
Visa på X →@TeodorKoistinen Politiskt . Högerpartier .
Visa på X →@TeodorKoistinen Du kanske har missat att regeringen i Italien vill göra ungefär samma sak . Det är väl dina kompisar .
Visa på X →Sveriges BNP minskar | SVT Nyheter Den SD beroende regeringen har ingen plan för hur vi ska kunna bemöta krisen. Högern misslyckas igen. Det drabbar oss alla . https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sveriges-bnp-minskar
Visa på X →Tack DN o @lisamagnusson . Skamstocken är kanske inte rädd plats för den som tar droger https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-vad-sags-om-att-sluta-moralisera-over-knarkare/
Visa på X →@KarlssonMax Enorma demonstrationer mot den högernationalistiska regeringen i Israel sedan i januari pga nedmontering av demokratiska institutionen - högsta domstolen.Bred uppslutning. Att inte förstå magnituden i detta och avvakta med besök är inte förvånade . Noll koll är ett ledord för KD
Visa på X →