Skolan, vården, äldreomsorgen behöver resurser . Personalen går på knäna. Barn får sämre utbildning, sjuka sämre vård och äldre sämre omsorg utan höjda statsbidrag. Den SD beroende regeringen satsar på de rikaste ökar klyftorna och sänker välfärden.Uselt. https://www.dn.se/sverige/miljardregn-vantar-for-hoginkomsttagare/
Visa på X →400
inlägg
Ursäkta Statsministern . Tragiskt att du konsekvent backar SD:s tydliga hatbudskap mot muslimer.
Visa på X →@JoyceCarolOates Welcome!
Visa på X →@RobertHannah85 Förhandlingarna med - SD partiet ni är helt beroende av funkar ju också bra tydligen . Ni böjer er och får sitta i regeringen.
Visa på X →@magnusisacson @dalmaneek @JuliaEisenberg5 Samtliga partier tog beslut om primärvården. Nu saknad resurser nationellt . Anser att regeringen och SD inte tar ansvar för fattade beslut . Statsbidragen måste höjas . Välfärden är inte inflationshöjande.
Visa på X →Dagens måste text . Tack @pwolodarski https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-en-intellektuell-fasad-ar-inget-vaccin-mot-stolligheter/
Visa på X →@AB_Karin Tack ;morgonens bränsle för att orka ta sig framåt . 🤙
Visa på X →@SamuelGonW Att splittra folk . That’s their mission . Söndra och härska . De skiter i de stora frågorna ; välfärd , ekonomisk välfärd , jämlikhet o klimat . Och självklart är de inte intresserade att stoppa nyrekryteringen till gängen heller . Men gärna undermåliga fängelser.
Visa på X →Liberalerna vill ha kvar Jomshof men Hamilton får gå. L har knutit sig fast vid SD masten - till varje pris. Känner många bra liberaler från Stockholm . Socialliberala. SD myser ;allt går deras väg. Kvar finns bara skalet kvar av L. https://www.dn.se/sverige/carl-b-hamilton-lamnar-riksdagen/
Visa på X →@aliesbati Du fattar … The citycowboy is back.
Visa på X →Ok. Men det bästa är om hela partiet lämnar riksdagen och hittar liberalismen igen., https://www.dn.se/sverige/carl-b-hamilton-lamnar-riksdagen/
Visa på X →Jag vägrar vara liberalernas antirasitiska alibi – Nya Mitten Starkt . Läs. https://nyamitten.se/2023/08/17/jag-vagrar-vara-liberalernas-antirasitiska-alibi/
Visa på X →Vården är under attack.Den SD beroende regeringen är inte beredda att höja statsbidragen till vården . Vården har drabbats hårt av inflationen. Utan väsentligt höjda statsbidrag kommer nedskärningar innebära att patienter drabbas. Vi måste satsa på vården. https://vansternivarden.se/sverige/sjukvarden-behover-mer-resurser/
Visa på X →Att inte förstå vidden av feltramp. Inte bara Hamiltongate .Det mest flagranta är att stå upp för att liera sig med SD. Att stå upp för dem .Mildra deras hatfulla uttalanden. Helt beroende av SD för att sitta i regeringen . Säljer sig billigt . https://www.dn.se/sverige/pehrson-om-judeuttalandet-blev-knasigt/
Visa på X →Regeringen har dragit Sverige rakt ner i Kattlagrottan.Den ekonomiska krisen,vårdkris (regeringen låter regionerna blöda),byggkris, brist på klimattänk ,undermålig analys av gängbrottslighet. O beroende av SD +Liberalerna tappat det. Varje dag katastrof. https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/pQvgVo/inflation-2024-sa-mycket-okar-kostnaderna-lan-for-lan
Visa på X →@steffesundstrom Vi får be att ingen bjuder dem på det .
Visa på X →@lukewarmhearts Beklagar er tunga förlust . Hoppas ni får all hjälp ni kan få .
Visa på X →Riksdagsledamoten Hamilton (L): Gränsen går vid judar Liberalernas förlorade heder . Alla människors lika värde väger lätt i det SD beroende partiet Liberalerna . https://www.tv4.se/artikel/01AOp8YUWeDK8nTbiQsWwX/riksdagsledamot-graensen-gar-om-de-skulle-boerja-uttala-sig-pa-samma-saett
Visa på X →@kimthecynic Alla människors lika värde . L:s tappade heder .
Visa på X →@Per_LB Tycker det inte riktigt passar sig att du har en profil som Emil . Han var smart .
Visa på X →L stöttar SD . Lutar sig mot ” praxis”. Det finns även en annan ” praxis”. Att ett liberalt parti är liberalt och inte stöttar högernationalistiska partier. Inte heller stöttar en utskottsordförande som så tydligt visar sitt hat mot muslimer. Maktsjuka? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q70oLP/l-kommer-inte-rosta-mot-jomshof
Visa på X →Mer än väntat . https://newsroom.notified.com/tankesmedjan-timbro/posts/pressreleases/pm-nilsson-ny-vd-pa-timbro
Visa på X →@Leif_Gripestam @Skolinkvisition @liberalerna Du menar när vinstföretagen inom skola skriver upp betygen för att få fler elever. Då förskolan serverar undermålig mat för att maximera vinster. Då undervisningen är direkt undermålig (Thorengruppen). Då svensk skola är extremt ojämlik . Företagen är ditt fokus. Vinsten.
Visa på X →Större underskott i regionerna än under 90-talskrisen. Ska regeringen svälta ut regionerna? Regeringen bryr sig inte om att detta kommer drabba patienter. Vårdpersonalen får slita än mer. Så lät det inte i valrörelsen 2023. KD skulle rädda vården. https://www.tn.se/article/30728/stort-underskott-i-regionerna/
Visa på X →Angiveri . Dessutom straff för de som inte anger. Den SD beroende regeringen stövlar vidare i en brun sörja . https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidopartierna-gar-vidare-med-forslaget-om-att-myndigheter-ska-anmala-papperslosa
Visa på X →