@jonas_wikstrom @PRO_SVERIGE Grattis PRO! 😎
Visa på X →400
inlägg
Den SD beroende regeringen satsar 1,5 miljarder på barncancervården o rehab. Bra. Men vad händer med den typen av satsning när vården i regionerna står för enorma nedskärningar? Om inte statsbidragen höjs kraftigt blir satsningen ett slag i luften. https://www.expressen.se/nyheter/nya-pengar-ska-korta--kon-till-cancervarden/
Visa på X →Riksdagens flitigaste debattörer – han talar mest av alla - Altinget: Rikspolitik Tillhör de som debatterar mest i riksdagen . Ligger på tio i topp listan tillsammans med @jes_wet och @hsvenneling . Talking heads.., https://www.altinget.se/rikspolitik/artikel/riksdagens-flitigaste-debattorer-han-talar-mest-av-alla
Visa på X →Kritik mot ministerns siffror om papperslösa: ”Inte ärlig” | Dagens ETC Så illa. Hoppas det lyfts av riksmedia . Det en minister säger -utgår ifrån ska kunna verifieras . Inte bara köra populistiska slagdängor . https://www.etc.se/inrikes/kritik-mot-ministerns-siffror-om-pappersloesa-inte-aerlig
Visa på X →@JohanPehrson Signalpolitik för att hålla SD på gott humör . Ovärdigt för ett liberalt parti .
Visa på X →@TobiasHubinette Allt stöd till dig .🌟Det rimliga borde väl vara att stänga av honom pga trakasserier .
Visa på X →Hur svårt kan det vara att stänga av honom . Nu får lärare och studenter anpassa sig till en person som spelat in elever och lärare för att sprida på högerextrema sajter. Kursen har grusats sönder fullständigt pga en person . https://www.dn.se/sverige/avhopp-och-sjukskrivning-nar-hogerradikal-aktivist-gor-content-av-universitetskurs/
Visa på X →@LAretakis @liberalerna @KAU Det här är livsfarligt . Antalet högerextrema mord har ökat med över 700 % i västvärlden sedan 2014. Att sprida rädsla o tysta omgivningen är själva grundbulten .
Visa på X →Att kunna köpa människor tror jag tilltar i ett system byggt på att många ser andra som andra klassens medborgare. Matbud, städhjälp, barnflickor . Bra att det här paret åkte dit . Vidrig hantering av medmänniskor . https://www.dn.se/sverige/restaurangprofil-och-hans-fru-doms-for-manniskoexploatering-och-medhjalp-till-manniskoexploatering/
Visa på X →@aliesbati Så fruktansvärt obehagligt. Det går fort nu - att avhumanisera en stor del av befolkningen .
Visa på X →Den SD beroende regeringen slår till. En tydlig SD fråga prioriteras . Kan ju tänka mig att öka på tillskottet till välfärden. Men snus går före välfärd för regeringen oh. SD . Och tobaksindustrin ( den snusorienterade ) hurrar ! https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/zE1e5K/tidopartierna-vill-sanka-skatten-pa-snus
Visa på X →Håller helt med @MalinRagnegrd . Nu måste vi satsa på välfärden . Den är satt under attack av den SD beroende regeringen . https://arbetet.se/2023/09/05/kommunal-s-ska-inte-delta-i-regeringens-race-om-att-sanka-skatter/
Visa på X →@danielswedin Vi snackar redan .
Visa på X →@ElinAhlden Den sorgen .Outhärdlig. Hela skolan kan vara livsfarlig .
Visa på X →Min pappa skulle ha fyllt 102 år den 7 sep. Jag fick ha honom kvar tills han var nästan 95 år ; pigg och positiv . Tänker att han hade hurrat idag ; för Bajen . Bajen var hans lag . Är mitt lag , sonens lag och barnbarnens lag . 👍😎👍


@gunnaraxen Ja herregud så fel det kan gå … att i detta usla läge som landet befinner sig ekonomiskt inte satsa på De som tjänar mest .
Visa på X →Till alla Er besvikna högerväljare som vill ha lägre skatter och sämre välfärd. Som beskriver Sverige som ett land med höga skatter. Jämfört med andra länder har vi låga skatter; Extrem skev fastighetsskatt, ingen arvsskatt etc. https://sverigesradio.se/avsnitt/andreas-cervenka-sommarpratare-2023
Visa på X →@a_gustavsson Mycket vill ha mer. ”Välfärden ska skära ner men jag vill ha mer ” . Totalt egoboostade rikisar kräver när andra inte har råd till mat att få sin beskärda del.
Visa på X →@patriklu Stort grattis till Saga och till dig .Vilken oerhört vacker text. Tack för dina böcker och texter - de går rakt in.. 🌟
Visa på X →@TeodorKoistinen Vilka vyer . Vackert o Grattis!🌟
Visa på X →@UlfBjereld Håller helt med . Så aningslös får man inte vara om en sitter i styrelsen för en av Sveriges viktigaste varumärken .
Visa på X →@DanielWiklander Det här är ett extremt haveri .
Visa på X →@BjornSandmark Och SD hejade på i kulissen .
Visa på X →Statens Fastighetsverk . Numera kända i vida kretsar. Ex har de höjt hyran för Filminstitutet från 2,9 milj till 15,3 milj . Det ska vara marknadsmässigt. Anser att samtliga partier bär ansvar för utvecklingen. Nu måste kulturfastigheter få nya värdiga förutsättningar.


@asa_pia Helt sjukt att Statens Fastighetsverk dränerar kulturfastigheter. Detta är ngt som samtliga partier har ansvar för . Lång destruktiv utveckling . Behövs snabb ändring .
Visa på X →